Logo “Radlin – miasto z sercem” – Zasady wykorzystania:
Obecna forma logotypu miejskiego Miasta Radlin przedstawia się w sposób następujący:
“Miasto z sercem” to oczywiście odwołanie do symboliki zawartej w herbie naszego miasta. Ale nie tylko.
To również podkreślenie potencjału ludzkiego w tym mieście, aktywności rozmaitych stowarzyszeń oraz wielu działań samorządu, które można byłoby określić mianem społecznej odpowiedzialności.
- Miasto Radlin, jako jedne z pierwszych w Polsce przygotowywało Strategię Zrównoważonego Rozwoju w sposób partycypacyjny, czyli z szerokim udziałem reprezentantów lokalnej społeczności. Szerokie konsultacje przeprowadziliśmy również przy okazji aktualizacji tego dokumentu.
- Radlin od lat wdraża rozwiązania organizacyjne i technologiczne, które ułatwiają komunikację pomiędzy instytucją a obywatelem. Radlin od początku zaangażowany był w pionierski w kraju System Elektronicznej Komunikacji Administracji Publicznej.
- Sam wybór hasła promocyjnego („miasto z sercem”) odbywał się w dość nietypowy sposób, bowiem wybierali je… sami mieszkańcy poprzez specjalną sondę. Było to dość eksperymentalne wykorzystanie zasady tzw. „crowd promotion” (ang. – promocji tłumu, promocji z udziałem z tłumu) czyli korzystania z potencjału pomysłów zróżnicowanej społeczności naszego miasta. Opłaciło się zaufać naszym mieszkańcom – hasło “miasto z sercem” idealnie oddaje charakter Radlina i ludzi tu mieszkających.
- Radlin, mimo górniczej historii, jest miastem mocno zaangażowanym w ekologię. Zielone serce miasta udowadnia od lat stabilne miejsce w czołówce Ligi Energii Odnawialnej. Włączyliśmy się również w kampanię na rzecz energetyki obywatelskiej “Więcej Niż Energia”
- Od lat walczymy ze smogiem i prowadzimy działania na rzecz poprawy jakości ekologicznej powietrza, głównie poprzez zachęcanie (również za pomocą współfinansowania) do wymian źródeł ciepła na ekologiczne. Kontrolujemy domowe piece, sprawdzamy w jaki sposób ogrzewane są domostwa w Radlinie, oraz edukujemy ekologicznie od najmłodszych lat.
Włączyliśmy się także w akcję “Gmina z dobrą energią” - Urząd Miasta Radlin wielokrotnie wykorzystywał materiały poligraficzne i promocyjne pochodzące z recyklingu. Dbałość o środowisko naturalne jest dla nas bardzo istotne.
- Na trzy lata przed nowelizacją Ustawy o Ochronie Zwierząt, Miasto Radlin wdrażało już własną politykę ochrony zwierząt poprzez uchwalony przez Radę Miejską “Program opieki nad zwierzętami bezdomnymi i zapobiegania bezdomności zwierząt”. Do dziś realizujemy te zadania a nasze doświadczenie pomogło innym samorządom wdrażać podobne rozwiązania u siebie.
- Wdrożyliśmy pionierską na skalę Polski strategię działań w zakresie ochrony owadów zapylających w naszym mieście. Zarządzenie Burmistrza Radlina, które obiegowo nazywa się strategią “bee city” (ang. – pszczelego miasta) zawiera wytyczne w zakresie ochrony zwierząt, edukacji ekologicznej oraz… stosowania miododajnych nasadzeń w mieście.
- W 2016 roku zdecydowaliśmy nie udostępniać gruntów miejskich dla cyrków, które w swych programach wykorzystują tresurę zwierząt. Zapraszamy wszystkie cyrki, które prezentują sztukę akrobacji czy tricków, jednak bez niepotrzebnego cierpienia zwierząt.
- Rok 2016 żegnaliśmy bez pokazu fajerwerków za to z pokazem laserowym z uwagi na dobro zwierząt, dla których wybuchy pirotechniczne mogą skończyć się tragicznie.
- W 2014 roku, jako pierwsze miasto na przemysłowej części Górnego Śląska otworzyliśmy… tężnię. To miejsce w którym osoby z problemami dróg oddechowych mogą zażywać zdrowotnych inhalacji solankowych i poczuć się jak nad morzem!
- Od lat promowana jest tu aktywność obywatelska a pozytywne praktyki działań w organizacjach pozarządowych, znajdują swoje odzwierciedlenie w corocznym Festiwalu Organizacji Pozarządowych.
- W Radlinie od wielu lat wdrażany jest Program Aktywności Lokalnej , w ramach którego realizowane są projekty aktywizacji społecznej wśród najbardziej zagrożonych wykluczeniem.
- Jako jedna z pierwszych gmin w Polsce Radlin testował innowacyjny model kontraktowania usług społecznych, polegający na przekazywaniu części zadań na rzecz organizacji pozarządowych. W ten sposób w mieście powstała Izba Regionalna Miasta Radlin, prowadzona z sukcesami przez stowarzyszenie Radlińskie Towarzystwo Kulturalne.
…to oczywiście nie wszystkie nasze działania. Na każdym kroku staramy się udowodnić to, że jesteśmy “miastem z sercem”, oraz co przez to rozumiemy. Poniżej publikujemy logo “Radlin – miasto z sercem” do pobrania w różnych formatach.
Prosimy również o zapoznanie się z poniższymi zasadami wykorzystywania naszego logotypu. Pamiętajmy, że zarówno logo, jak i hasło “miasto z sercem” reprezentują ważne dla nas wszystkich, dla społeczności radlinian, wartości. i postawy.
Konstrukcja logotypu:
Logo RADLIN składa się z 3 elementów: sygnetu, logotypu i sloganu.
Wersja podstawowa promocyjnego logo Miasta Radlin składa się z logotypu oraz sygnetu.
Logo zajmuje pole poziome.
Jednostką miary logo jest litera L z logotypu.
Logo ma wymiar 3,2 x 3,3
- SYGNET
Sygnet jest autorskim znakiem graficznym nawiązującym do sloganu. - LOGOTYP
Logotyp jest nazwą miasta. Został autorsko wystylizowany. Nie posiada swojego odpowiednika w istniejącym foncie. - SLOGAN
Miasto Radlin posiada oficjalny slogan podkreślający jego charakter:
“MIASTO Z SERCEM”
Pole ochronne:
Aby zapewnić odpowiednią widoczność logo w dokumencie, ważne jest, by zachować minimalną wolną przestrzeń wokół znaku.
Przyjmuje się, że minimalne pole ochronne wokół logo RADLIN jest równe szerokości litery L z logotypu RADLIN.
Dopuszczalna forma logo:
Podstawowa wersja logo przedstawiona jest obok jako wersja nr 1.
Dopuszczalne jest używanie logo w wersjach nr 2 i 3. Wtedy slogan znajduje się obok logo.
Wielkość sloganu nie może być większa niż wielkość logotypu, czyli napisu RADLIN.
Logo może występować w wersjach: pozytywowej i negatywowej.
W wersji pozytywowej logo zawsze występuje na białym lub żółtym tle.
Zaś w wersji negatywowej logo zawsze występuje w kolorze białym na tle w kolorystyce podstawowej.
Kolorystyka:
W druku stosowane są trzy podstawowe systemy kolorów:
- Pantone: 368 C
- CMYK: C70 M0 Y100 K0
- RAL: 6018
W praktyce preferuje się głównie kolorystykę Pantone. W druku czasopism używa się głównie kolorów CMYK. Media elektroniczne (TV, internet) stosują system RGB. Dla potrzeb wystawienniczych używa się systemu RAL.
Dopuszczalne wersje kolorystyczne:
Warianty NIEDOPUSZCZALNE :
Minimalna wielkość logo:
Miasto Radlin w swych materiałach informacyjnych i promocyjnych stosuje logotyp przedstawiający wizerunek serca wyłaniającego się zza napisu “Radlin – miasto z sercem”.
Logo zostało zaprojektowane w 2009 roku przez znanego designera, związanego również z naszym miastem, Krzysztofa Pietrka (Fourtka Design). W 2015 roku dokonaliśmy lekkiej zmiany kroju logotypu i ujednolicenia kolorystycznego.
UWAGA! Jeśli reprezentują Państwo stowarzyszenie, fundację, klub sportowy, lub inną organzację pozarządową, która realizuje zadanie współfinansowane ze środków budżetowych Miasta Radlin, są Państwo zobowiązani do właściwego wyeksponowania na plakatach informacji o wsparciu ze strony Miasta Radlin wraz z logotypem miejskim.
Każdorazowo chęć użycia logotypu miejskiego musi być skonsultowana z Wydziałem Funduszy Zewnętrznych i Rozwoju Urzędu Miasta Radlin:
- Tel: 32 4590246
- email: referatrozwoju@radlin.pl
- Wersja utworzona dnia 26 lutego 2021 o 13:59:04 przez daniel_rad
- Wersja utworzona dnia 20 lipca 2020 o 10:00:49 przez Marek Gajda
- Wersja utworzona dnia 17 lipca 2020 o 18:17:59 przez Marek Gajda
- Wersja utworzona dnia 7 lipca 2020 o 12:25:24 przez Marek Gajda
- Wersja utworzona dnia 7 lipca 2020 o 12:22:32 przez Marek Gajda
- Wersja utworzona dnia 7 lipca 2020 o 12:22:03 przez Marek Gajda
- Wersja utworzona dnia 18 czerwca 2020 o 13:25:40 przez Jarek