Terminy posiedzeń Rady Miejskiej – wrzesień 2021 r.

XXXVII sesja VII Kadencji Rady Miejskiej w Radlinie odbędzie się

w dniu 28 września 2021 r. o godzinie 14.30

Posiedzenie Komisji ds. Społecznych odbędzie się

w dniu 27 września 2021 r. o godzinie 7.30

Posiedzenie Komisji Infrastruktury odbędzie się

w dniu 27 września 2021 r. o godzinie 10.00

Posiedzenie Komisji Budżetu odbędzie się

w dniu 27 września 2021 r. o godzinie 12.00

Uroczyste ślubowanie w UM Radlin

W dniu 1 września 2021 r. na sali posiedzeń Urzędu Miasta w Radlinie odbyło się uroczyste ślubowanie i wręczenie aktów nadania stopnia nauczyciela mianowanego.

Akt nadania stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego otrzymało 9 nauczycieli:

  • Pani Kamila Fojt – nauczyciel Przedszkola Publicznego nr 3 im. Akademii Wesołych Bajtli w Radlinie.
  • Pani Justyna Stępień i Pani Sylwia Baran – nauczyciele Szkoły Podstawowej nr 1
    im. Adama Mickiewicza w Radlinie.
  • Pani Agata Moc, Pani Judyta Plura oraz Pani Maria Tatura – nauczyciele Sportowej Szkoły Podstawowej nr 2 im. Komisji Edukacji Narodowej w Radlinie.
  • Pani Joanna Bizoń – nauczyciel Szkoły Podstawowej nr 3 im. Ziemi Radlińskiej w Radlinie.
  • Pani Aneta Zawistowska i Pan Dobromir Mędrala – nauczyciele Szkoły Podstawowej nr 4 im. Gustawa Morcinka w Radlinie.

W uroczystości uczestniczyła Pani Burmistrz Barbara Magiera, Pan Henryk Brachmański dyrektor Miejskiego Zespołu Obsługi Placówek Oświatowych w Radlinie oraz dyrektorzy placówek oświatowych: Pani Joanna Kostrzewa – dyrektor Przedszkola Publicznego nr 3 im. Akademii Wesołych Bajtli w Radlinie, Pani Aleksandra Sierny – dyrektor Szkoły Podstawowej nr 1 im. Adama Mickiewicza w Radlinie, Pani Lucyna Weber – dyrektor Sportowej Szkoły Podstawowej nr 2 im. Komisji Edukacji Narodowej w Radlinie, Pan Jarosław Piszczan – dyrektor Szkoły Podstawowej nr 4 im. Gustawa Morcinka w Radlinie.

Gratulujemy wszystkim nauczycielom oraz życzymy dalszych sukcesów w pracy zawodowej!

Wystawa drobnego inwentarza w Radlinie

W dniach 11-12 września br. Zrzeszenie Miłośników Drobnego Inwentarza w Radlinie zaprasza na wystawę królików, gołębi oraz drobiu ozdobnego.

Wystawa odbędzie się w Radlinie przy ulicy Korfantego 42 (teren kawiarni „Górnicza Strzecha”). Wydarzenie można zwiedzać w godzinach od 9.00 do 18.00 w sobotę oraz od 9.00 do 14.00 w niedzielę.

Na wystawie znajdą Państwo około 850 zwierząt w różnych rasach oraz odmianach barwnych. Króliki będą reprezentować między innymi rasy takie jak wiedeńskie niebieskie oraz wiele różnych ras karzełków, w gołębiach prym wiodą kingi oraz polskie pocztowe wystawowe. Spośród drobiu natomiast będzie można zobaczyć np. kurki jedwabiste. Oko cieszyć będą również bażanty oraz kaczki ozdobne. Na wystawie swoje zwierzęta pokażą również zaprzyjaźnione organizacje z Polski oraz Czech. Podczas trwania wystawy będzie również możliwość zakupu wystawowych zwierząt oraz uzyskanie więcej informacji na ich temat przez zaprzyjaźnionych hodowców.

Wstęp na wystawę dla osób dorosłych wynosi 7 zł natomiast dzieci mają wstęp wolny.

Serdecznie zapraszamy!!!

Nabór na wolne stanowisko urzędnicze w ZGK Radlin

OGŁOSZENIE O NABORZE NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE Dyrektor Zakładu Gospodarki Komunalnej w Radlinie ogłasza nabór na stanowisko podinspektora w dziale mieszkaniowym Zakładu Gospodarki Komunalnej w Radlinie.

MIEJSCE PRACY: Zakład Gospodarki Komunalnej w Radlinie I piętro
(brak windy, wejście po schodach),ul. Józefa Rymera 15, 44-310 Radlin.
WARUNKI PRACY NA STANOWISKU:

  1. Zatrudnienie w ramach umowy o pracę w pełnym wymiarze czasu
    pracy.
  2. Praca w siedzibie Zakładu Gospodarki Komunalnej w Radlinie oraz w
    terenie, w tym wyjazdy na spotkania, oględziny, odbiory, objazdy na
    terenie miasta.
  3. Praca przy komputerze powyżej 4 godzin.
  4. Zatrudnienie na czas oznaczony z możliwością przedłużenia na czas
    nieoznaczony. Planowany termin zatrudnienia od 13 września 2021 r.
    ZAKRES ZADAŃ I OBOWIĄZKÓW:
  5. Bieżąca analiza płatności za najem lokali oraz prowadzenie procedury
    windykacyjnej wraz z przygotowywaniem wniosków do sądu w
    sprawach o eksmisję i ściąganie należności.
  6. Obsługa programów przeznaczonych od obsługi działu
    mieszkaniowego.
  7. Prowadzenie kart deklaracji podatku od nieruchomości dla potrzeb
    wydziału finansowego Urzędu Miasta.
  8. Rozliczanie przychodów, kosztów eksploatacji nieruchomości wraz z
    mediami.
  9. Analiza wpłat osób otrzymujących dodatek mieszkaniowy i
    współpraca z Urzędem Miasta w tym zakresie.
  10. Dokonywanie odczytów zużytej wody oraz jej rozliczanie w programie.
  11. Prowadzenie korespondencji z najemcami lokali mieszkalnych i
    użytkowych .
  12. Przeprowadzanie przeglądów oraz utrzymanie placów zabaw i
    plenerowych siłowni w oparciu o obowiązujące przepisy.
  13. Występowanie o warunki techniczne, załatwianie spraw z dostawcami
    mediów.
  14. Analiza potrzeb remontowych w lokalach mieszkalnych
    administrowanych przez zakład.
  15. Wykonywanie obmiarów mieszkań.
  16. Wykonywanie innych zadań zleconych przez przełożonych.

WYMAGANIA NIEZBĘDNE:
1) obywatelstwo polskie lub pod warunkiem znajomości języka polskiego
zgodnie z zapisami art. 11 ust. 2 i 3 ustawy o pracownikach
samorządowych – obywatelstwo państwa członkowskiego Unii
Europejskiej lub innego państwa, którego obywatelom, na podstawie
umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego,
przysługuje prawo podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej
Polskiej,
2) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw
publicznych,
3) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne
przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne
przestępstwo skarbowe,
4) co najmniej 1 rok stażu pracy,
5) wykształcenie wyższe umożliwiające pracę na stanowisku
podinspektora
6) nieposzlakowana opinia,
7) stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku
podinspektora,
8) umiejętność obsługi komputera,
9) znajomość i umiejętność stosowania przepisów:
a) ustawy z dnia 21 czerwca 2001 r. o ochronie praw lokatorów,
mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie kodeksu cywilnego
b) ustawy z dnia 24 czerwca 1994 r. o własności lokali
c) ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym
d) ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami
e) ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane w zakresie rozdziału
6 – utrzymanie obiektów budowlanych
f) normy PN-EN 1176 – wyposażenie placów zabaw i nawierzchni
g) normy PN-EN 16630 – wyposażenie siłowni plenerowych
zainstalowanych na stałe. Wymogi bezpieczeństwa i metody badań.
10) prawo jazdy kategorii B.

WYMAGANIA DODATKOWE:
1) umiejętności organizacyjne,
2) odporność na stres,
3) komunikatywność i umiejętność pracy w zespole,
4) sumienność, rzetelność, podzielność uwagi, wysoka kultura osobista.
WYMAGANE DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA:

1, Życiorys /CV/z opisem dotychczasowej kariery zawodowej oraz
dodatkowych umiejętności. W dokumentach należy podać numer
telefonu do kontaktu.

  1. Kopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie i
    doświadczenie zawodowe (oryginały do wglądu przed podpisaniem
    umowy).
  2. Oryginały lub kopie dokumentów potwierdzające co najmniej roczny
    staż pracy.
  3. Oświadczenie kandydata o spełnieniu wymagań zgodnie z art. 6
    ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (Dz.
    U. z 2019 r. poz. 1282) – (Oświadczenie – wzór nr 1).
  4. Oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych
    osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do
    realizacji procesu rekrutacji oraz na czas ich ustawowej archiwizacji
    zgodnie z rzeczowym wykazem akt, a w razie zatrudnienia – w celu
    realizacji obowiązków pracodawcy związanych z zatrudnieniem,
    opatrzone własnoręcznym podpisem. (Oświadczenie – wzór nr 2),
  5. Inne dodatkowe dokumenty potwierdzające posiadane kwalifikacje i
    umiejętności.
    TERMIN I MIEJSCE I MIEJSCE SKŁADANIA DOKUMENTÓW:
    Wymagane dokumenty kandydaci powinni składać w zamkniętych
    kopertach do dnia 09 września 2021 r. do godziny 10.00 w Zakładzie
    Gospodarki Komunalnej w Radlinie /sekretariat I piętro/.Na kopercie
    powinien być umieszczony napis: NABÓR NA STANOWISKO
    PODINSPEKTORA DZIAŁU MIESZKANIOWEGO W ZAKŁADZIE
    GOSPODARKI KOMUNALNEJ W RADLINIE.
    Dokumenty składane w kopii należy osobiście potwierdzić „za
    zgodność z oryginałem” tzn. wpisać powyższy zapis i podpisać.
    Oferty można składać osobiście lub drogą pocztową (decyduje data
    wpływu oferty do ZGK RADLIN).
    Oferty, które wpłyną po wyżej określonym terminie nie będą
    rozpatrywane.
    Nabór obędzie się zgodnie z ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o
    pracownikach samorządowych (Dz.U. z 2019 r. poz. 1282).
    Informacje dodatkowe o naborze można uzyskać pod nr tel. 324590259,
    324590203.
    Rozmowa kwalifikacyjna odbędzie się w dniu 10 września 2021 r. o
    godzinie 10.00.
    INFORMACJE DODATKOWE:
  6. W przypadku przedstawienia przez kandydata dokumentów w języku
    obcym, należy dołączyć ich tłumaczenie na język polski dokonane przez
    kandydata, biuro tłumaczeń lub tłumacza przysięgłego.
  7. Przez złożenie dokumentów uczestnik konkursu wyraża zgodę na
    poddanie się procedurze konkursowej.
  8. Co do osoby wybranej do zatrudnienia, zostanie skierowane
    „Zapytanie o udzielenie informacji o osobie” z Krajowego Rejestru
    Karnego. Jeżeli wybrana osoba posiada aktualną informację prosimy o
    jej przedłożenie.
  9. Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie
    internetowej Biuletynu Informacji
    Publicznej oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Zakładu Gospodarki
    Komunalnej w Radlinie.
  10. Ogłaszający nabór zastrzega możliwość nie rozstrzygnięcia konkursu
    bez podania przyczyny.
  11. Dokumenty aplikacyjne kandydatów, którzy nie zostaną zatrudnieni na
    ww. stanowisku, zostaną zniszczone po upływie 3 miesięcy od dnia
    zatrudnienia wybranego kandydata, chyba że zostaną do tego terminu
    odebrane przez kandydata.
  12. W przypadku nie rozstrzygnięcia konkursu dokumenty aplikacyjne
    wszystkich kandydatów zostaną zniszczone po zakończeniu procedury
    naboru.
    Administratorem danych osobowych przetwarzanych przez Zakład
    Gospodarki Komunalnej w Radlinie jest Dyrektor Zakładu Gospodarki
    Komunalnej w Radlinie (ul. Rymera 15, 44-310 Radlin). Informacje dot.
    zasad przetwarzania danych osobowych można uzyskać na stronie
    internetowej Miasta Radlin pod adresem https://radlin.pl/zpdo, na
    tablicach informacyjnych wywieszonych w Urzędzie oraz w formie
    udostępnianych na życzenie wydruków.

    Do pobrania:

Portal ARiMR pod nowym adresem

ARiMR

Od 1 września 2021 r. portal ARiMR dołącza do rządowej platformy www.gov.pl, która scala witryny wszystkich ministerstw i innych podmiotów publicznych. Nowa strona odpowiada standardom ustawy o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

Z początkiem września strona Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa znajdować się będzie pod adresem:

www.gov.pl/arimr

Po wpisaniu starego adresu strony:

www.arimr.gov.pl użytkownicy będą automatycznie przekierowywani na nową platformę:

www.gov.pl/arimr

Wszelkie uwagi dotyczące działania portalu będzie można przesyłać na adres:

nowastrona@arimr.gov.pl

Portal www.gov.pl to witryny poszczególnych resortów i innych podmiotów wykonujących zadania publiczne, a także serwisy, które oferują wiele usług dla obywateli. Docelowo platforma ma zawierać kompletne informacje związane z administracją rządową i sprawami publicznymi.

Informacja na temat wniosków o wsparcie na bioasekurację

Tylko do 27 sierpnia 2021 r. rolnicy, którzy utrzymują w swoich gospodarstwach trzodę chlewną, mogą ubiegać się o refundację części wydatków poniesionych na działania bioasekuracyjne.

Dofinansowanie obejmuje zakup mat dezynfekcyjnych, sprzętu do dezynfekcji, dezynsekcji lub deratyzacji, zakup odzieży ochronnej oraz zabezpieczenie budynków, w których są utrzymywane świnie, przed dostępem zwierząt domowych. Ubiegać się można o refundację do 50 % poniesionych kosztów, a wsparcie ma charakter pomocy de minimis w rolnictwie.

Do wniosku o udzielenie pomocy należy dołączyć min. oryginały lub kopie faktur, rachunków, umów, które uwierzytelniają wydatki wraz z dowodami zapłaty potwierdzającymi ich poniesienie do dnia zakończenia terminu składania wniosków w danym roku kalendarzowym. Oświadczenie o liczbie świń, utrzymywanych w gospodarstwie, oświadczenia albo zaświadczenia dotyczące pomocy de minimis lub pomocy de minimis w rolnictwie.

Dokumenty przyjmują biura powiatowe Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa. Można je złożyć osobiście, skorzystać z platformy ePUAP lub wysłać przesyłką rejestrowaną za pośrednictwem wyznaczonego operatora pocztowego.

Więcej informacji na stronie Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa:

https://www.arimr.gov.pl/pomoc-krajowa/refundacja-do-50-wydatkow-poniesionych-przez-producenta-rolnego-ktory-prowadzi-gospodarstwo-w-ktorym-utrzymywane-sa-swinie.html

Terminy posiedzeń Rady Miejskiej w sierpniu 2021:

XXXVI sesja VII Kadencji Rady Miejskiej w Radlinie odbędzie się w dniu 31 sierpnia 2021 r. o godzinie 14.30

Posiedzenie Komisji ds. Społecznych odbędzie się w dniu 30 sierpnia 2021 r. o godzinie 7.30

Posiedzenie Komisji Infrastruktury odbędzie się w dniu 30 sierpnia 2021 r. o godzinie 10.00

Posiedzenie Komisji Budżetu odbędzie się w dniu 30 sierpnia 2021 r. o godzinie 12.00

Wyniki Ogólnokrajowego Konkursu Bezpieczne Gospodarstwo Rolne

W załączeniu przekazujemy informacje na temat listy zwycięzców w XVIII Ogólnopolskim Konkursie Bezpieczne Gospodarstwo Rolne, jednocześnie informujemy o rozpoczynającym się 21 sierpnia b.r. Internetowym Konkursie Bezpieczne Gospodarstwo Rolne.

Zachęcamy do głosowania internetowego i oddania głosu na naszego reprezentanta z woj.śląskiego. Informacje znajdą Państwo na platformie informacyjnej:

AgroNews.com.pl

Wykaz nieruchomości do oddania w dzierżawę (ul. Wypandów)

BURMISTRZ RADLINA informuje, że zgodnie z art. 35 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2020 r., poz. 1990 ze zmianami) na stronie internetowej www.radlin.pl oraz na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu Miasta Radlin przy ul. J. Rymera 15 wywieszony został na okres 21 dni wykaz nieruchomości położonej w Radlinie przy ul. Wypandów przeznaczonej do oddania w dzierżawę.

Do pobrania: