Lokale użytkowe przy ul. Reymonta do oddania w użyczenie

Burmistrz Radlina podaje do publicznej wiadomości: że Miasto Radlin przeznacza do oddania w użyczenie lokale użytkowe położone w Radlinie, stanowiące własność Miasta Radlin.

Przedmiotem użyczenia jest lokal użytkowy w budynku położonym na nieruchomości przy ul. Władysława Reymonta, oznaczonej w ewidencji gruntów i budynków jako działka nr:

2496/134 zapisana w KW GL1W/00018055/0 obręb Radlin, mapa 1

Powierzchnia użytkowa lokalu stanowi 206,79 m²

Umowa zostanie zawarta na okres 2 miesięcy.

Przeznaczenie w planie zagospodarowania przestrzennego: strefa 1.UP obejmująca tereny zabudowy usługowej usług publicznych.

Sposób zagospodarowania lokalu: prowadzenie działalności statutowej.

Nieruchomość jest wolna od obciążeń.

Biorący w użyczenie zobowiązany jest do ponoszenia opłat związanych z bieżącą eksploatacją lokali.

Wykaz podlega ogłoszeniu na stronie internetowej www.radlin.pl oraz wywieszeniu na tablicy ogłoszeń tut. Urzędu Miasta na okres 21 dni zgodnie z art. 35 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2021r, poz. 1899).

Radlin, dnia 21 listopada 2022r.

Zbliża się Europejski Tydzień Redukcji Odpadów

W dniach 19-27 listopada odbędzie się tegoroczny Europejski Tydzień Redukcji Odpadów (European Week for Waste Reduction – EWWR). Coroczne obchody Europejskiego Tygodnia Redukcji Odpadów mają na celu promowanie zapobiegania powstawaniu odpadów oraz właściwego postępowania z już wytworzonymi odpadami.

W 2020 r. każdy mieszkaniec Unii Europejskiej wygenerował średnio 34,6 kg odpadów opakowaniowych z tworzyw sztucznych; z tego jedynie 13 kg zostało poddanych recyklingowi – szacuje Europejski Urząd Statystyczny (Eurostat).

Najwięcej zużywanych przez siebie opakowań sztucznych – ponad połowę – poddano recyklingowi w Holandii , Litwie, Słowacji, Hiszpanii, Bułgarii i Cyprze. 

Unijna średnia wyniosła 38 proc. Natomiast mniej niż jedna trzecia odpadów opakowaniowych z tworzyw sztucznych została poddana recyklingowi na Malcie, we Francji, Danii, na Węgrzech, w Irlandii, Rumunii, Polsce i Austrii.

Eurostat zwraca uwagę, że w latach 2010–2020 ilość odpadów opakowaniowych z tworzyw sztucznych wytwarzanych w UE na mieszkańca wzrosła o 23 proc. (+6,5 kg). Jednocześnie – w tym samym okresie – wzrosła też ilość tychże odpadów poddana recyklingowi – o 32  proc. (+3,2 kg).

„Pomimo tej poprawy ilość opakowań z tworzyw sztucznych, które nie zostały poddane recyklingowi, wzrosła od 2010 r. o 3,4 kg na mieszkańca ze względu na większy wzrost bezwzględnej ilości wytwarzanych odpadów” – alarmuje Eurostat.

Zauważono jednocześnie, że w 2020 r. weszły w życie bardziej rygorystyczne przepisy dotyczące zgłaszania recyklingu. Stąd też wynikać ma zaobserwowany spadek o 3 punkty procentowe z 41 proc. w 2019 r. do szacowanego poziomu 38 proc. średniej unijnej w 2020 r.  

Tworzywa sztuczne są – według Eurostatu – drugim pod względem ilości surowcem, z którego produkowane są opakowania w UE. 

W 2020 r. ilość odpadów opakowaniowych z wszystkich materiałów przypadających na każdego mieszkańca UE oszacowano na 177,2 kg. Ilość ta wahała się między 66 kg na mieszkańca w Chorwacji i 225,8 kg na mieszkańca w Niemczech.

Największy udział w rodzaju opakowań miały w 2020 r. papier i tektura – 41,2 proc., tworzywa sztuczne stanowiły 19,5 proc., szkło  – 19,1 proc., drewno – 15,1 proc., a metal 5 proc. 

Według danych Głównego Urzędu Statystycznego (GUS) w 2021 r. w Polsce zebranych zostało 13,7 mln ton odpadów komunalnych, co stanowi wzrost o 4,2 proc. w porównaniu z rokiem 2020 r. 

Na jednego mieszkańca przypadało średnio 358 kg zebranych odpadów komunalnych, co oznacza wzrost o 16 kg w porównaniu z rokiem poprzednim. Z gospodarstw domowych odebrano 11,7 mln ton odpadów, co stanowiło 85,8 proc. wszystkich wytworzonych odpadów komunalnych.

Zebrane odpady komunalne w 2021 r. zostały skierowane do: odzysku – 60 proc., w tym recykling –26,9 proc.

Poprawa gospodarowania odpadami w Polsce to jeden z celów nowego programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko na lata 2021-2027 (FEnIKS). Komisja Europejska zatwierdziła go na początku października.

To największy program krajowy w całej UE. Łączna kwota przeznaczona w nim na inwestycje i przedsięwzięcia to prawie 29,3 mld euro, z czego 24,1 mld euro z funduszy UE – 12,9 mld euro z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz 11,2 mld euro z Funduszu Spójności.

Według dokumentów strategicznych programu FEnIKS, w nowej perspektywie finansowej wspierane będą projekty dotyczące m.in. ponownego użycia, naprawy, wymiany rzeczy używanych. Konieczne będzie dalsze organizowanie zintegrowanego systemu selektywnego zbierania odpadów komunalnych. Tworzone będą instalacje do odzysku (w tym recyklingu), jako procesów zagospodarowania najbardziej oczekiwanych w hierarchii sposobów postępowania z odpadami.

Program FEnIKS na lata 2021-2027 stanowi kontynuację Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko (POIŚ), realizowanego w perspektywach budżetowych 2007-2013 i 2014-2020.

Nabór kandydatów na członków komisji konkursowej

Ogłoszenie ws. naboru kandydatów na członków komisji konkursowej do oceny ofert na wsparcie realizacji zadań publicznych Miasta Radlin na rok 2023 w dziedzinie kultury fizycznej i sportu; kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego; ochrony i promocji zdrowia; ekologii i ochrony zwierząt; działalności wspomagającej rozwój gospodarczy, w tym rozwój przedsiębiorczości.

Miasto Radlin na podstawie art. 15 ust 2d ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2022 r. poz. 1327 z póź. zm.) zaprasza do zgłaszania osób wskazanych przez organizacje pozarządowe lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 w/w ustawy, zwane dalej kandydatami, do bazy kandydatów na członków komisji konkursowej do oceny ofert na realizację zadań publicznych Miasta Radlin w roku 2023 w zakresie:
a) kultury fizycznej i sportu,
b) kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego,
c) ochrony i promocji zdrowia,
d) ekologii i ochrony zwierząt,
e) działalności wspomagającej rozwój gospodarczy, w tym rozwój przedsiębiorczości.

  1. Celem jest dokonanie naboru członków komisji konkursowej wskazanych przez organizacje pozarządowe lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy, którzy są zainteresowani udziałem w pracach komisji konkursowej.
  2. Udział w pracach komisji konkursowej jest nieodpłatny i za udział w komisji jej członkom nie będzie przysługiwać zwrot kosztów podróży.
  3. Wymagania stawiane kandydatom:
    W skład komisji konkursowej mogą wchodzić osoby wskazane przez organizacje pozarządowe lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, z wyłączeniem osób wskazanych przez organizacje pozarządowe lub podmioty w art. 3 ust. 3, biorące udział w konkursie.
  4. Zgłoszenia należy składać do dnia 8 grudnia 2022 roku zgodnie z formularzem, stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszego ogłoszenia.
  • pisemnie na adres:
    Urząd Miasta Radlin
    Referat Rozwoju
    ul. Rymera 15
    44-310 Radlin
  • lub e-mailem:
    referatrozwoju@radlin.pl

Spośród złożonych zgłoszeń Burmistrz Radlina dokona wyboru co najmniej dwóch przedstawicieli ww. podmiotów. Wybrani członkowie Komisji zostaną poinformowani o tym fakcie telefonicznie najpóźniej do 30 grudnia 2022 rok

Otwarty konkurs ofert na wsparcie realizacji zadań publicznych Miasta Radlin na rok 2023

Burmistrz Radlina na podstawie art. 13 ust. 1 ustawy o działalności pożytku publicznego
i o wolontariacie z dnia 24 kwietnia 2003 r. (Dz. U. z 2022 r. poz. 1327 z póź. zm.) ogłasza otwarty konkurs ofert na wsparcie realizacji zadań publicznych Miasta Radlin na rok 2023 z zakresu wspierania i upowszechniania kultury fizycznej i sportu; kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego; ochrony i promocji zdrowia; ekologii i ochrony zwierząt; działalności wspomagającej rozwój gospodarczy, w tym rozwój przedsiębiorczości.

Podmiotami uprawnionymi do złożenia ofert są: organizacje pozarządowe w rozumieniu art. 3 ust. 2 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie i inne podmioty wymienione
w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.

§ 1. Priorytetowe zadania publiczne

1. Wspieranie i upowszechnianie kultury fizycznej i sportu

1) Celem konkursu jest realizacja zadań publicznych Miasta Radlin związanych ze wspieraniem i upowszechnianiem kultury fizycznej, sportu i turystyki.

2) Realizacja zadania publicznego winna być realizowana poprzez:

a) prowadzenie systematycznych zajęć sportowych dla dzieci i młodzieży:

– prowadzenie szkolenia sportowego dla dzieci i młodzieży, w tym: zapewnienie przygotowanej pod względem merytorycznym kadry szkoleniowej, organizację zawodów sportowych, turniejów oraz imprez rekreacyjnych;

– zakup sprzętu sportowego niezbędnego do procesu szkoleniowego dzieci i młodzieży, organizację zgrupowań sportowych, w tym: zapewnienie transportu, pobytu, kadry wychowawczo-opiekuńczej, wynajęcia obiektów potrzebnych do realizacji programu pobytu, udział w zawodach, w tym: zapewnienie transportu, pobytu uczestników i opiekunów, pokrycie opłat związanych
z udziałem w zawodach,

b) organizację ogólnodostępnych imprez sportowych dla mieszkańców miasta Radlin;

c) rozpowszechnianie różnorodnych form aktywnego spędzania czasu wolnego, w tym promowanie aktywności wśród mieszkańców Radlina.

2. Kultura, sztuka, ochrona dóbr kultury i dziedzictwa narodowego

1) Celem konkursu ofert jest wspieranie realizacji zadań publicznych Miasta Radlin związanych
z kulturą, sztuką, ochroną dóbr kultury i dziedzictwa narodowego, w szczególności:

a) prowadzenie (w okresie styczeń-grudzień 2023) Izby Regionalnej w Radlinie. Zadanie obejmuje w szczególności:

– organizację stałej wystawy eksponatów związanych z historią i tradycjami regionu Górnego Śląska, w szczególności Radlina i okolic,

– zapewnienie dostępności Izby dla zwiedzających po wcześniejszym ustaleniu godzin zwiedzania,

– rozwijanie współpracy z instytucjami kulturalnymi i edukacyjnymi oraz organizacjami pozarządowymi w mieście i regionie,

– inicjowanie, angażowanie mieszkańców do współtworzenia wystaw, ekspozycji,

– zorganizowanie co najmniej jednej wystawy tematycznej (historycznej, związanej np. z powstaniami, rocznicami, jubileuszami radlińskich instytucji, wydarzeniami, historią szybów kopalnianych itp.),

– prowadzenie i aktualizację podstrony internetowej Izby Regionalnej informującej o dostępnych ekspozycjach, wystawach, konkursach itp.,

– zapewnienie artykułów w prasie lokalnej lub regionalnej nt. działalności Izby,

– prowadzenie monitoringu i ewaluacji Izby Regionalnej,

– zapewnienie w Izbie funkcji animacyjnych dla grup folklorystycznych;

b) organizację ogólnodostępnych przedsięwzięć kulturalnych integrujących lokalną społeczność, rozwój amatorskiego ruchu artystycznego w mieście Radlin:

– organizacja imprez kulturalnych, organizacja wystaw, koncertów i działań interdyscyplinarnych, festiwali, przeglądów, konkursów, konferencji, wystaw tematycznych, warsztatów np. propagujących regionalne tradycje oraz innych wydarzeń o charakterze społecznym,

– organizacja wydarzeń prezentujących działalność organizacji pozarządowych, przygotowywanie
i wydawanie publikacji o tematyce społeczno-kulturalnej, a także innych materiałów np. film, prezentacja, ścieżka dźwiękowa itp.,

– działania na rzecz rozwoju amatorskiego ruchu artystycznego w mieście Radlin;

c) organizacja imprez nawiązujących do zwyczajów, tradycji i historii Radlina:

– organizacja innych przedsięwzięć w zakresie aktywności kulturalnej mieszkańców Miasta oraz animacji życia kulturalnego, działania na rzecz mieszkańców Radlina w obszarze objętym konkursem;

3. Ochrona i promocja zdrowia

1) Celem konkursu jest promocja zdrowego stylu życia i profilaktyki prozdrowotnej, w tym działań odnoszących się do kampanii upowszechniającej lecznicze działania m.in. produktów pszczelich.

4. Ekologia i ochrona zwierząt

1) Celem konkursu jest realizacja zadań publicznych Miasta Radlin związanych z działaniami z zakresu ochrony środowiska dotyczących w szczególności:

a) działań związanych z gospodarowaniem odpadami komunalnymi i zjawiskiem niskiej emisji, w tym:

– działań mających na celu zwiększenie świadomości ekologicznej mieszkańców Radlina, uczniów szkół podstawowych i przedszkoli działających na terenie Miasta Radlin,

– popularyzację zachowań proekologicznych,

– organizacja wydarzeń proekologicznych, konkursów, wystaw tematycznych, warsztatów itp.

– przygotowywanie i wydawanie publikacji o tematyce ekologicznej a także innych materiałów np. film, prezentacja, ścieżka dźwiękowa itp.

inicjatyw służących ochronie środowiska,

b) inicjatyw dotyczących tworzenia miejsc przyjaznym pszczołom oraz działań związanych z tematyką pszczelą.

5. Działalności wspomagającej rozwój gospodarczy, w tym rozwój przedsiębiorczości.

1) Celem konkursu jest realizacja zadań publicznych Miasta Radlin związanych ze wsparciem rozwoju gospodarczego i przedsiębiorczości.

2) Realizacja zadania publicznego winna być realizowana poprzez:

a) organizację wydarzeń, mających na celu pobudzanie oraz promocję przedsiębiorczości,

b) działania o charakterze informacyjnym i szkoleniowym wspierające przedsiębiorców lub osoby zakładające własny biznes.

§ 2

Uprawnionymi do złożenia ofert są podmioty działające statutowo w powyższych obszarach.

§ 3

Konkurs obejmuje oferty przedsięwzięć, które są proponowane do realizacji w terminie
od 01.01.2023 r. do 31.12.2023 r.

§ 4

1. Na realizację zadań w dziedzinie wspierania i upowszechniania kultury fizycznej, sportu Miasto Radlin przeznacza kwotę 538 500,00 zł.

2. Na realizację zadań w dziedzinie kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego Miasto Radlin przeznacza kwotę 120 000,00 zł.

3. Na realizację zadań z dziedziny ochrony i promocji zdrowia Miasto Radlin przeznacza kwotę

8 000,00 zł.

4. Na realizację zadań z dziedziny ekologii i ochrony zwierząt Miasto Radlin przeznacza kwotę

15 000,00 zł.

5. Na realizację zadań z dziedziny działalności wspomagającej rozwój gospodarczy, w tym rozwój przedsiębiorczości Miasto Radlin przeznacza kwotę 6 000,00 zł.

§5

1. Warunkiem przystąpienia do konkursu jest złożenie w terminie do dnia 8 grudnia 2022 roku oferty zgodnej ze wzorem określonym w Rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań

(Dz.U. z 2018 r., poz. 2057) w kancelarii Urzędu Miasta Radlin przy ul. Rymera 15.

2. Zasady składania oferty:

1) wypełnienie oferty następuje poprzez Generator Witkac na stronie www.witkac.pl,

2) po wypełnieniu i wysłaniu oferty w Generatorze Witkac, ofertę należy:

a) wydrukować, a następnie złożyć osobiście lub przesyłką pocztową w kancelarii Urzędu Miasta Radlin, przy ul. Rymera 15,

lub

b) przesłać do Urzędu Miasta Radlin w formie elektronicznej (format.pdf) z wykorzystaniem profilu zaufanego w platformie elektronicznej ePUAP, na podstawie art. 3 pkt 14 ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne z dnia 17 lutego 2005 r. (Dz. U. z 2021 r. poz. 2070 z późn. zm.),

3) za dzień złożenia oferty przyjmuje się:

a) dzień jej złożenia w wersji papierowej w kancelarii Urzędu Miasta,

lub

b) datę jej doręczenia, umieszczoną w Urzędowym Poświadczeniu Przedłożenia dokumentu wysłanego na elektroniczną skrzynkę podawczą urzędu,

4) oferta powinna być podpisana przez osobę/y upoważnioną/e do składania oświadczeń woli w imieniu oferenta,

5) jeżeli osoby uprawnione nie dysponują pieczątkami imiennymi, podpis musi być złożony pełnym imieniem i nazwiskiem (czytelnie) z zaznaczeniem pełnionej funkcji,

6) dopuszcza się możliwość składania oferty wspólnej,

7) wszystkie pola oferty muszą zostać wypełnione. W polach, które nie odnoszą się do oferenta, należy wskazać „nie dotyczy”. W formularzu oferty nie wolno dokonywać skreśleń
i poprawek, poza wyraźnie wskazanymi rubrykami. W przypadku opcji „niepotrzebne skreślić”, należy dokonać właściwego wyboru,

8) oferta powinna zawierać informacje określone w art. 14 ust. 1 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie z dnia 24 kwietnia 2003 r., w szczególności:

a) szczegółowy zakres rzeczowy zadania publicznego proponowanego do realizacji,

b) termin i miejsce realizacji zadania publicznego,

c) kalkulację przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego,

d) informację o wcześniejszej działalności organizacji pozarządowej lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 składających ofertę w zakresie, którego dotyczy zadanie publiczne,

e) informację o posiadanych zasobach rzeczowych i kadrowych zapewniających wykonanie zadania publicznego oraz o planowanej wysokości środków finansowych na realizację danego zadania pochodzących z innych źródeł,

f) deklarację o zamiarze odpłatnego lub nieodpłatnego wykonania zadania publicznego.

3. Szczegółowe założenia konkursu:

1) złożenie oferty o dofinansowanie nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji,

2) kwota przyznanej dotacji może być niższa od określonej w ofercie. Organizacja jest zobowiązana zapewnić wkład własny na poziomie co najmniej 10%,

3) wkład własny mogą stanowić: środki finansowe własne, środki z innych źródeł, w tym wpłaty
i opłaty adresatów zadania publicznego, podany kwotowo wkład osobowy, w tym praca społeczna członków i świadczenia wolontariuszy oraz wkład rzeczowy,

4) wysokość kosztów personalnych obsługi zadania (księgowa, koordynator) nie powinna przekraczać 20%kwoty dotacji,

5) dopuszcza się dokonywanie przesunięć pomiędzy poszczególnymi pozycjami kosztów określonymi w kalkulacji przewidywanych kosztów do 20% wysokości danego kosztu. Przesunięcia te nie wymagają zawarcia aneksu do umowy,

6) przesunięcia pomiędzy poszczególnymi pozycjami kosztów, określonymi w kalkulacji przewidywanych kosztów powyżej 20% danego kosztu wymagają zawarcia aneksu do umowy,

7) dotacja nie może być wykorzystana na m.in.: remonty pomieszczeń i obiektów budowlanych, zakupy nieruchomości, odsetki z tytułu niezapłaconych w terminie zobowiązań, zobowiązania z tytułu zaciągniętej pożyczki, kredytu lub wykupu papierów wartościowych oraz koszty obsługi zadłużenia,

8) w realizacji zadań projektowych winno się dostosować do minimalnych wymagań ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

§ 6

1. Przy rozpatrywaniu ofert brane będą pod uwagę kryteria opisane w załączniku nr 2 do zarządzenia (karta oceny formalnej).

2. Ocenie merytorycznej podlegają oferty spełniające wymogi formalne. Dokonując oceny merytorycznej oferty, Komisja ocenia m.in:

a) zakres rzeczowy opisanego zadania,

b) zakładane rezultaty realizacji zadania publicznego, w tym dodatkowe informacje dotyczące rezultatów (planowany poziom osiągnięcia i sposób monitorowania rezultatów),

c) proponowaną jakość wykonania zadania i kwalifikacje osób, przy wsparciu których oferent będzie realizował zadanie,

d) przyczyny oraz przewidywane korzyści realizacji zadania,

e) przedstawioną kalkulację kosztów realizacji zadania publicznego,
w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania,

f) planowany przez oferenta wkład finansowy, rzeczowy, osobowy, w tym świadczenia wolontariuszy i pracę społeczną członków,

g) doświadczenie oferenta w realizacji podobnych zadań,

h) rzetelność i terminowość oraz sposób rozliczenia otrzymanych w latach poprzednich dotacji.

§ 7

1. Decyzję o udzieleniu dotacji podejmuje Burmistrz Radlina po zapoznaniu się z opinią Komisji Konkursowej.

2. Skład Komisji Konkursowej zostanie powołany zarządzeniem Burmistrza Radlina najpóźniej do dnia 31 grudnia 2022 r.

3. Komisja obraduje na posiedzeniach zamkniętych, które zwołuje i prowadzi przewodniczący lub wyznaczony członek Komisji.

4. Zasady działania Komisji określa Uchwała nr S.0007.067.2022 Rady Miejskiej w Radlinie
z dnia 18 października 2022 roku w sprawie „Programu współpracy Miasta Radlin z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2023”.

5. Ocena ofert jest dwuetapowa: ocena formalna i merytoryczna.

6. Oceny formalnej złożonych wniosków dokonują pracownicy Referatu Rozwoju Urzędu Miasta Radlin. O brakach formalnych, które zgodnie z kartą oceny formalnej możliwe są do uzupełnienia oferent zostaje powiadomiony drogą pisemną lub mailową. W przypadku gdy oferent nie uzupełni oferty lub dokona tego po wskazanym terminie, oferta zostanie uznana za niespełniającą kryteriów formalnych i nie będzie podlegać dalszej ocenie.

7. Oferta, która zawierać będzie braki formalne, których zgodnie z kartą oceny formalnej nie można uzupełnić, nie będzie podlegać dalszej ocenie.

8. Oceny merytorycznej złożonych wniosków dokonuje Komisja Konkursowa, w skład której wchodzą przedstawiciele Urzędu Miasta Radlin (co najmniej 2 osoby) oraz co najmniej dwie osoby spośród zgłoszonych kandydatów organizacji pozarządowych. W skład komisji Burmistrz może powołać osoby posiadające specjalistyczną wiedzę w dziedzinie obejmującej zakres zadań publicznych, których konkurs dotyczy.

9. Skład komisji konkursowej, w tym przewodniczący powołany zostaje w drodze zarządzenia Burmistrza Radlina.

10. W komisji nie mogą zasiadać przedstawiciele tych organizacji, które biorą udział w konkursie, ani urzędnicy, którzy są formalnie związani z taką organizacją.

11. Komisja konkursowa może działać bez udziału osób wskazanych przez organizacje jeżeli:

1) żadna organizacja nie wskaże osób do składu komisji konkursowej lub

2) wskazane osoby nie wezmą udziału w pracach komisji konkursowej lub

3) wszystkie powołane w skład komisji konkursowej osoby podlegają wyłączeniu na podstawie
art. 15 ust. 2d lub art 15 ust. 2f Ustawy.

12. Pracą komisji kieruje jej przewodniczący.

13. Zasady działania komisji konkursowej:

1) komisja obraduje na posiedzeniach zamkniętych, które zwołuje i prowadzi przewodniczący komisji,

2) o terminie posiedzenia przewodniczący informuje telefonicznie, ustnie bądź za pomocą poczty

elektronicznej na co najmniej 2 dni przed planowanym posiedzeniem,

3) komisja opiniuje każdą ofertę, która pozytywnie przeszła etap oceny formalnej. Wydaje opinię do każdej złożonej oferty,

4) komisja po zaopiniowaniu ofert, proponuje wysokość kwoty wsparcia finansowego realizacji zadania określonego w ofercie,

5) komisja swoje stanowisko podejmuje w formie głosowania – zwykłą większością głosów. W przypadku równej liczby głosów decydującym w tej sytuacji jest głos przewodniczącego,

6) komisja dokumentuje swoją pracę w formie protokołu, który wraz z opiniami przekazuje niezwłocznie Burmistrzowi Radlina,

7) decyzje dotyczące udzielenia lub nieudzielania dotacji podejmuje Burmistrz Radlina po zapoznaniu się z protokołem wraz z opiniami przedłożonymi przez komisję,

8) w przypadku obniżenia dotacji następuje proces negocjacji złożonej oferty,

9) negocjacje są prowadzone w formie pisemnej lub ustnej,

10) opinie są udostępniane zainteresowanym podmiotom na ich wniosek.

14. Od podjętych decyzji nie przysługuje odwołanie.

15. Nie będą rozpatrywane oferty:

1) złożone po terminie,

2) nie zawierające zapisów określonych ustawą jak również niniejszym ogłoszeniem.

16. Po podjęciu decyzji przez Burmistrza Miasta Radlin, o której mowa w ust. 1, informacja o rozstrzygnięciu konkursu zostanie podana niezwłocznie:
1) w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Radlin;
2) na stronie internetowej Urzędu Miasta Radlin www. radlin.pl (będącą jednocześnie stroną BIP);
3) na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta Radlin.

§ 8

Rozstrzygnięcie Konkursu nastąpi do 20 stycznia 2023 roku.

§ 9

1. Warunkiem przekazania dotacji jest zawarcie umowy zgodnej ze wzorem określonym
w rozporządzeniu Rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz.U. z 2018 r. poz. 2057).

2. W przypadku przyznania dotacji w wysokości innej niż wnioskowana, warunkiem zawarcia umowy jest przedłożenie korekty oferty oraz danych niezbędnych do przygotowania umowy.

§ 10

1. Na zadania określone w § 4 w roku 2022 wydatkowano:

1) Na realizację zadań w dziedzinie wspierania i upowszechniania kultury fizycznej, sportu Miasto Radlin przeznaczyło kwotę 538 000,00 zł.

2) Na realizację zadań w dziedzinie kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego Miasto Radlin przeznaczyło kwotę 120 000,00 zł.

3) Na realizację zadań z dziedziny ochrony i promocji zdrowia Miasto Radlin przeznaczyło kwotę

8 000,00 zł.

4) Na realizację zadań z dziedziny ekologii i ochrony zwierząt Miasto Radlin przeznaczyło kwotę

15 000,00 zł.

5) Na realizację zadań z dziedziny działalności wspomagającą rozwój gospodarczy, w tym rozwój przedsiębiorczości Miasto Radlin przeznaczyło 6 000,00 zł.

2. Na zadania określone w § 4 w roku 2021 wydatkowano:

1) Na realizację zadań w dziedzinie wspierania i upowszechniania kultury fizycznej, sportu Miasto Radlin przeznaczyło kwotę 518 000,00 zł.

2) Na realizację zadań w dziedzinie kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego Miasto Radlin przeznaczyło kwotę 118 00,00 zł.

3) Na realizację zadań z dziedziny ochrony i promocji zdrowia Miasto Radlin przeznaczyło kwotę

8 000,00 zł.

4) Na realizację zadań z dziedziny ekologii i ochrony zwierząt Miasto Radlin przeznaczyło kwotę

15 000,00 zł.

5) Na realizację zadań z dziedziny działalności wspomagającej rozwój gospodarczy, w tym rozwój przedsiębiorczości Miasto Radlin przeznaczyło kwotę 5 000,00 zł.

Ślubowanie nauczycieli

W dniu 10 listopada 2022 r. na sali posiedzeń Urzędu Miasta w Radlinie odbyło się uroczyste ślubowanie i wręczenie aktów nadania stopnia nauczyciela mianowanego nauczycielom, którzy zdali egzamin w październiku tego roku.

Akt nadania stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego otrzymała Pani Weronika Kozielska – nauczyciel Przedszkola Publicznego nr 1 im. Gromadki Misia Uszatka w Radlinie oraz Pani Monika Zawlocka – nauczyciel Sportowej Szkoły Podstawowej nr 2 im. Komisji Edukacji Narodowej w Radlinie.

W uroczystości uczestniczył Zastępca Burmistrza Radlina Zbigniew Podleśny, Pani Naczelnik Wydziału Edukacji i Spraw Społecznych, Małgorzata Mokrosz, Pani Dyrektor Przedszkola Publicznego nr 1, Grażyna Gatnar oraz Pani Dyrektor Sportowej Szkoły Podstawowej nr 2, Lucyna Weber.

Serdecznie gratulujemy!

Bezpłatna mammografia w Radlinie

Narodowy Instytut Onkologii im. M. Skłodowskiej-Curie – Państwowy Instytut Badawczy w Gliwicach zaprasza na bezpłatną cyfrową MAMMOGRAFIĘ.

Panie urodzone w latach 1953–1972* Miejsce i termin wykonywania badań: RADLIN – MOK (ul. Mariacka 9) parking za budynkiem Miejskiego Ośrodka Kultury 22, 23 listopada 2022 w godz.: 10.00-17.00 24 listopada 2022 w godz.: 8.30-15.30

ZACHĘCAMY DO WCZEŚNIEJSZEGO ZAPISANIA SIĘ NA BADANIE pod nr tel.: 32 278 98 96, od poniedziałku do piątku w godz.: 7.00-15.00 (proszę przygotować nr PESEL oraz nr telefonu). Panie, które umówiły termin telefonicznie będą przyjmowane zgodnie z ustaloną datą i godziną. Zapisanie się na badanie nie jest obowiązkowe, ale pierwszeństwo mają Panie, które wcześniej uzgodniły telefonicznie termin.

Prosimy zabrać ze sobą: dowód osobisty, zdjęcia z poprzedniej mammografii (jeżeli była wykonana poza NIO Gliwice), maseczkę tekstylną zasłaniającą usta i nos.

Więcej informacji na stronie: http://www.io.gliwice.pl/dla-pacjenta/mammografia-w-mammobusie-coi

Mammografia finansowana jest przez NFZ w ramach Programu profilaktyki raka piersi. Bezpłatne badanie przysługuje co 2 lata, ubezpieczonym Paniom w wieku od 50 lat do 69 lat.

Laboratoria Przyszłości w naszych szkołach

Przypominamy, że Miasto Radlin otrzymało wsparcie finansowe na realizację inwestycyjnych zadań jednostek samorządu terytorialnego polegających na rozwijaniu szkolnej infrastruktury „Laboratoria przyszłości”.

Dzięki otrzymanemu wsparciu we wszystkich radlińskich szkołach pojawiły się m.in. drukarki 3D, mikrokontrolery, roboty, sprzęt do nagrań i inne nowoczesne wyposażenie.

Kwota wsparcia wyniosła:

  1. Szkoła Podstawowa nr 1 im. Adama Mickiewicza w Radlinie – 78 000 zł
  2. Sportowa Szkoła Podstawowa nr 2 im. Komisji Edukacji Narodowej w Radlinie – 178.200 zł
  3. Szkoła Podstawowa nr 3 im. Ziemi Radlińskiej w Radlinie – 120.900 zł
  4. Szkoła Podstawowa nr 4 im. Gustawa Morcinka w Radlinie – 82.800 zł Razem: 459.900 zł

Poniżej przedstawiamy efekty wykorzystania otrzymanych środków finansowych.

Zachęcamy również do odwiedzenia stron internetowych naszych placówek.

https://sp1.radlin.pl/otwarcie-zielonej-pracowni,346,pl

https://ssp2.radlin.pl/laboratoria-przyszlosci,832,pl

https://sp3.radlin.pl/otwarcie-pracowni-laboratoria-przyszlosci,383,pl

https://sp4.radlin.pl/otwarcie-laboratorium-przyszlosci,214,pl

Miejskie obchody Święta Niepodległości

Burmistrz Radlina Barbara Magiera oraz Przewodnicząca Rady Miejskiej w Radlinie, Gabriela Chromik serdecznie zapraszają na
Miejskie obchody Święta Niepodległości
11 listopada 2022 r. w Radlinie

Program obchodów:
godz. 9.00 – Msza Św. w Kościele pw. WNMP w Radlinie-Biertułtowach
godz. 10.00 – przemarsz ulicami do Parku im. Leopolda Zarzeckiego
godz. 10.15 – złożenie kwiatów pod Pomnikiem Powstańców Śląskich w Radlinie

godz. 17.00, Miejski Ośrodek Kultury w Radlinie –
XVII Międzynarodowy Turniej Chórów im. Mariana Łunarzewskiego
Wstęp wolny!

Co nowego w temacie sprzedaży węgla?

Garść nowości w temacie sprzedaży węgla przez samorząd w Radlinie:

➡️ Na stronie miasto.radlin.pl/wegiel udostępniamy dla Państwa „Wniosek na zakup preferencyjny węgla kamiennego” (przycisk „Pobierz wniosek” -> https://miasto.radlin.pl/…/2022/11/Wniosek_wegiel.pdf )
➡️ W budynku bocznym urzędu (budynek C) na parterze znajduje się biuro, które będzie przyjmowało wnioski, weryfikowało i informowało o możliwości zapłaty i odbioru faktury.
➡️ Wnioski w Radlinie będzie można składać już od 9.11.2022.
Złożone wnioski będą podlegać weryfikacji – dopiero po niej mieszkaniec otrzyma informację o możliwości zapłaty i odbioru faktury!
➡️ Aktualnie trwają rozmowy między Miastem Radlin a PGG w kwestii lokalizacji składu zamówionego węgla. Cały czas intensywnie dążymy do tego, aby skład znajdował się na terenie miasta Radlin. Ponieważ jednak sytuacja jest nowa, nieco skomplikowana, może pojawić się taka sytuacja, że skład ten znajdzie się na terenie jednej z sąsiednich nam gmin. Ale podkreślamy: naszym priorytetem jest to, aby punkt znalazł się na terenie Radlina. Tak czy inaczej, dążymy do tego, aby koszty transportu węgla do domostw prywatnych (które będą już po stronie mieszkańca) były jak najmniejsze.

➡️ W tym roku będzie można w ten sposób zakupić maksymalnie 1,5 t za kwotę 2000 zł/t , o ile wcześniej nie zakupiło się na ten sezon grzewczy takiego tonażu za taką kwotę (czyli 1,5 t za 2000 zł za t). W dalszej perspektywie będzie umożliwienie podobnego zakupu, kolejnych 1,5 t na początku 2023 roku.

Jesteśmy gotowi do tego nowego zadania, złożyliśmy zamówienie i niebawem ruszymy z obsługą przyjmowania wniosków. Mamy także nadzieję, że sam węgiel pojawi się także jak najszybciej i to w takim typie na jakie złożą Państwo zapotrzebowanie. Prosimy jednak pamiętać, że ta kwestia, pozostaje już jednak poza naszym wpływem.

O wszelkich nowościach będziemy stale informować, zarówno tutaj, jak i na naszej stronie https://miasto.radlin.pl/wegiel

DO POBRANIA: