Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów w sprawie zarządzenia wyborów

Publikujemy Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 29 stycznia 2024 r. w sprawie zarządzenia wyborów do rad gmin, rad powiatów, sejmików województw i rad dzielnic m.st. Warszawy oraz wyborów wójtów, burmistrzów i prezydentów miast.

7 kwietnia 2024 roku – na ten dzień Prezes Rady Ministrów zarządził wybory do rad gmin, rad powiatów, sejmików województw i rad dzielnic m.st. Warszawy oraz wyborów wójtów, burmistrzów i prezydentów miast.

Do pobrania:

Ogłoszenie o pisemnym przetargu ograniczonym (wynajem pomieszczeń po ośrodku zdrowia – ul. Solskiego w Radlinie)

OGŁOSZENIE

Dyrektor Zakładu Gospodarki Komunalnej w Radlinie z siedzibą przy ul. Rymera 15 w Radlinie, tel. 32 459 02 03

ogłasza

pisemny przetarg ograniczony

na wynajem pomieszczeń po ośrodku zdrowia znajdujących się przy ul. Solskiego w Radlinie, zlokalizowanego z tyłu budynku przy ul. Solskiego 15 w Radlinie, o powierzchni użytkowej 226,48 m2 , począwszy od marca 2024 r.

Oddanie pomieszczeń ośrodka zdrowia znajdujących się obok budynku nr 15 zlokalizowanych na nieruchomości w Radlinie przy ul. Solskiego następuje w drodze przetargu pisemnego ograniczonego z uwagi na przeznaczenie wynajmowanych pomieszczań, a co za tym idzie konieczność spełniania przez Oferentów wymogów umożliwiających świadczenie usług medycznych lub związanych z usługami medycznymi.

Nieruchomość jest wolna od obciążeń i praw osób trzecich Lokal wyposażony jest w instalacje elektryczną, instalację CO z kotłem gazowym, instalację wodno-kanalizacyjną z białym montażem.

Po rozstrzygnięciu przetargu do 2 tygodni lokal będzie przekazany najemcy.

Opłaty pobierane będą po zakończeniu przez najemcę robót wykończeniowych, ale nie dłużej niż do końca lutego 2024 roku.

Najemca zobowiązany jest do:

a) przygotowania lokalu umożliwiającego świadczenie usług,

b) uzyskania niezbędnych zgód na prowadzenie działalności,

c) zawarcie umowy na dostawę energii elektrycznej i gazu oraz wywóz odpadów,

2. Cena wywoławcza opłaty miesięcznej z tytułu najmu 1m2 powierzchni wynosi: 9,20 zł/m2 + 23% VAT.

3. Ponadto do wyłonionej w przetargu stawki czynszu, doliczone zostaną następujące składniki:

b) opłata za licznik wody

c) opłata abonamentowa za licznik wody.

Czynsz płatny miesięcznie z góry w terminie do 14 dni od dnia wystawienia faktury. Opłata za wodę i kanalizację będzie rozliczane według zużycia wodomierza oraz strat na liczniku głównym.

Do Urzędu Miasta Radlin należy złożyć deklarację o podatku od gruntu i nieruchomości.

Stawka czynszu będzie ulegała waloryzacji od dnia 1 stycznia każdego roku kalendarzowego w okresie obowiązywania umowy, o wskaźnik inflacji podany przez Prezesa GUS za miniony rok kalendarzowy.

4. Jedynym kryterium będzie cena ofertowa.

5. Umowa najmu zawarta zostanie na czas oznaczony od 3 lat (wzór umowy stanowi załącznik nr 3 do Ogłoszenia).

6. Przedmiot najmu można oglądać po wcześniejszym uzgodnieniu, informacje można uzyskać pod numerem telefonu tel.: 32 459 02 63. Osoba uprawnioną do udzielania informacji jest Solbritta Liana

3. Warunki przetargu:

1. Przystępujący do przetargu winien złożyć ofertę i – pod rygorem niedopuszczenia do przetargu – wnieść wadium w wysokości 1 000,00 zł/ słownie: jeden tysiąc złotych 00/100 na rachunek bankowy Zakładu Gospodarki Komunalnej w Radlinie w Mikołowskim Banku Spółdzielczym nr 37 8436 0003 0000 0026 8045 0006, z podaniem tytułu wpłaty „Wadium – lokal użytkowy przy ul. Solskiego”.

2. Za skutecznie wniesione wadium uznaje się wadium, które w terminie składania ofert znajduje się na ww. rachunku.

3. Wadium powinno być wnoszone w pieniądzu. W razie uchylania się uczestnika, który przetarg wygrał od zawarcia umowy, wadium ulega przepadkowi na rzeczy wynajmującego.

4. Wadium zwraca się niezwłocznie po odwołaniu, zamknięciu, unieważnieniu albo zakończeniu przetargu wynikiem negatywnym nie później niż w ciągu 3 dni roboczych od dnia odwołania lub zamknięcia przetargu.

5. Oferent który wygra przetarg, zobowiązany jest niezwłocznie do zawarcia umowy najmu oraz dostarczenie wszelkich wymaganych dokumentów, nie później jednak niż terminie 14 dni od dnia ogłoszenia o wynikach przetargu, pod rygorem utraty wadium. Wadium wpłacone przez uczestnika przetargu, który przetarg wygrał, zalicza się na poczet opłat czynszu najmu.

6. W przetargu mogą brać udział wyłącznie osoby lub instytucje nie zalegające z płatnościami na rzecz Miasta Radlin.

Oferta powinna zawierać:

a) imię i nazwisko oraz adres oferenta lub nazwę i adres firmy, jeżeli oferentem jest osoba prawna,
b) proponowaną wysokość czynszu za najem 1m² powierzchni lokalu,

c) oświadczenie, że oferent zapoznał się z warunkami przetargu i przyjmuje te warunki bez zastrzeżeń,

d) oświadczenie oferenta, że zapoznał się ze stanem faktycznym lokalu użytkowego i go akceptuje,

e) dowód wpłaty wadium,

f) datę sporządzenia oferty.

Oferent, który wygrał przetarg zostanie powiadomiony w terminie 7 dni pisemnie i telefonicznie o fakcie wygrania przetargu, terminie i miejscu zawarcia umowy.

4. Miejsce i termin składania ofert oraz opis koperty

1. Ofertę wraz z wymaganymi dokumentami należy złożyć do dnia 12.02.2024 r., do godziny 9:00 w Sekretariacie Zakładu Gospodarki Komunalnej w Radlinie, w zamkniętych kopertach z adnotacją: Oferta przetargowa na najem lokalu użytkowegoprzy ul. Solskiego w Radlinie. Nie otwierać przed dniem 12.02.2024 r. godz. 9:15, przy czym o ważności wpływu oferty decyduje data wpływu do Zakładu Gospodarki Komunalnej w Radlinie.

5. Otwarcie ofert

Otwarcie ofert przetargowych odbędzie się w dniu 12.02.2024 r., o godzinie 9:15 w Zakładzie Gospodarki Komunalnej w Radlinie, w pokoju nr 1 na parterze.

6. Skutki uchylenia się od zawarcia umowy najmu:

Wadium przepada, a organizator może odstąpić od zawarcia umowy, jeżeli osoba, która przetarg wygra nie stawi się w miejscu i terminie wskazanym przez organizatora do zawarcia umowy najmu.
Zastrzega się prawo swobodnego wyboru oferty, prawo unieważnienia przetargu oraz prawo zamknięcia przetargu bez wybrania którejkolwiek z ofert bez podania przyczyny.

Szczegółowe informacje dotyczące przetargu można uzyskać w siedzibie Zakładu Gospodarki Komunalnej w Radlinie, od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 14:00, tel.: 32 459 02 03.

POSTANOWIENIE NR 16/2024 KOMISARZA WYBORCZEGO W BIELSKU-BIAŁEJ III z dnia 26 stycznia 2024 r. zmieniające postanowienie w sprawie podziału Miasta Radlin na okręgi wyborcze, ustalenia ich granic, numerów oraz liczby radnych wybieranych w każdym okręgu

Na podstawie art. 419 § 2 w związku z art. 419 § 2a ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. – Kodeks wyborczy (Dz. U.
z 2023 r. poz. 2408), Komisarz Wyborczy w Bielsku-Białej III postanawia, co następuje:


§ 1. Dokonuje się aktualizacji opisu granic okręgów wyborczych Miasta Radlin ustalonych postanowieniem
Nr 48/2023 Komisarza Wyborczego w Bielsku-Białej III z dnia 28 kwietnia 2023 r. w sprawie dostosowania opisu
granic okręgów wyborczych Miasta Radlin do stanu faktycznego (Dz. Urz. Woj. Śląskiego z 2023 r. poz. 4075).

§ 2. Załącznik do postanowienia, o którym mowa w § 1, uwzględniający aktualizację opisu granic okręgów
wyborczych, otrzymuje brzmienie załącznika do niniejszego postanowienia.

§ 3. Postanowienie podlega przekazaniu Radzie Miejskiej w Radlinie, Wojewodzie Śląskiemu, Państwowej
Komisji Wyborczej oraz Burmistrzowi Radlina.

§ 4. Na postanowienie Radzie Miejskiej w Radlinie, a także wyborcom w liczbie co najmniej 15 przysługuje
prawo wniesienia skargi do Naczelnego Sądu Administracyjnego, w terminie 3 dni od daty podania postanowienia
do publicznej wiadomości poprzez opublikowanie na stronie internetowej Delegatury Krajowego Biura
Wyborczego w Bielsku-Białej. Skargę wnosi się za pośrednictwem Komisarza Wyborczego w Bielsku-Białej III.
Zgodnie z art. 9 § 1 Kodeksu wyborczego przez upływ terminu do wniesienia skargi należy rozumieć dzień
złożenia skargi Komisarzowi Wyborczemu w Bielsku-Białej III.

§ 5. Postanowienie wchodzi w życie z dniem podpisania i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym
Województwa Śląskiego oraz podaniu do publicznej wiadomości na stronie internetowej Delegatury Krajowego
Biura Wyborczego w Bielsku-Białej i w sposób zwyczajowo przyjęty na obszarze Miasta Radlin.

Komisarz Wyborczy
w Bielsku-Białej III
Gabriela Bania

Do pobrania:

Postanowienia Komisarza Wyborczego w Bielsku-Białej I, II i III – zmiany w podziale gmin na stałe obwody głosowania oraz w sprawie podziałów gmin i powiatów na okręgi wyborcze

Postanowienia Komisarza Wyborczego w Bielsku-Białej I, II i III – zmiany w podziale gmin na stałe obwody głosowania oraz w sprawie podziałów gmin i powiatów na okręgi wyborcze

Postanowienia Komisarza Wyborczego w Bielsku-Białej I, II, III
L.p.Jednostka terytorialna Postanowienia Komisarza Wyborczego w Bielsku-Białej I, II, III, w sprawie zmian w podziale gmin na stałe obwody głosowaniaPostanowienia Komisarza Wyborczego w Bielsku-Białej I, II, III, w sprawie zmian w podziale gmin i powiatów na okręgi wyborcze
     
I. powiat bielski    
1. m. Szczyrk   12 
2. gm. Bestwina   34 
3 gm Jaworze   1516
4 gm. Porąbka   56 
     
II. powiat cieszyński    
5 m. Ustroń    1
6gm.  Strumień    2
7 gm. Zebrzydowice   3  4 
     
III.powiat mikołowski   
8m. Łaziska Górne  56 
9m. Mikołów  7 8
10m. Orzesze  9 10
11gm. Ornontowice  23 
     
IV. powiat pszczyński    
     
13 gm. Miedźna    1413
14gm.  Pawłowice  7 8
15 gm. Pszczyna  910 
16gm.  Suszec   1112 
     
V.powiat raciborski   
17m. Racibórz  11 12
18gm. Rudnik  13 14
     
VI.powiat rybnicki   
19gm. Gaszowice   29
     
VII. powiat wodzisławski   
20m. Radlin  1516 
21m. Rydułtowy  17 18
22m. Wodzisław Śląski  1920 
23gm. Lubomia   21
24gm. Marklowice   22
     
VIII. powiat żywiecki    
25 m. Żywiec  5 6 
26 gm. Lipowa    7
     
27 m. Jastrzębie-Zdrój   2526 
28m. Rybnik  2728 
29 m. Żory    24
powiat raciborski30
powiat mikołowski                      31

Ankieta dotycząca zagospodarowania bioodpadów!

Zwracamy się do mieszkańców Radlina kompostujących bioodpady w przydomowych kompostownikach o wypełnienie niniejszej ankiety.

Celem ankiety jest oszacowanie ilości bioodpadów poddawanych recyklingowi (wytworzonych i poddanych kompostowaniu) na terenie Miasta Radlin w 2023 roku. Dane zawarte w ankiecie będą wliczone do poziomów, które zobowiązana jest osiągnąć gmina.

Ankieta dostępna jest pod adresem:

https://url.radlin.pl/ankieta.

(papierowa wersja ankiety zostanie rozesłana do mieszkańców wraz z deklaracjami podatkowymi – prosimy o wypełnienie wersji internetowej lub papierowej)


Dodatkowe informacje można uzyskać telefonicznie pod nr 32 4590290.

Stawka śmieciowa – bez zmian. Limity na PSZOK również.


Radlin utrzymuje stawkę tzw. opłaty śmieciowej na poziomie 33 zł od osoby, obowiązującą od 2022 roku. Oznacza to, że mieszkańcy miasta nadal będą płacić tę samą kwotę za gospodarowanie odpadami, co w poprzednich latach. Nie zostaną zatem wysłane do mieszkańców decyzje w tym temacie (decyzje wysyłane są w przypadku zmian kwoty).

Warto jednak przypomnieć w tym temacie równie ważne liczby związane z odpadami komunalnymi, czyli limity odpadów jakie można (bezkosztowo) przywieź do Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK) oraz kwoty jakie obowiązują jeśli chcemy przywieźć więcej odpadów.

Opony samochodowe:

Na jedną nieruchomość lub lokal mieszkalny w Radlinie przypada limit 4 sztuk opon samochodowych rocznie. Przekroczenie tego limitu niesie ze sobą dodatkową opłatę w wysokości 10 zł brutto za każdą dodatkową oponę.

Odpady wielkogabarytowe:

Mieszkańcy Radlina mają do dyspozycji limit 500 kg odpadów wielkogabarytowych na rok na jedną nieruchomość lub lokal mieszkalny. W przypadku przekroczenia tego limitu, każdy dodatkowy kilogram podlega opłacie w wysokości 1 zł brutto.

Odpady remontowo-budowlane:

Jeśli chodzi o odpady remontowo-budowlane, na jedną nieruchomość lub lokal mieszkalny w mieście Radlin przypada limit 1000 kg na dwa lata. W przypadku przekroczenia tego limitu, każdy dodatkowy kilogram podlega opłacie w wysokości 0,60 zł brutto.

Konferencja „ChrońMY Dzieci” w Radlinie: Nowe Standardy Ochrony Małoletnich

W dniu 18 stycznia br., w Miejskim Ośrodku Kultury w Radlinie, odbyła się konferencja pod hasłem „ChrońMY Dzieci”, skupiająca się na nowych przepisach mających na celu zapewnienie skutecznej ochrony małoletnich. Wszystko to jest pokłosiem tragicznej historii Kamilka z Częstochowy z 2023. Wydarzenie objęła swym honorowym patronatem Rzeczniczka Praw Dziecka Monika Horna-Cieślak.

Burmistrz Radlina Barbara Magiera, otwierając konferencję, zaznaczyła, że miasto zawsze wspierało dzieci, co potwierdza fakt, że jako jedno z pierwszych w Polsce wpisało ochronę dzieci do miejskich dokumentów związanych z przeciwdziałaniem przemocy.

Część wykładową rozpoczęło wystąpienie adwokatki i mediatorki Kingi Martuszewskiej, która skupiła się na prawnych aspektach ochrony dzieci. Dzieliła się praktyczną wiedzą oraz opisywała autentyczne przypadki, w których dzieci były ofiarami przemocy rodzinnej. Jej prezentacja ukazała istotę zmian w prawie, ścisłego przestrzegania nowych przepisów, orz konieczność skutecznego reagowania na przypadki naruszania praw najmłodszych.

Patryk Błasik z Komendy Powiatowej Policji w Wodzisławiu Śląskim przybliżał uczestnikom tematykę cyberprzemocy, zwracając uwagę na nowe zagrożenia, jakie niosą ze sobą technologie. Jego prezentacja skłaniała do refleksji nad potrzebą skutecznej ochrony dzieci również w przestrzeni wirtualnej.

Aleksandra Kruszyńska z Regionalnego Ośrodka Metodyczno-Edukacyjnego „Metis” w Katowicach, przybliżała tematykę kryzysu dziecka pokrzywdzonego, ukazując istotę zrozumienia i wsparcia dla tych najbardziej potrzebujących. Dzięki tej prezentacji uczestnicy konferencji zyskali głębsze spojrzenie na kwestie związane z psychologicznym aspektem ochrony dzieci.

Dawid Brachmański z Ośrodka Pomocy Społecznej w Radlinie, przybliżył natomiast uczestnikom nowe standardy ochrony małoletnich, rzucając światło na konkretne działania, które można podjąć, aby skutecznie chronić najmłodszych przed wszelkimi formami przemocy.

Konferencja „ChrońMY Dzieci” w Radlinie okazała się nie tylko miejscem wymiany wiedzy i doświadczeń, ale także ważnym krokiem w kierunku budowy świadomego społeczeństwa, które skutecznie broni prawa i dobro najmłodszych obywateli. Mamy nadzieję, że wiedza przekazana podczas konferencji przełoży się na coraz lepsze standardy faktycznej ochrony dzieci i młodzieży

RELACJA Z WYDARZENIA NA YT:

https://www.youtube.com/live/ToGZt6hv6k8?si=FtIEJzSpa0QRsh9r

Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego obliczy podatek dochodowy za 2023 rok od większości wypłaconych emerytur i rent oraz rodzicielskich świadczeń uzupełniających.

W związku z zakończeniem roku podatkowego 2023 Kasa informuje, że jak co roku obliczy podatek dochodowy za większość emerytów, rencistów oraz osób uprawnionych do rodzicielskiego świadczenia uzupełniającego.

Na potwierdzenie dokonania obliczenia Kasa wystawi i przekaże w nieprzekraczalnym terminie do 29 lutego 2024 r. formularz PIT-40A – Roczne obliczenie podatku przez organ rentowy.

Osoba, która otrzyma formularz PIT-40A i poza świadczeniami emerytalno-rentowymi wypłaconymi z Kasy w 2023 r. nie osiągnęła innego przychodu, podlegającego opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych (dochód z gospodarstwa rolnego nie wchodzi do tego przychodu) – nie ma obowiązku składania w urzędzie skarbowym dodatkowego zeznania podatkowego.

Kasa nie obliczy podatku dochodowego emeryta, rencisty, osoby uprawnionej
do rodzicielskiego świadczenia uzupełniającego za 2023 r. m.in., gdy:

  1. w ciągu 2023 r. emeryturę lub rentę wypłacała jednostka organizacyjna KRUS,a następnie jednostka organizacyjna ZUS lub odwrotnie,
  2. realizowała w danym roku podatkowym ulgę podatkową udzieloną przez urząd skarbowy,
  3. obniżała lub podwyższała wysokość miesięcznych zaliczek na podatek dochodowy
    w związku ze złożonym przez świadczeniobiorcę oświadczeniem,
  4. nie pobierała zaliczek na podatek dochodowy stosownie do postanowień umów o unikaniu podwójnego opodatkowania,
  5. świadczeniobiorca złożył wniosek o niesporządzanie rocznego obliczenia podatku i nie wycofał go przed końcem roku podatkowego tj. do dnia 31 grudnia 2023 r.
  6. suma zaliczek pobranych w roku podatkowym przewyższa kwotę obliczonego podatku,
  7. z uwagi na wstrzymanie wypłaty świadczenia po zamknięciu roku podatkowego nie mogła rozliczyć niedopłaty podatku.

Jeżeli wystąpi chociaż jedna z podanych wyżej sytuacji, Kasa przekaże emerytowi, renciście, osobie uprawnionej do rodzicielskiego świadczenia uzupełniającego, formularz PIT-11A – Informacja o dochodach uzyskanych od organu rentowego.

Formularze PIT-11A otrzymają także rodzice/opiekunowie prawni niepełnoletnich dzieci uprawnionych do renty rodzinnej (dla każdego dziecka odrębny formularz).

Osobom uprawnionym do świadczenia pieniężnego z tytułu pełnienia funkcji sołtysa oraz osobom które pobrały „świadczenie niezrealizowane” po śmierci zmarłego emeryta/rencisty, Kasa przekaże Informację o przychodach z innych źródeł na formularzu PIT-11.

Osoba, która otrzyma PIT-11A, PIT-11 może sama złożyć zeznanie podatkowe (PIT-36 lub PIT-37) we właściwym urzędzie skarbowym (w formie papierowej lub drogą elektroniczną) w terminie do dnia 30 kwietnia 2024 roku, bądź zaakceptować lub zmienić zeznanie przygotowane przez Krajową Administrację Podatkową, które zostanie udostępnione na portalu podatkowym (www.podatki.gov.pl).

Ponadto Kasa informuje, że każda osoba, której przychód przekroczył 30.000,00 zł i chce skorzystać z ulg podatkowych, oraz każda osoba która chce rozliczyć podatek razem z małżonkiem lub dzieckiem (w przypadku osób samotnych), nawet w przypadku obliczenia podatku przez Kasę – również sama składa zeznanie podatkowe (PIT-36 lub PIT-37) w ww. terminie.
W zeznaniu podatkowym należy uwzględnić kwoty wykazane w PIT-11A, PIT-40A i/lub PIT-11.

Podstawa prawna
art. 34 ust. 7 – 14 ustawy z dnia 26 lipca 1991r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2022 r., poz. 2647 ze. zm.)

Terminy posiedzeń Rady Miejskiej w Radlinie – styczeń 2024.

LXXII sesja VII Kadencji Rady Miejskiej w Radlinie odbędzie się

w dniu 23 stycznia 2024 r. o godzinie 14.30 w sali posiedzeń Urzędu Miasta Radlin

Porządek – link

Posiedzenie Komisji Rewizyjnej odbędzie się

w dniu 8 stycznia 2024 r. o godzinie 12.00

Posiedzenie Komisji ds. Społecznych odbędzie się

w dniu 22 stycznia 2024 r. o godzinie 7.30

Porządek – link

Posiedzenie Komisji Skarg, Wniosków i Petycji odbędzie się

w dniu 22 stycznia 2024 r. o godzinie 11.45

UWAGA! Zmiana terminu na 23 stycznia 2024, godz. 14.15

Porządek – link

Posiedzenie Komisji Budżetu odbędzie się

w dniu 22 stycznia 2024 r. o godzinie 12.00

Porządek – link

Posiedzenie Komisji Infrastruktury odbędzie się

w dniu 22 stycznia 2024 r. o godzinie 14.00

Porządek – link