LXVI sesja VII Kadencji Rady Miejskiej w Radlinie

Porządek obrad

LXVI sesji VII Kadencji Rady Miejskiej w Radlinie

w dniu 25 lipca 2023 r.

(godz. 1430)

  1. Otwarcie sesji.
  2. Podjęcie uchwały Rady Miejskiej w Radlinie w sprawie kryteriów i zasad przeprowadzania naboru wniosków o zawarcie umowy najmu lokali mieszkalnych budowanych w ramach inwestycji mieszkaniowej realizowanej przy ul. Wiosny Ludów w Radlinie przez społeczną inicjatywę mieszkaniową „SIM Śląsk Południe Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością” z siedzibą w Bielsku – Białej na zasadach określonych w ustawie z dnia 26 października 1995 r. o społecznych formach rozwoju mieszkalnictwa. Ref. Piotr Patała, Kierownik Referatu Gospodarki Nieruchomościami.
  3. Przedstawienie rocznego sprawozdania z działalności placówek opiekuńczo – wychowawczych oraz Centrum Usług Społecznych na terenie Radlina. Ref. Małgorzata Mokrosz, Naczelnik Wydziału Edukacji i Spraw Społecznych i zaproszeni goście.
  4. Podjęcie uchwały Rady Miejskiej w Radlinie w sprawieustalenia regulaminu udzielania pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów zamieszkałych na terenie Miasta Radlin oraz upoważnienia Dyrektora Ośrodka Pomocy Społecznej w Radlinie do prowadzenia postępowań i wydawania decyzji administracyjnych w sprawach świadczeń pomocy materialnej dla uczniów o charakterze socjalnym. Ref. Krystyna Kryszewska, Dyrektor Ośrodka Pomocy Społecznej w Radlinie.
  5. Podjęcie uchwały Rady Miejskiej w Radlinie w sprawiezmiany uchwały w sprawie określenia zasad udzielania i rozmiaru zniżek tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin dla nauczycieli, którym powierzono stanowisko kierownicze oraz określenia tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć niektórym nauczycielom zatrudnionym w placówkach prowadzonych przez Miasto Radlin. Ref. Marek Koczy, Dyrektor Miejskiego Zespołu Obsługi Placówek Oświatowych.
  6. Podjęcie uchwały Rady Miejskiej w Radlinie w sprawiezmiany uchwały w sprawie regulaminu wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w oświatowych jednostkach organizacyjnych, których organem prowadzącym jest Miasto Radlin. Ref. Marek Koczy, Dyrektor Miejskiego Zespołu Obsługi Placówek Oświatowych.
  7. Podjęcie uchwały Rady Miejskiej w Radlinie w sprawiezmiany uchwały w sprawie organizacji wspólnej obsługi oświatowych jednostek organizacyjnych prowadzonych przez Miasto Radlin. Ref. Marek Koczy, Dyrektor Miejskiego Zespołu Obsługi Placówek Oświatowych.
  8. Podjęcie uchwały Rady Miejskiej w Radlinie w sprawie zmiany Statutu Miejskiego Zespołu Obsługi Placówek Oświatowych w Radlinie. Ref. Marek Koczy, Dyrektor Miejskiego Zespołu Obsługi Placówek Oświatowych.
  9. Podjęcie uchwały Rady Miejskiej w Radlinie zmieniająca uchwałę w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właścicieli nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Ref. Marcin Król, Naczelnik Wydziału Gospodarki Komunalnej i Ekologii.
  10. Podjęcie uchwały Rady Miejskiej w Radlinie w sprawie nabycia nieruchomości przy ul. Dworcowej. Ref. Piotr Patała, Kierownik Referatu Gospodarki Nieruchomościami.
  11. Podjęcie uchwały Rady Miejskiej w Radlinie w sprawie sprzedaży nieruchomości przy ul. Wiosennej. Ref. Piotr Patała, Kierownik Referatu Gospodarki Nieruchomościami.
  12. Podjęcie uchwały Rady Miejskiej w Radlinie w sprawie sprzedaży nieruchomości przy ul. Głożyńskiej. Ref. Piotr Patała, Kierownik Referatu Gospodarki Nieruchomościami.
  13. Podjęcie uchwały Rady Miejskiej w Radlinie w sprawie wyrażenia woli współdziałania z innymi gminami i zasad współpracy związanej z realizacją projektu dofinansowanego w ramach Osi Priorytetowej X Fundusze europejskie na transformację Działanie 10.6 Rozwój energetyki rozproszonej opartej o odnawialne źródła energii. Ref. Mariusz Węglorz, Naczelnik Wydziału Rozwoju i Funduszy Zewnętrznych.
  14. Podjęcie uchwały Rady Miejskiej w Radlinie w sprawie zmian w budżecie Miasta Radlin na rok 2023. Ref. Waldemar Machnik, Skarbnik Miasta.
  15. Podjęcie uchwały Rady Miejskiej w Radlinie w sprawie zmian w wieloletniej prognozie finansowej Miasta Radlin na lata od 2023 do 2035. Ref. Waldemar Machnik, Skarbnik Miasta.
  16. Podjęcie uchwały Rady Miejskiej w Radlinie w sprawie emisji obligacji komunalnych oraz zasad ich zbywania i wykupu. Ref. Waldemar Machnik, Skarbnik Miasta.
  17. Podjęcie uchwały Rady Miejskiej w Radlinie w sprawiepowołania zespołu dla przygotowania wyboru ławników na kadencję 2024-2027. Ref. Piotr Absalon, Sekretarz Miasta.
  18. Podjęcie uchwały Rady Miejskiej w Radlinie w sprawie zmiany uchwały w sprawie ustalenia maksymalnej liczby zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz zasad usytuowania miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowych na terenie Miasta Radlin. Ref. Gabriela Chromik, Przewodnicząca Rady Miejskiej w Radlinie.
  19. Przedstawienie informacji z kontroli przeprowadzonej w Szkole Podstawowej nr 4 im. Gustawa Morcinka w Radlinie. Ref. Adam Cyran, Przewodniczący Komisji Rewizyjnej.
  20. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji w dniu 22 czerwca 2023 r.
  21. Sprawozdanie z działalności Burmistrza Radlina między sesjami. Ref. Barbara Magiera, Burmistrz Radlina.
  22. Informacja z prac Rady Miejskiej między sesjami. Ref. Gabriela Chromik, Przewodnicząca Rady Miejskiej w Radlinie.
  23. Wolne głosy i wnioski – rozpatrzenie pism, które wpłynęły między sesjami.
  24. Zamknięcie sesji.

Uwaga na letnie burze!

Pogoda dziś nie zachęca do spacerów… Wojewódzkie Centrum Zarządzania Kryzysowego alarmuje i ostrzega na przemian przed upałami jak i burzami.

Pamiętajcie o swoim bezpieczeństwie w tym czasie, jak również swoich bliskich!

Jak zachować się w sytuacji gdy natrafimy na burzę będąc poza budynkiem ?

  • Należy jak najszybciej znaleźć bezpieczne schronienie (samochód, murowany budynek) jeszcze zanim wyładowania atmosferyczne staną się regularne.
  • Unikaj otwartej przestrzeni. Bezwzględnie nie szukaj schronienia pod drzewami, słupami i liniami energetycznymi i lekkimi konstrukcjami (np. wiaty autobusowe czy tramwajowe).
  • Jeżeli znaleźliśmy się na otwartej przestrzeni należy znaleźć na tyle głębokie obniżenie terenu by nie być najwyższym punktem w okolicy. Następnie kucamy ze złączonymi i podciągniętymi pod siebie nogami. Nogi powinny być złączone, ponieważ w przypadku uderzenia pioruna, na skutek powstania różnicy napięć (tzw. napięcia krokowego) może dojść do przepływu prądu między stopami. Napięcie krokowe jest to różnica potencjałów między dwoma punktami podłoża odległymi od siebie o długość kroku (ok. 1 m). Gdy w naszym pobliżu piorun uderzy w ziemie, porazi nas prąd równy różnicy potencjałów między naszymi stopami. Nie należy kłaść się na ziemi, gdyż wtedy wystąpi różnica potencjałów między głową a stopami (nie wolno również siadać). Jeżeli musimy się przemieszczać należy to robić skokami mając złączone stopy.
  • Mając na względzie fakt, iż woda jest doskonałym przewodnikiem prądu (tylko bardzo czysta chemicznie woda nie przewodzi prądu), podczas burzy nie wolno pływać lub przebywać na łodzi. Należy oddalić się od wszelkich zbiorników wodnych.
  • Choć w opinii większości specjalistów telefon komórkowy nie jonizuje aż tak powietrza, by ściągnąć wyładowanie atmosferyczne, dla zachowania bezpieczeństwa należy również go wyłączyć ze względu na fakt, iż jest on odbiornikiem radiowym. W szczególności zaleca się unikania rozmów telefonicznych. Generalnie należy wyłączyć wszelkie urządzenia produkujące fale elektromagnetyczne takie jak radio lub krótkofalówki.
  • Należy również unikać dotykania oraz przebywania w pobliżu przedmiotów wykonanych z metalu.
  • Ze względu na różnicę między prędkością światła oraz prędkością dźwięku, najpierw widzimy błysk, a dopiero później dociera do nas odgłos uderzenia pioruna. Aby obliczyć odległość dzielącą nas od burzy, w momencie błysku zaczynamy liczyć sekundy aż do momentu w którym usłyszymy grzmot. Uzyskany czas mnożymy razy 340 metrów. Otrzymany wynika będzie oznaczać odległość między naszą pozycją a miejscem w które uderzył piorun. W przypadku gdy czas między błyskiem a grzmotem jest krótszy niż 5 sekund należy natychmiast znaleźć schronienie.
  • Bezpiecznie jest pozostać w pojeździe. Samochód stanowi pewne schronienie podczas burzy ponieważ w czasie uderzenia pioruna, napięcie elektryczne przepłynie do ziemi poprzez karoserię oraz opony. Należy pamiętać, iż przebywając w aucie nie wolno dotykać metalowych elementów. Pamiętajmy również, że samochód narażony jest na spadające obiekty, więc należy w miarę możliwości zaparkować w bezpiecznej odległości od drzew oraz linii energetycznych. Podczas postoju na poboczu włącz światła awaryjne by być widocznym dla innych uczestników ruchu. Jeżeli zdecydujesz się na podróż, zmniejsz prędkość jazdy i pamiętaj, że gdy wyjeżdżasz z zalesionego lub zabudowanego terenu, gwałtowny podmuch wiatru może spowodować utratę panowania nad samochodem. W razie ograniczonej widoczności korzystaj z halogenów oraz świateł przeciwmgłowych.
  • Należy natychmiast przykucnąć jeżeli wyczuwamy w powietrzu ładunek elektryczny a włosy podnoszą się.
  • Osoby przebywające w grupie na otwartej przestrzeni powinny się rozproszyć na odległość kilkudziesięciu metrów. Wówczas przynajmniej część grupy będzie w stanie udzielić pomocy porażonym.

Zgromadzenie publiczne (16.08.2023)

16 sierpnia 2023 r. od godziny 7.00 na działkach nr: 4536/419, 4534/420, 4532/428, 4530/428, 4528/429, 2642/397, 2127/98, 1920/9, 1926/9, 1335/9, 1337/6, 108, 109 odbędzie się zgromadzenie publiczne.

Zgromadzenie publiczne (14.08.2023)

14 sierpnia 2023 r. od godziny 7.00 na działkach nr: 4536/419, 4534/420, 4532/428, 4530/428, 4528/429, 2642/397, 2127/98, 1920/9, 1926/9, 1335/9, 1337/6, 108, 109 odbędzie się zgromadzenie publiczne.

Terminy posiedzeń Rady Miejskiej – lipiec 2023

LXVI sesja VII Kadencji Rady Miejskiej w Radlinie odbędzie się

w dniu 25 lipca 2023 r. o godzinie 14.30 w sali posiedzeń Urzędu Miasta Radlin

Posiedzenie Komisji ds. Społecznych odbędzie się

w dniu 24 lipca 2023 r. o godzinie 7.30

Posiedzenie Komisji Budżetu odbędzie się

w dniu 24 lipca 2023 r. o godzinie 12.00

Posiedzenie Komisji Infrastruktury odbędzie się

w dniu 24 lipca 2023 r. o godzinie 14.00

Szkody powstałe w wyniku suszy

Zgodnie z planowanym rozwiązaniami producent rolny będzie musiał złożyć wniosek o oszacowanie szkód powstałych w wyniku suszy tak jak to ma miejsce od 2020 r. za pośrednictwem aplikacji „zgłoś szkodę rolniczą”.

Jeżeli jednak chciałby, aby oszacowania szkód dokonała również komisja, wówczas powinien zgłosić to w terminie umożliwiającym ich oszacowanie.

Planujemy, że będzie to rozwiązanie opcjonalne. Jeżeli komisja nie oszacuje szkód, a rolnik złoży wniosek w aplikacji otrzyma protokół. Natomiast samo oszacowanie szkód przez komisje nie pozwoli na wygenerowanie protokołów.

Końcowy protokół oszacowania szkód byłby w takim przypadku oparty o 3 źródła danych dotyczących wysokości szkód w uprawach:

  1. dane podane we wniosku w aplikacji przez rolnika,
  2. dane z raportu oszacowania komisji na miejscu oraz
  3. dane pobierane z Instytutu Uprawy, Nawożenia i Gleboznawstwa – Państwowego Instytutu Badawczego (IUNG)

Komisje powinny oszacować szkody tak jak dotychczas tj. do dwóch miesięcy od dnia zgłoszenia przez producenta rolnego powstania tych szkód, nie później jednak niż do czasu zbioru plonu głównego danej uprawy albo jej likwidacji.

Komisja będzie zobowiązana złożyć w terminie 30 dni od dnia oszacowania szkód powstałych w wyniku suszy jednak nie później niż do 15 października roku wystąpienia suszy raport z oszacowania szkód:

  1. za pośrednictwem aplikacji publicznej oraz
  2. w wersji papierowej wojewodzie właściwemu ze względu na miejsce powstania szkód.

Planuje się, że taki raport oszacowania szkód będzie zawierał tylko podstawowe i najważniejsze dane:

  1. pozwalające zidentyfikować producenta rolnego,
  2. informacje o powierzchni upraw rolnych, w których powstały szkody spowodowane wystąpieniem suszy, każda działka osobno wraz z powierzchnią zgodnie z wnioskiem o płatności bezpośrednie, wraz z wysokością oszacowanych szkód;
  3. imiona i nazwiska członków komisji oraz datę oszacowania szkód.

Na podstawie wniosku rolnika i raportu oszacowania szkód sporządzonego przez komisję aplikacja „sporządzi” protokół lub kalkulację.

Mając na względzie zaproponowane rozwiązania, pragniemy zwrócić szczególną uwagę Państwa na to, żeby informować producentów rolnych o tym, że nadal podstawowym obowiązkiem rolnika będzie złożenie wniosku o oszacowanie szkód w aplikacji tzw. suszowej, a oszacowanie przez komisję strat w uprawach będzie opcjonalne.

Zgromadzenie publiczne (11.08.2023)

11 sierpnia od godziny 7.00 na działkach nr: 4536/419, 4534/420, 4532/428, 4530/428, 4528/429, 2642/397, 2127/98, 1920/9, 1926/9, 1335/9, 1337/6, 108, 109 odbędzie się zgromadzenie publiczne.

Zgromadzenie publiczne (10.08.2023)

10 sierpnia od godziny 7.00 na działkach nr: 4536/419, 4534/420, 4532/428, 4530/428, 4528/429, 2642/397, 2127/98, 1920/9, 1926/9, 1335/9, 1337/6, 108, 109 odbędzie się zgromadzenie publiczne.