Informacja o podmiotach odbierających odpady komunalne od właścicieli nieruchomości z terenu Miasta Radlin

 

Odbieranie i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych z nieruchomości na których zamieszkują mieszkańcy oraz nieruchomości niezamieszkałych wykorzystywanych na cele rekreacyjno wypoczynkowe, położonych w granicach administracyjnych Miasta Radlin wykonuje firma:
 
NAPRZÓD Sp.zo.o
ul. Raciborska 144 B
44-280 Rydułtowy
KONTAKT : 32 457 70 83
 
Podmioty odbierające odpady komunalne od właścicieli nieruchomości z terenu gminy wpisane do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych:
 
EKO M.GOLIK J.KONSEK A.SERWOTKA S.J.
ul. Kościuszki 45 A
44-200 Rybnik
KONTAKT: 32 422 36 73
 
PRZEDSIĘBIORSTWO KOMUNALNE EKO-GLOB
JANUSZ KUCZATY
ul.Raciborska 37
44-362 Rogów
KONTAKT: 32 451 20 15
 
FCC POLSKA Sp.zo.o.
ul. Lecha 10
41-800 Zabrze
KONTAKT: 32 376 34 50
 
PRZEDSIĘBIORSTWO WIELOBRANŻOWE MIROSŁAW OLEJARCZYK
ul.Wola Jachowa 94 A
26-008 Górno
KONTAKT: 501 502 264


PreZero RECYKLING POŁUDNIE Sp.z.o.o
ul.Szybowa 44
44-193 Knurów
KONTAKT: 32 235 11 83
 
PreZero SERVICE POŁUDNIE Sp.zo.o.
ul.Kokotek 33
41-700 Ruda Śląska
KONTAKT: 32 428 22 65
 
PRZEDSIĘBIORSTWO SPEDYCYJNO TRANSPORTOWE
„TRANSGÓR” S.A.
ul.Jankowicka 9
44-200 Rybnik
KONTAKT: 32 755 54 40
 
REMONDIS GLIWICE Sp.zo.o.
ul.Kaszubska 2
44-100 Gliwice
KONTAKT: 32 231 08 58
 
RECYKLING POŁUDNIE Sp.zo.o.
ul. Rybnicka 155
44-310 Radlin
KONTAKT: 889 298 368
 
 
 

40 % radlinian zaszczepionych !

40 % – tylu radlinian zaszczepiło się już dwiema dawkami przeciwko covid-19 ! To – obok  Wodzisławia Śl., Rydułtów i Godowa –  jeden z najlepszych wyników w naszym powiecie!

Najwięcej zaszczepionych mamy w grupie wiekowej 40-59 (2 596). Największy skok zaobserwować można w przedziale wiekowym 20-39 (obecnie 1 822 – dwa tygodnie temu było nieco ponad 1 600).
Szczegóły dotyczące rankingu gmin w szczepieniach: https://www.gov.pl/web/szczepienia-gmin#/ranking

A już w najbliższą sobotę, w godz. od 14.00 do 20.00 na pl. Radlińskich Olimpijczyków gościć będziemy Mobilny Punkt Szczepień w Radlinie! (w ramach Rodzinnego Festynu Ekologicznego) – bez rejestracji, bez kolejki będzie można zaszczepić się preparatami Johnson & Johnson lub Pfizer.

Naprawa sygnalizacji na przejeździe kolejowym

Sygnalizacja na przejeździe kolejowym na ul. Rybnickiej (boczny odcinek, droga do dawnej „Bażanciarni”) uległa awarii w skutek wyładowań atmosferycznych. Jak informują służby PKP Polskich Linii Kolejowych S.A., usterka będzie dziś usuwana a sygnalizacja poddana gruntownej naprawie. Prace są zaplanowane na 20.07.2021 w godzinach popołudniowych.

Płacąc na czas – płacimy mniej. Wzrosły koszty postępowania windykacyjnego

Zachęcamy do zapoznania się z informacjami ważnymi dla wszystkich Podatników, związanymi z nowelizacją Ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji.

20 lutego 2021 roku weszła w życie kolejna nowelizacja Ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji dalej „u.p.e.a.”. Ustawa nakłada na organ podatkowy (którym w naszym przypadku jest Burmistrz Radlina) nowe obowiązki.
Nie chcemy w tym miejscu skupiać się na tych obowiązkach, ale pragniemy przekazać Państwu kilka
bardzo ważnych informacji które mogą mieć istotne znaczenie dla Mieszkańców – podatników
podatków lokalnych (od nieruchomości, rolnego, leśnego, od środków transportowych) czy opłaty za
gospodarowanie odpadami komunalnymi.


Obowiązkiem gminy jest prowadzenie działań windykacyjnych. Podstawowo działania te obejmuje
wysyłanie upomnień. Przekazywanie informacji o zadłużeniu – tzw. czynności informacyjne, mają
charakter dobrowolny. Jeżeli jednak te działania nie spowodują wpłaty zobowiązań, gmina ma obowiązek przekazania dalszej egzekucji do właściwych urzędów skarbowych – czyli wszczęcie
egzekucji administracyjnej. Mówiąc prościej, jest to przekazanie dalszej windykacji zaległości do Urzędu Skarbowego.

W świetle aktualnie obowiązujących przepisów ma to szczególne znaczenie, bowiem przekazanie od 20 lutego 2021 roku egzekucji do urzędu skarbowego, wiąże się z poniesieniem przez Zobowiązanego – czyli osobę która nie zapłaciła podatku czy opłaty –
dodatkowych kosztów.

  • wszczęcie postępowania egzekucyjnego czyli przesłanie tytułu wykonawczego do egzekucji to koszt 40,00 zł
  • jeżeli nastąpi wszczęcie egzekucji administracyjnej opłata ta zostanie podwyższona do 100,00 zł

Są to opłaty za jeden tytuł wykonawczy, każdy następny tytuł wykonawczy to kolejne 100 zł. To jednak nie koniec kosztów. Osoba która nie zapłaci podatku czy opłaty bezpośrednio do gminy zostanie obciążona także opłatą egzekucyjną – może być to 10% lub 5% w zależności od tego czy zapłata zostanie wyegzekwowana czy też nastąpi zapłata bezpośrednio do urzędu skarbowego lub wierzyciela.
Ponadto, dłużnik będzie zobowiązany do zwrotu wydatków jakie urząd skarbowy poniesie w związku z prowadzoną egzekucją administracyjną.


Najlepiej zobrazuje to przykład:

  • jeżeli zaległość z tytułu podatku lub opłaty wynosi 150,00 zł – po wysłaniu do Państwa upomnienia
    nastąpi wszczęcie egzekucji administracyjnej, a następnie wszczęcie postępowania egzekucyjnego –
    urząd skarbowy pobierze około 320,00 zł
    Złożą się na to:
    • należność główna w kwocie 150,00 zł,
    • koszty upomnienia – 11,60 zł,
    • opłata manipulacyjna – 100,00 zł,
    • oplata egzekucyjna – przy 10% – 15,00 zł,
    • zwrot wydatków – średnio 3 listy- 34,80 zł,
    • inne – wg. specyfikacji.

    Chcemy podkreślić, że opłaty pobierane przez urząd skarbowy nie są przekazywane do Urzędu Miasta ani nie zasilają budżetu miasta.
    Stanowią one przychód budżetu państwa. Ministerstwo Finansów wprowadzając opłatę manipulacyjną
    uzasadniło to w następujący sposób: „opłata manipulacyjna oprócz refinansowania wydatków
    poniesionych przez organ egzekucyjny pełni funkcję prewencyjną i wychowawczą. Promując zachowania
    społecznie pożądane, wpływa na wzrost świadomości obywateli w zakresie terminowego wykonywania obowiązków”.

  • Prowadzenie egzekucji administracyjnej przez urząd gminy to obowiązek, a nie wybór.
  • Wspólnie możemy działać tak, by te koszty nie powstały i nie narażały domowych budżetów na nieplanowane wydatki.
  • Prosimy zatem aby rzetelnie podejść do informacji jakie przekazujemy o istniejącym zadłużeniu, które jest wysyłane w formie upomnienia.

Informacje dotyczące rozwiązania Państwa problemów zadłużenia uzyskacie Państwo
• telefonicznie pod numerami:
32 4590242 – podatki
32 4590268 – opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

(Informacja przygotowana przez Referat Księgowości Podatkowej Urzędu Miasta Radlin)

Festyn ekologiczny w Radlinie!

Już za tydzień, 24 lipca (sobota) na pl. Radlińskich Olimpijczyków odbędzie się III Rodzinny Festyn Ekologiczny, który organizuje Forum Firm z siedzibą w Radlinie we współpracy z naszym miastem.

W tym roku będziemy gościć liczne stoiska tematyczne:

– Pożyteczność pszczół
– Fotowoltaika
– Budownictwo pasywne
– Ekologiczne źródła ciepła
– Ogrzewaj mądrze i bezpiecznie – jak bezpiecznie korzystać z źródeł ciepła
– Wszystko o wodzie
– Segreguj odpady
Zaplanowano bezpłatne atrakcje dla dzieci :
– Teatr Bajkowe Skarbki Śląska „Przygoda dociekliwej królewny” oraz Warsztaty ekologiczno – kreatywne
– Dmuchane atrakcje dla dzieci
– Warsztaty kreatywne – Animacje dla dzieci
Ne trenie festynu będą również :
– Punkt informacyjny programu „Czyste Powietrze”
– Punkt Narodowego Spisu Powszechnego Ludności i Mieszkań (będzie możliwość spisania się!)
Mobilny Punkt Szczepień w Radlinie! (możliwość zaszczepienia się jednodawkową szczepionką Johnson&Johnson, lub jedną z dwóch dawek Pfizera)
Dla uczestników Festynu bezpłatne sadzonki drzew. Zapraszamy!

Porządek sesji Rady Miejskiej w Radlinie (lipiec 2021)

Porządek obrad XXXV sesji VII Kadencji Rady Miejskiej w Radlinie w dniu 22 lipca 2021 r (godz. 14.30)

22 lipca 2021, godz. 14.30, Sala Posiedzeń Urzędu Miasta Radlin:

  1. Otwarcie sesji.
  2. Podjęcie uchwały Rady Miejskiej w sprawie wyrażenia zgody na złożenie 3 wniosków o bezzwrotne dofinansowanie inwestycji planowanych do realizacji z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych.
    Ref. Mariusz Węglorz, Naczelnik Wydziału Rozwoju i Funduszy Zewnętrznych.
  3. Podjęcie uchwały Rady Miejskiej w sprawie zmian w budżecie Miasta Radlin na rok 2021.
    Ref. Waldemar Machnik, Skarbnik Miasta.
  4. Podjęcie uchwały Rady Miejskiej w sprawie zmian w wieloletniej prognozie finansowej na lata od
    2021 do 2034.
    Ref. Waldemar Machnik, Skarbnik Miasta.
  5. Zamknięcie sesji.

Buduje się! Powstaje żłobek w Radlinie

Trwa przebudowa budynku na ul. Makuszyńskiego, gdzie niebawem powstanie żłobek. Zarówno sam budynek  jak i całe jego otoczenie przechodzą spory „lifting”. Przyszły żłobek będzie obiektem nowoczesnym, choć w połączeniu z klasycznym śląskim designem, w tym charakterystyczną śląską cegłą. Budynek będzie dostosowany do potrzeb niepełnosprawnych, pojawi się w nim również winda. Obok budynku zaprojektowano całe otoczenie, łącznie z zielenią, placem zabaw a również parkingiem (w tym dla niepełnosprawnych). Inwestycja obejmuje również kanalizację sanitarną i deszczową.

Całość inwestycji pochłonie ponad 3,2 mln złotych. Przebudowa ta otrzymała w ubiegłym roku dofinansowanie ze środków Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych w kwocie 3 mln złotych. Termin zakończenia prac planowany jest na 2022 rok.

Ogólnopolski webinar – dotacje dla rolników

Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi Grzegorz Puda wraz z Parlamentarnym Zespołem ds. Rozwoju i Wsparcia Przedsiębiorstw oraz Agencją Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa zapraszają rolników do udziału w darmowym internetowym webinarium, które odbędzie 15 i 16 lipca 2021 r o godz. 11.00. Spotkanie rozłożone zostało na dwa dni, aby umożliwić jak największej grupie rolników skorzystanie z tej formy edukacyjnej. Webinarium obędzie się z użyciem aplikacji MS TEAMS.

Osoby, które chcą wziąć w nim udział, mogą zrobić to korzystając z linków, które znajdują się na stronie Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa. 15 lipca w godzinach porannych podany zostanie adres skrzynki e-mail, za pośrednictwem której będzie można zadawać pytania ekspertom biorącym udział w webinarium.

Rolnicy, którzy nie mają komputerów lub dostępu do internetu, a chcieliby wziąć udział w webinarium, proszeni są o skontaktowanie się ze swoim oddziałem regionalnym. Webinar został objęty patronatem Kancelarii Prezesa Rady Ministrów oraz Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi Grzegorza Pudy.

www.arimr.gov.pl (http://www.arimr.gov.pl/)

XIII EDYCJA KONKURSU NA PRACE DOTYCZĄCE POLSKIEGO ROLNICTWA I OBSZARÓW WIEJSKICH „POLSKA WIEŚ – DZIEDZICTWO I PRZYSZŁOŚĆ”

Fundacja na rzecz Rozwoju Polskiego Rolnictwa we współpracy z Wydawnictwem Naukowym Scholar ogłosiła
XII edycję konkursu „Polska wieś – dziedzictwo i przyszłość”. Patronat honorowy nad konkursem objął Polski
Komitet ds. UNESCO.
Celem konkursu jest promocja polskiego rolnictwa, problematyki związanej z obszarami wiejskimi, dziedzictwa
kulturowego oraz wzbogacenie publicznej debaty na temat polskiej wsi.
W RAMACH KONKURSU KAPITUŁA OCENI PRACE W DWÓCH KATEGORIACH:

  1. Prace naukowe (m. in. prace doktorskie), popularno-naukowe i inne nienależące do tych dwóch kategorii,
    ale prezentujące szczególnie inspirujące i innowacyjne spojrzenie na problematykę rozwoju wsi;
  2. Prace prezentujące dorobek kulturowy kraju i regionu, opisujące inicjatywy lokalne, dziedzictwo historyczne
    wsi (monografie wsi, archiwalne zbiory zdjęć stanowiące element dokumentacji, pamiętniki) oraz prace
    ilustrujące przykład sukcesu w rozwoju polskiej wsi.
    W konkursie preferowane są prace nowatorskie, interdyscyplinarne, wykazujące oryginalność w zakresie podjętej
    problematyki lub metodologii badań, napisane w sposób atrakcyjny dla potencjalnych czytelników.
    Spośród zgłoszonych prac Kapituła Konkursowa wybierze dwa wyróżniające się opracowania. Zwycięzca w każdej
    z kategorii otrzyma nagrodę pieniężną w wysokości 5 tysięcy złotych. Nagrodzone prace będą mogły być wydane
    w postaci książkowej w Wydawnictwie Naukowym Scholar.

TERMIN NADSYŁANIA PRAC MIJA 31 LIPCA 2021 R.

Regulamin i wymagane dokumenty dotyczące konkursu znajdują się na stronie internetowej organizatora
www.fdpa.org.pl oraz są dostępne w formie wydruku w siedzibie Fundacji na rzecz Rozwoju Polskiego Rolnictwa,
ul. Gombrowicza 19, 01-682 Warszawa. Dodatkowych informacji na temat konkursu udziela: Jakub Zieliński, e-mail:
j.zielinski@fdpa.org.pl tel. 695116110; 22 864 03 90. Informacje na temat poprzednich edycji konkursu, Kapituły
Konkursowej i laureatów można znaleźć na stronie internetowej www.fdpa.org.pl oraz na
www.facebook.com/Fundacja.FDPA.