Porządek obrad LVIII sesji VII Kadencji Rady Miejskiej w Radlinie

Porządek obrad

LVIIIsesji VII Kadencji Rady Miejskiej w Radlinie

w dniu 24 stycznia 2023 r. (godz. 14.30)

  1. Otwarcie sesji.
  2. Omówienie stanu zaopatrzenia Miasta w energię elektryczną, cieplną, paliwa gazowe oraz wodę i usługi kanalizacyjne. Omówienie działalności w zakresie ochrony środowiska i przyrody w Mieście. Ref. Gabriela Chromik, Przewodnicząca Rady Miejskiej i zaproszeni goście: JSW KOKS SA., Polska Grupa Górnicza S.A., Polska Grupa Górnicza S.A. Oddział Zakład Elektrociepłownie, JSW KOKS SA Oddział KKZ z siedzibą w Radlinie, Wodociągi – ESOX Spółka z o.o., Polska Spółka Gazownictwa Sp. z o.o. Oddział w Zabrzu Rejon Dystrybucji Gazu w Rybniku, PWiK Sp. z o.o., Spółdzielnia Mieszkaniowa „Marcel”, Spółdzielnia Mieszkaniowa „ROW”.
  3. Podjęcie uchwały Rady Miejskiej w Radlinie w sprawie rozpatrzenia skargi. Ref. Gabriela Chromik, Przewodnicząca Rady Miejskiej.
  4. Podjęcie uchwały Rady Miejskiej w Radlinie w sprawie rozpatrzenia skargi. Ref. Gabriela Chromik, Przewodnicząca Rady Miejskiej.
  5. Podjęcie uchwały Rady Miejskiej w Radlinie w sprawie zmiany uchwały Rady Miejskiej w Radlinie w sprawie określenia zasad zwrotu wydatków w zakresie dożywiania w formie posiłku albo świadczenia rzeczowego w postaci produktów żywnościowych dla osób objętych wieloletnim rządowym programem „Posiłek w szkole i w domu” na lata 2019-2023. Ref. Krystyna Kryszewska, Dyrektor Ośrodka Pomocy Społecznej w Radlinie.
  6. Podjęcie uchwały Rady Miejskiej w Radlinie w sprawie zmiany uchwały Rady Miejskiej w Radlinie w sprawie podwyższenia kryterium dochodowego uprawniającego do udzielenia nieodpłatnego wsparcia w formie świadczenia pieniężnego na zakup posiłku lub żywności dla osób objętych wieloletnim rządowym programem „Posiłek w szkole i w domu” na lata 2019-2023. Ref. Krystyna Kryszewska, Dyrektor Ośrodka Pomocy Społecznej w Radlinie.
  7. Podjęcie uchwały Rady Miejskiej w Radlinie w sprawie zmiany uchwały w sprawie szczegółowych warunków przyznawania i odpłatności za usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze, z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi oraz szczegółowych warunków częściowego lub całkowitego zwolnienia od opłat, jak również trybu ich pobierania. Ref. Krystyna Kryszewska, Dyrektor Ośrodka Pomocy Społecznej w Radlinie.
  8. Podjęcie uchwały Rady Miejskiej w Radlinie w sprawie zmiany uchwały w sprawie określenia wysokości i zasad ustalania oraz rozliczania dotacji celowej dla podmiotów prowadzących niepubliczne kluby dziecięce na terenie Miasta Radlin. Ref. Małgorzata Mokrosz, Naczelnik Wydziału Edukacji i Spraw Społecznych.
  9. Podjęcie uchwały Rady Miejskiej w Radlinie w sprawie określenia stawki za 1 kilometr przebiegu pojazdu ustalanej dla obliczenia zwrotu kosztów jednorazowego przewozu dzieci, młodzieży i uczniów oraz ich rodziców do placówek oświatowych. Ref. Małgorzata Mokrosz, Naczelnik Wydziału Edukacji i Spraw Społecznych.
  10. Podjęcie uchwały Rady Miejskiej w Radlinie w sprawie zmiany uchwały w sprawie określenia wysokości i zasad ustalania oraz rozliczania dotacji celowej dla podmiotów prowadzących żłobki na terenie Miasta Radlin. Ref. Małgorzata Mokrosz, Naczelnik Wydziału Edukacji i Spraw Społecznych.
  11. Podjęcie uchwały Rady Miejskiej w Radlinie w sprawie zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla części miasta Radlin obejmującej obszar w południowo-wschodniej części miasta ograniczonego ul. Napierskiego, ul. Rymera, ul. Korfantego, ul. Dworcową, ul. Rybnicką oraz linią kolejową i granicą z Wodzisławiem Śląskim (MP18). Ref. Grażyna Janeta, Naczelnik Wydziału Urbanistyki i Inwestycji.
  12. Podjęcie uchwały Rady Miejskiej w Radlinie w sprawie określenia górnych stawek opłat ponoszonych przez właścicieli nieruchomości, którzy pozbywają się z terenu nieruchomości nieczystości ciekłych, oraz właścicieli nieruchomości, którzy nie są zobowiązani do ponoszenia opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi na rzecz gminy Radlin. Ref. Marcin Król, Naczelnik Wydziału Gospodarki Komunalnej i Ekologii.
  13. Podjęcie uchwały Rady Miejskiej w Radlinie w sprawie przyjęcia programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Miasta Radlin w 2023 roku. Ref. Marcin Król, Naczelnik Wydziału Gospodarki Komunalnej i Ekologii.
  14. Podjęcie uchwały Rady Miejskiej w Radlinie zmieniająca uchwałę w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta Radlin. Ref. Marcin Król, Naczelnik Wydziału Gospodarki Komunalnej i Ekologii.
  15. Podjęcie uchwały Rady Miejskiej w Radlinie w sprawie zmian w budżecie Miasta Radlin na rok 2023. Ref. Waldemar Machnik, Skarbnik Miasta.
  16. Podjęcie uchwały Rady Miejskiej w Radlinie w sprawie zmian w wieloletniej prognozie finansowej Miasta Radlin na lata od 2023 do 2035. Ref. Waldemar Machnik, Skarbnik Miasta.
  17. Przedstawienie sprawozdań z działalności komisji Rady Miejskiej za rok 2022: – Komisja Infrastruktury, – Komisja Budżetu, – Komisja ds. Społecznych, – Komisja Skarg, Wniosków i Petycji. Ref. Przewodniczący poszczególnych Komisji.
  18. Przedstawienie planów pracy komisji Rady Miejskiej na rok 2023: – Komisja Infrastruktury, – Komisja Budżetu, – Komisja ds. Społecznych. Ref. Przewodniczący poszczególnych Komisji.
  19. Informacja z prac Rady Miejskiej między sesjami. Ref. Gabriela Chromik, Przewodnicząca Rady Miejskiej.
  20. Przyjęcie protokołów z poprzednich sesji w dniach: 20 grudnia 2022 r. i 9 stycznia 2023 r.
  21. Sprawozdanie z działalności Burmistrza Radlina między sesjami. Ref. Barbara Magiera, Burmistrz Radlina.
  22. Wolne głosy i wnioski, rozpatrzenie pism, które wpłynęły między sesjami.
  23. Zamknięcie sesji.

Informacja o planowanym zgromadzeniu publicznym (27.01.2023)

Informujemy, że dniu 27 stycznia od godziny 9.00 na działkach nr: 4536/419, 4534/420, 4532/428, 4530/428, 4528/429, 2127/98, 1920/9, 1926/9, 1335/9, 1337/6, 108, 109.2104/1, 4498/529, 4496/529, 4494/515, 4492/507, 4490/511, 4845/493, 5042/480, 4951/329, 5040/438, 4971/438, 4973/423, 4975/413, 4977/413, 5039/438, 4981/418, 5037/400, 5035/393, 5033/364, 5031/355, 5023/340, 5029/339, 5027/322, 5025/307, 5021/307, 5019/306, 5014/306, 5015/282, 3942/282, 3941/282, 5013/306, 8003/306, 8002/306, 2642/397, odbędzie się zgromadzenie publiczne.

Informacja o planowanym zgromadzeniu publicznym (26.01.2023)

Informujemy, że w dniu 26 stycznia 2023 od godziny 9.00 na działkach nr: 4536/419, 4534/420, 4532/428, 4530/428, 4528/429, 2127/98, 1920/9, 1926/9, 1335/9, 1337/6, 108, 109.2104/1, 4498/529, 4496/529, 4494/515, 4492/507, 4490/511, 4845/493, 5042/480, 4951/329, 5040/438, 4971/438, 4973/423, 4975/413, 4977/413, 5039/438, 4981/418, 5037/400, 5035/393, 5033/364, 5031/355, 5023/340, 5029/339, 5027/322, 5025/307, 5021/307, 5019/306, 5014/306, 5015/282, 3942/282, 3941/282, 5013/306, 8003/306, 8002/306, 2642/397, odbędzie się zgromadzenie publiczne.

Informacja o planowanym zgromadzeniu publicznym (25.01.2023)

Informujemy, że w dniu 25 stycznia 2023 od godziny 9.00 na działkach nr: 4536/419, 4534/420, 4532/428, 4530/428, 4528/429, 2127/98, 1920/9, 1926/9, 1335/9, 1337/6, 108, 109.2104/1, 4498/529, 4496/529, 4494/515, 4492/507, 4490/511, 4845/493, 5042/480, 4951/329, 5040/438, 4971/438, 4973/423, 4975/413, 4977/413, 5039/438, 4981/418, 5037/400, 5035/393, 5033/364, 5031/355, 5023/340, 5029/339, 5027/322, 5025/307, 5021/307, 5019/306, 5014/306, 5015/282, 3942/282, 3941/282, 5013/306, 8003/306, 8002/306, 2642/397, odbędzie się zgromadzenie publiczne.

Informacja o planowanym zgromadzeniu publicznym (24.01.2023)

Informujemy, że w dniu 24 stycznia od godziny 9.00 na działkach nr: 4536/419, 4534/420, 4532/428, 4530/428, 4528/429, 2127/98, 1920/9, 1926/9, 1335/9, 1337/6, 108, 109.2104/1, 4498/529, 4496/529, 4494/515, 4492/507, 4490/511, 4845/493, 5042/480, 4951/329, 5040/438, 4971/438, 4973/423, 4975/413, 4977/413, 5039/438, 4981/418, 5037/400, 5035/393, 5033/364, 5031/355, 5023/340, 5029/339, 5027/322, 5025/307, 5021/307, 5019/306, 5014/306, 5015/282, 3942/282, 3941/282, 5013/306, 8003/306, 8002/306, 2642/397, odbędzie się zgromadzenie publiczne.

Informacja o planowanym zgromadzeniu publicznym (23.01.2023)

Informujemy, ze dniu 23 stycznia od godziny 9.00 na działkach nr: 4536/419, 4534/420, 4532/428, 4530/428, 4528/429, 2127/98, 1920/9, 1926/9, 1335/9, 1337/6, 108, 109.2104/1, 4498/529, 4496/529, 4494/515, 4492/507, 4490/511, 4845/493, 5042/480, 4951/329, 5040/438, 4971/438, 4973/423, 4975/413, 4977/413, 5039/438, 4981/418, 5037/400, 5035/393, 5033/364, 5031/355, 5023/340, 5029/339, 5027/322, 5025/307, 5021/307, 5019/306, 5014/306, 5015/282, 3942/282, 3941/282, 5013/306, 8003/306, 8002/306, 2642/397, odbędzie się zgromadzenie publiczne.

„Zamrożenie” cen prądu – co powinniśmy wiedzieć?

Wiele zainteresowania budzi w ostatnim czasie temat zamrożenia cen prądu w 2023 roku. Co powinniśmy wiedzieć w tym temacie? Jakie są limity prądu? Kto może skorzystać z „zamrożonych” stawek?

Wszystkie szczegółowe zasady znajdziemy w Ustawie z dnia 7 października 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach służących ochronie odbiorców energii elektrycznej w 2023 roku w związku z sytuacją na rynku energii elektrycznej, która weszła w życie 18 października 2022 r.

Ustawa, zapewnia wsparcie dla odbiorców uprawnionych, którzy zużywają energię na potrzeby:

  • gospodarstw domowych,
  • pomieszczeń gospodarczych związanych z prowadzeniem gospodarstw domowych, o ile nie jest w nich wykonywana działalność gospodarcza,
  • lokali o charakterze zbiorowego mieszkania, o ile nie jest w nich wykonywana działalność gospodarcza,
  • mieszkań rotacyjnych, mieszkań pracowników placówek dyplomatycznych i pracowników zagranicznych przedstawicielstw,
  • domów letniskowych, domów kempingowych i altan w ogródkach działkowych, w których nie jest wykonywana działalność gospodarcza oraz w przypadkach wspólnego pomiaru – administracji ogródków działkowych,
  • oświetlenia w budynkach mieszkalnych, 
  • zasilania dźwigów w budynkach mieszkalnych,
  • węzłów cieplnych i hydroforni, będących w zarządzie administracji domów mieszkalnych,
  • garaży, w których nie jest wykonywana działalność gospodarcza,
  • budowy budynku mieszkalnego jednorodzinnego, o ile nie są deweloperem, a budynek ten ma służyć zaspokojeniu potrzeb mieszkaniowych ich lub osoby najbliższej (1).

    (1)
    odbiorca uprawniony – odbiorca końcowy w rozumieniu art. 3 pkt 13a ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. – Prawo energetyczne (Dz. U. z 2022 r. poz. 1385 i 1723), zwanej dalej „ustawą – Prawo energetyczne”, dokonujący zakupu energii elektrycznej w celu jej zużycia na potrzeby budowy budynku mieszkalnego jednorodzinnego w rozumieniu odpowiednio art. 3 pkt 6 i 2a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (Dz. U. z 2021 r. poz. 2351, z późn. zm.15) ), o ile inwestor nie jest deweloperem w rozumieniu art. 5 pkt 1 ustawy z dnia 20 maja 2021 r. o ochronie praw nabywcy lokalu mieszkalnego lub domu jednorodzinnego oraz Deweloperskim Funduszu Gwarancyjnym (Dz. U. poz. 1177), a budynek ten ma służyć zaspokojeniu potrzeb mieszkaniowych inwestora lub jego osoby najbliższej w rozumieniu art. 115 § 11 ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. – Kodeks karny (Dz. U. z 2022 r. poz. 1138, 1726, 1855, 2339 i 2600);

Jakie są limity zużycia prądu?

Ustawa przewiduje 4 limity zużycia prądu:

a. 2000 kWh dla odbiorcy uprawnionego korzystającego z energii elektrycznej,
b. 2000 kWh dla odbiorcy uprawnionego korzystającego z energii elektrycznej na potrzeby budowy budynku mieszkalnego jednorodzinnego, który nie jest deweloperem, a budynek ten ma służyć zaspokojeniu jego potrzeb mieszkaniowych lub osoby jemu najbliższej,
c. 3000 kWh dla odbiorcy uprawnionego korzystającego z energii elektrycznej, który prowadzi gospodarstwo rolne,
d. 3000 kWh dla odbiorcy uprawnionego korzystającego z energii elektrycznej, który posiada Kartę Dużej Rodziny jako rodzic rodziny wielodzietnej,
e. 2600 kWh dla odbiorcy uprawnionego korzystającego z energii elektrycznej, który posiada orzeczenie o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności lub zamieszkuje wspólnie z osobą posiadającą, w dniu wejścia w życie Ustawy, orzeczenie o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności.
f. 250 kWh dla domów letniskowych, domów kempingowych i altan działkowych w rodzinnych ogrodach działkowych w których nie jest wykonywana działalność gospodarcza oraz administracji rodzinnego ogrodu działkowego – w przypadkach wspólnego pomiaru,

Każdy odbiorca, w zakresie przysługujących limitów,  uprawniony jest na mocy Ustawy, w rozliczeniach w 2023 r., do skorzystania ze stawek opłat za świadczone usługi dystrybucji uwzględnione w Taryfie dla usług dystrybucji energii elektrycznej na rok 2022. 

Jak skorzystać z uprawnienia do wyższego limitu?

Zużycie do 2000 kWh rocznie nie wymaga składania oświadczenia. Wyjątek stanowi odbiorca uprawniony, który zużywa energię elektryczną na potrzeby budowy budynku mieszkalnego jednorodzinnego, o ile nie jest deweloperem, a budynek ten ma służyć zaspokojeniu potrzeb mieszkaniowych jego lub osoby najbliższej. Taki odbiorca składa Oświadczenie.

Aby skorzystać z limitu zużycia ponad 2000 kWh, należy złożyć Oświadczenie  wraz z dokumentami wymienionymi w Oświadczeniu, w niżej wskazany sposób:

W formie elektronicznej – dla Oświadczeń opatrzonych kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym (certyfikat z e-Dowodu), poprzez:


Wszystkie szczegóły, oraz najcześciej zadawane pytania w tym temacie, znajdą Państwo na stronie Tauronu [LINK]

Zobacz też:

Pobierz Oświadczenie limit zużycia 2600 kWh, 3000 kWh 

Pobierz Oświadczenie limit zużycia 250 kWh (ROD)

Pobierz Oświadczenie limit zużycia 2000 kWh (budowa budynku mieszkalnego)

Kalkulator zużycia prądu [LINK]

Jak oszczędzać w domu? [LINK]

Wymiana oświetlenia ulicznego na ul. Wieczorka

Ważna informacja dla mieszkańców ul. Wieczorka!

W najbliższych dniach, od 17.01.2023 do 19.01.2023 na zlecenie spółki Tauron Nowe Technologie SA, będzie miała miejsce wymiana starych słupów i opraw oświetlenia ulicznego.
W miejsce starych urządzeń pojawią się nowe, o wiele bardziej ekologiczne i ekonomiczne oświetlenia ledowe.

Niestety, prace będą związane z całkowitym wyłączeniem lamp w czasie tych trzech dni. Przepraszamy za niedogodności, ale to warunek prowadzenia tych prac i poprawy widoczności w tym miejscu.

Wymiana starych opraw i słupów w tym rejonie to kolejny etap prac które Miasto Radlin prowadzi we współpracy ze Spółdzielnią Mieszkaniową „Marcel”.

Informacja o planowanym zgromadzeniu publicznym

Informujemy, że 17 stycznia 2023, od godziny 9.00 na działkach o nr: 4536/419, 4534/420, 4532/428, 4530/428, 4528/429, 2127/98, 1920/9, 1926/9, 1335/9, 1337/6, 108, 109.2104/1, 4498/529, 4496/529, 4494/515, 4492/507, 4490/511, 4845/493, 5042/480, 4951/329, 5040/438, 4971/438, 4973/423, 4975/413, 4977/413, 5039/438, 4981/418, 5037/400, 5035/393, 5033/364, 5031/355, 5023/340, 5029/339, 5027/322, 5025/307, 5021/307, 5019/306, 5014/306, 5015/282, 3942/282, 3941/282, 5013/306, 8003/306, 8002/306, 2642/397, odbędzie się zgromadzenie publiczne.