Informujemy, że w dniu 16 lutego od godziny 12.00 na działkach nr: 4536/419, 4534/420, 4532/428, 4530/428, 4528/429, 2127/98, 1920/9, 1926/9, 1335/9, 1337/6, 108, 109.2104/1, 4498/529, 4496/529, 4494/515, 4492/507, 4490/511, 4845/493, 5042/480, 4951/329, 5040/438, 4971/438, 4973/423, 4975/413, 4977/413, 5039/438, 4981/418, 5037/400, 5035/393, 5033/364, 5031/355, 5023/340, 5029/339, 5027/322, 5025/307, 5021/307, 5019/306, 5014/306, 5015/282, 3942/282, 3941/282, 5013/306, 8003/306, 8002/306, 2642/397, odbędzie się zgromadzenie publiczne.
Zgromadzenie publiczne (15.02.2023)
Informujemy, że w dniu 15 lutego od godziny 12.00 na działkach nr: 4536/419, 4534/420, 4532/428, 4530/428, 4528/429, 2127/98, 1920/9, 1926/9, 1335/9, 1337/6, 108, 109.2104/1, 4498/529, 4496/529, 4494/515, 4492/507, 4490/511, 4845/493, 5042/480, 4951/329, 5040/438, 4971/438, 4973/423, 4975/413, 4977/413, 5039/438, 4981/418, 5037/400, 5035/393, 5033/364, 5031/355, 5023/340, 5029/339, 5027/322, 5025/307, 5021/307, 5019/306, 5014/306, 5015/282, 3942/282, 3941/282, 5013/306, 8003/306, 8002/306, 2642/397, odbędzie się zgromadzenie publiczne.
Terminy posiedzeń Rady Miejskiej w Radlinie (luty 2023)
LX sesja VII Kadencji Rady Miejskiej w Radlinie odbędzie się
w dniu 28 lutego 2023 r. o godzinie 14.30 w sali posiedzeń Urzędu Miasta Radlin
Posiedzenie Komisji ds. Społecznych odbędzie się
w dniu 27 lutego 2023 r. o godzinie 7.30
Posiedzenie Komisji Budżetu odbędzie się
w dniu 27 lutego 2023 r. o godzinie 12.00
Posiedzenie Komisji Infrastruktury odbędzie się
w dniu 27 lutego 2023 r. o godzinie 14.00
Posiedzenie Komisji Skarg, Wniosków i Petycji odbędzie się
w dniu 21 lutego 2023 r. o godzinie 15.00
Stawka „śmieciowa” w Radlinie bez zmian
Konkurs na stanowisko dyrektora Przedszkola Publicznego nr 2 w Radlinie
Burmistrz Radlina ogłasza konkurs na kandydata na stanowisko dyrektora Przedszkola Publicznego nr 2
im. Jasia i Małgosi w Radlinie, 44-310 Radlin, ul. Mielęckiego 13.
- Do konkursu na stanowisko dyrektora publicznego przedszkola może przystąpić nauczyciel
mianowany lub dyplomowany, który spełnia następujące wymagania:
1) posiada wykształcenie wyższe i tytuł zawodowy magister, magister inżynier lub równorzędny,
oraz przygotowanie pedagogiczne i kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela w danej
placówce;
2) ukończył studia pierwszego stopnia, studia drugiego stopnia, jednolite studia magisterskie lub
studia podyplomowe, z zakresu zarządzania albo kurs kwalifikacyjny z zakresu zarządzania oświatą
prowadzony zgodnie z przepisami w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli;
3) posiada co najmniej pięcioletni staż pracy pedagogicznej na stanowisku nauczyciela lub
pięcioletni staż pracy dydaktycznej na stanowisku nauczyciela akademickiego;
4) przed przystąpieniem do konkursu na stanowisko dyrektora uzyskał:
a) co najmniej bardzo dobrą ocenę pracy w okresie ostatnich pięciu lat pracy albo
b) pozytywną ocenę dorobku zawodowego w okresie ostatniego roku albo
c) w przypadku nauczyciela akademickiego – pozytywną ocenę pracy w okresie ostatnich czterech
lat pracy w uczelni;
5) spełnia warunki zdrowotne niezbędne do wykonywania pracy na stanowisku kierowniczym;
6) ma pełną zdolność do czynności prawnych i korzysta z pełni praw publicznych;
7) nie był prawomocnie ukarany karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 76 ust. 1 ustawy z dnia
26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2021 r. poz. 1762 z późn. zm.), a w przypadku
nauczyciela akademickiego – karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 276 ust. 1 ustawy z dnia 20
lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2022 r. poz. 574), lub karą
dyscyplinarną, o której mowa w art. 140 ust. 1 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. – Prawo
o szkolnictwie wyższym (Dz. U. z 2017 r. poz. 2183 z późn. zm.), oraz nie toczy się przeciwko
niemu postępowanie dyscyplinarne;
8) nie był skazany prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo
skarbowe;
9) nie toczy się przeciwko niemu postępowanie o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego;
10) nie był karany zakazem pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi,
o których mowa w art. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za
naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 289 z późn. zm.);
11) w przypadku cudzoziemca – posiada znajomość języka polskiego poświadczoną na zasadach
określonych w ustawie z dnia 7 października 1999 r. o języku polskim (Dz. U. z 2021 r. poz. 672),
ukończył studia pierwszego stopnia, studia drugiego stopnia lub jednolite studia magisterskie, na
kierunku filologia polska, lub jest tłumaczem przysięgłym języka polskiego. - Do konkursu może przystąpić również nauczyciel mianowany lub dyplomowany, który posiada
wykształcenie wyższe i tytuł zawodowy licencjat, inżynier lub równorzędny, oraz przygotowanie
pedagogiczne i kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela w danym przedszkolu oraz
spełnia wymagania określone w ust. 1 pkt 2-11. - Do konkursu na stanowisko dyrektora publicznego przedszkola może przystąpić również osoba
niebędąca nauczycielem, która spełnia następujące wymagania:
1) posiada obywatelstwo polskie, z tym że wymóg ten nie dotyczy obywateli państw członkowskich
Unii Europejskiej, państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA)
– stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym oraz Konfederacji Szwajcarskiej,
2) posiada wykształcenie wyższe i tytuł zawodowy magister, magister inżynier lub równorzędny,
3) posiada co najmniej pięcioletni staż pracy, w tym co najmniej dwuletni staż pracy na stanowisku
kierowniczym,
4) nie toczy się przeciwko niej postępowanie o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub
postępowanie dyscyplinarne,
5) spełnia wymagania określone w ust. 1 pkt 2, 5, 6, 8, 10 i 11. - Do konkursu na stanowisko dyrektora publicznego przedszkola może przystąpić również:
1) nauczyciel mianowany lub dyplomowany, zatrudniony na stanowisku wymagającym kwalifikacji
pedagogicznych w urzędzie organu administracji rządowej, kuratorium oświaty, Centrum Edukacji
Artystycznej, Centralnej Komisji Egzaminacyjnej i okręgowych komisji egzaminacyjnych, lub
2) nauczyciel mianowany lub dyplomowany, zatrudniony na stanowisku innym niż określone
w pkt. 1, na którym są realizowane zadania z zakresu oświaty, w urzędzie organu administracji
rządowej, kuratorium oświaty, Centrum Edukacji Artystycznej, Centralnej Komisji Egzaminacyjnej
i okręgowych komisjach egzaminacyjnych, lub na stanowisku, na którym są realizowane zadania
z zakresu oświaty w urzędzie organu administracji samorządowej, lub
3) nauczyciel mianowany lub dyplomowany urlopowany lub zwolniony z obowiązku świadczenia
pracy na podstawie przepisów ustawy z dnia 23 maja 1991 r. o związkach zawodowych (Dz. U.
z 2022 r. poz. 854) – spełniający wymagania określone w Rozporządzeniu MEN z dnia 11 sierpnia
2017 r. w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora lub
inne stanowisko kierownicze w publicznym przedszkolu, publicznej szkole podstawowej,
publicznej szkole ponadpodstawowej oraz publicznej placówce (Dz. U. z 2021 r. poz. 1449 z późn.
zm), z wyjątkiem wymogu posiadania co najmniej bardzo dobrej oceny pracy albo pozytywnej
oceny dorobku zawodowego. - Oferty osób przystępujących do konkursu powinny zawierać:
1) uzasadnienie przystąpienia do konkursu oraz koncepcję funkcjonowania i rozwoju Przedszkola
Publicznego nr 2 im. Jasia i Małgosi w Radlinie;
2) życiorys z opisem przebiegu pracy zawodowej, zawierający w szczególności informację o:
- stażu pracy pedagogicznej – w przypadku nauczyciela albo
- stażu pracy dydaktycznej – w przypadku nauczyciela akademickiego, albo
- stażu pracy, w tym stażu pracy na stanowisku kierowniczym – w przypadku osoby niebędącej
nauczycielem;
3) oświadczenie zawierające następujące dane osobowe kandydata: - imię (imiona) i nazwisko;
- datę i miejsce urodzenia;
- obywatelstwo;
- miejsce zamieszkania (adres do korespondencji);
4) poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem kopie dokumentów potwierdzających
posiadanie wymaganego stażu pracy, o którym mowa w pkt. 2: świadectw pracy, zaświadczeń
o zatrudnieniu lub innych dokumentów potwierdzających okres zatrudnienia;
5) poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem kopie dokumentów potwierdzających
posiadanie wymaganego wykształcenia, w tym dyplom ukończenia studiów pierwszego stopnia,
studiów drugiego stopnia, jednolitych studiów magisterskich lub świadectwa ukończenia studiów
podyplomowych, z zakresu zarządzania albo świadectwa ukończenia kursu kwalifikacyjnego
z zakresu zarządzania oświatą;
6) w przypadku cudzoziemca – poświadczoną przez kandydata za zgodność z oryginałem kopię: - dokumentu potwierdzającego znajomość języka polskiego, o którym mowa w ustawie z dnia
7 października 1999 r. o języku polskim (Dz. U. z 2021 r. poz. 672), lub - dyplomu ukończenia studiów pierwszego stopnia, studiów drugiego stopnia lub jednolitych
studiów magisterskich na kierunku filologia polska, lub - dokumentu potwierdzającego prawo do wykonywania zawodu tłumacza przysięgłego języka
polskiego;
7) poświadczoną przez kandydata za zgodność z oryginałem kopię zaświadczenia lekarskiego
o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku kierowniczym;
8) oświadczenie, że przeciwko kandydatowi nie toczy się postępowanie o przestępstwo ścigane
z oskarżenia publicznego lub postępowanie dyscyplinarne;
9) oświadczenie, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo
lub umyślne przestępstwo skarbowe;
10) oświadczenie, że kandydat nie był karany zakazem pełnienia funkcji związanych
z dysponowaniem środkami publicznymi, o których mowa w art. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 17
grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz. U.
z 2021 r. poz. 289 z późn. zm.);
11) poświadczoną przez kandydata za zgodność z oryginałem kopię aktu nadania stopnia
nauczyciela mianowanego lub dyplomowanego – w przypadku nauczyciela;
12) poświadczoną przez kandydata za zgodność z oryginałem kopię karty oceny pracy albo oceny
dorobku zawodowego – w przypadku nauczyciela i nauczyciela akademickiego;
13) w przypadku nauczyciela i nauczyciela akademickiego – oświadczenie, że kandydat nie był
prawomocnie ukarany karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 76 ust. 1 ustawy z dnia 26 stycznia
1982 r. – Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2021 r. poz. 1762 z późn. zm.), lub karą dyscyplinarną,
o której mowa w art. 276 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym
i nauce (Dz. U. z 2022 r. poz. 574), lub karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 140 ust. 1 ustawy
z dnia 27 lipca 2005 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz. U. z 2017 r. poz. 2183 z późn. zm.);
14) oświadczenie, że kandydat ma pełną zdolność do czynności prawnych i korzysta z pełni praw
publicznych.
- Oferty należy składać w zamkniętych kopertach z podanym adresem zwrotnym, telefonem
kontaktowym i dopiskiem „Konkurs na stanowisko dyrektora Przedszkola Publicznego nr 2
im. Jasia i Małgosi w Radlinie”, w terminie do 27 lutego 2023 r. godz. 15.00 na adres: Urząd
Miasta Radlin, 44-310 Radlin, ul. Rymera 15 lub osobiście w kancelarii Urzędu Miasta
Radlin (decyduje data wpływu do Urzędu Miasta). - Dopuszcza się składanie ofert w postaci elektronicznej opatrzonych kwalifikowanym podpisem
elektronicznym albo podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP i zawierających
elektroniczne kopie dokumentów wymaganych jako załączniki do oferty. - Przed przystąpieniem do rozmowy z kandydatem dopuszczonym do postępowania konkursowego
komisja konkursowa ma prawo żądać przedstawienia dowodu osobistego kandydata lub innego
dokumentu potwierdzającego jego tożsamość oraz posiadane obywatelstwo. - Konkurs przeprowadzi komisja konkursowa powołana przez Burmistrza Radlina.
- O terminie i miejscu przeprowadzenia postępowania konkursowego kandydaci zostaną
powiadomieni indywidualnie, drogą pisemną.
Administratorem danych osobowych przetwarzanych przez Urząd Miasta Radlin jest Burmistrz Radlina (ul. Józefa
Rymera 15, 44-310 Radlin). Dane przetwarzane są na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c Rozporządzenia Parlamentu
Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku
z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy
95/46/WE i w związku z ustawą z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela. Informacje dot. zasad przetwarzania
danych osobowych można uzyskać na stronie internetowej Miasta Radlin pod adresem https://radlin.pl/zpd, na tablicach
informacyjnych wywieszonych w jednostce oraz w formie udostępnianych na życzenie wydruków (w tym celu prosimy
o kontakt).
Od 1 lutego wchodzą w życie zmiany w zasadach przyznawania zasiłku macierzyńskiego z tytułu przysposobienia / przyjęcia dziecka na wychowanie
Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego informuje, że od dnia 1 lutego 2023 r. o zasiłek macierzyński mogą ubiegać się osoby objęte ubezpieczeniem społecznym rolników, które przysposobiły dziecko w wieku do 14. roku życia lub przyjęły na wychowanie w wieku do ukończenia 14. roku życia i wystąpiły do sądu opiekuńczego z wnioskiem o wszczęcie postępowania w sprawie jego przysposobienia.
Informujemy, iż zmieniła się górna granica wieku (14 rok życia) dziecka przysposobionego/ przyjętego na wychowanie, od której zależy uzyskanie prawa do zasiłku macierzyńskiego.
Osobom, które w dniu 1 lutego 2023 r. nie pobierają zasiłku macierzyńskiego na dziecko/dzieci, które przysposobiły w wieku do ukończenia 14. roku życia/przyjęły na wychowanie w wieku do ukończenia 14. roku życia i wystąpiły do sądu opiekuńczego
z wnioskiem o wszczęcie postępowania w sprawie jego przysposobienia, zasiłek macierzyński przyznaje się począwszy od 1 lutego 2023 r., jeżeli wniosek o ustalenie prawa do zasiłku macierzyńskiego zostanie złożony w terminie 3 miesięcy licząc od 1 lutego 2023 r. i nie później niż w okresie przysługiwania zasiłku macierzyńskiego.
W przypadku złożenia wniosku po ww. terminie, nie później niż w okresie przysługiwania zasiłku macierzyńskiego prawo do zasiłku macierzyńskiego przyznaje się począwszy od miesiąca złożenia wniosku.
Podstawa prawna:
• ustawa z dnia 20 grudnia 1990 r. o ubezpieczeniu społecznym rolników (Dz. U. z 2022 r. poz. 933ze zm.)
• ustawa z dnia 7 października 2022 r. o zmianie ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy
zastępczej oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2022 r. poz. 2140).
Radlin w roli lidera Klastra Energii Ziemi Wodzisławskiej
Spieszymy donieść, iż miasto Radlin zostało wybrane do roli lidera Klastra Energii Ziemi Wodzisławskiej.
Za nami kolejne spotkanie rady założycielskiej Klastra Energii Ziemi Wodzisławskiej, które odbyło się wczoraj, 6 lutego 2023 r.
Zebrani reprezentanci gmin wchodzących w skład klastra byli jednogłośni w powierzeniu radlińskiemu samorządowi roli lidera przedsięwzięcia.
Reprezentujący Radlin Zbigniew Podleśny, zastępca Burmistrza Radlina, dziękując wszystkim uczestnikom, zaprosił na kolejne spotkanie, tym razem stacjonarne, do Radlina. Odbędzie się 13 lutego.
Klaster Energii Ziemi Wodzisławskiej to porozumienie siedmiu gmin (Pszów, Rydułtowy, Radlin, Marklowice, Mszana, Godów, Gorzyce) oraz PWiK w Wodzisławiu Śl. Celem istnienia klastra jest zapewnienie lokalnego bezpieczeństwa energetycznego, poprzez wspólne inwestycje, głównie w zakresie wytwarzania i pozyskiwania energii z odnawialnych źródeł.
Wszystko ma pomóc w stabilnym zasilaniu w energię odnawialna i edukowaniu mieszkańców naszych miast w tym zakresie.
Obecnie, członkowie Klastra Energii Ziemi Wodzisławskiej przygotowują się do konkursów projektowych, ze środków Krajowego Programu Odbudowy (pierwsze konkursy – już w marcu!) a także ze środków Funduszy Europejskich dla Śląskiego 2021-2027. Środki te będą przeznaczone na budowę infrastruktury odnawialnych źródeł energii (panele fotowoltaiczne m.in. na dachach budynków, magazyny energii etc.). W kolejnym etapie możliwy będzie udział w klastrze nie tylko gmin i przedsiębiorców, ale również samych mieszkańców.
Dziękujemy za powierzone, odpowiedzialne zadanie. Dziękujemy poprzedniemu liderowi naszego projektu, czyli miastu Rydułtowy. Dziękujemy także koordynatorowi klastra, czyli DOEKO GROUP.
Przed nami wiele ważnych i odpowiedzialnych zadań w zakresie odnawialnych źródeł energii i bezpieczeństwa energetycznego!
Posiedzenie komisji Rady Miejskiej
W dniu 7 lutego 2023, o godz. 14.45, odbędzie się posiedzenie Komisji Skarg, Wniosków i Petycji.
Przypominamy jednocześnie, że w tym samym dniu, o godz. 14.30, odbędzie się Sesja Rady Miejskiej w Radlinie
Porządek obrad Sesji Rady Miejskiej (7.02.2023)
Informacja o planowanym zgromadzeniu publicznym
Informujemy, że 7 lutego od godziny 9.00 na działkach nr: 4536/419, 4534/420, 4532/428, 4530/428, 4528/429, 2127/98, 1920/9, 1926/9, 1335/9, 1337/6, 108, 109.2104/1, 4498/529, 4496/529, 4494/515, 4492/507, 4490/511, 4845/493, 5042/480, 4951/329, 5040/438, 4971/438, 4973/423, 4975/413, 4977/413, 5039/438, 4981/418, 5037/400, 5035/393, 5033/364, 5031/355, 5023/340, 5029/339, 5027/322, 5025/307, 5021/307, 5019/306, 5014/306, 5015/282, 3942/282, 3941/282, 5013/306, 8003/306, 8002/306, 2642/397, odbędzie się zgromadzenie publiczne.