W związku z wdrożeniem nowych rozwiązań technicznych dot. wnioskowania o dowód osobisty w dniu 28 grudnia o godzinie 9.00 zostanie zablokowana możliwość przyjmowania wniosków o dowód osobisty dla dziecka lub podopiecznego a o godzinie 12.00 zostanie całkowicie zablokowana możliwość przyjmowania wniosków o dowód osobisty.
Za utrudnienia przepraszamy
Wesołych Świąt !
Harmonogramu wywozu odpadów – 2024 rok
Publikujemy harmonogramy wywozu odpadów na rok 2024, dla domów jednorodzinnych, bloków wielorodzinnych oraz ogródków działkowych:
Od stycznia 2024 wchodzi karta PSZOK !
Od stycznia 2024r. wprowadzamy do użytku karty identyfikacyjne dla mieszkańców Miasta Radlina, służące elektronicznej ewidencji odpadów oddawanych do Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK). Karty te zastąpią dotychczasowe papierowe oświadczenia o wytworzeniu odpadów komunalnych dostarczonych do PSZOK w Radlinie. Nowy system pozwoli usprawnić działanie PSZOK-u, zmniejszyć powstające niekiedy kolejki a także pomoże w dokładniejszym sprawdzaniu tego, kto oddaje odpady oraz weryfikowaniu obowiązujących limitów.
Karty PSZOK można będzie odbierać w Urzędzie Miasta Radlin od 27 grudnia 2023r. oraz w Punkcie Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych od 2 stycznia 2024.
Karta PSZOK to zbliżeniowa karta posiadająca indywidualny numer identyfikacyjny przypisany do danej nieruchomości. Wydawana będzie tylko właścicielowi nieruchomości lub jego pełnomocnikowi, który złożył deklarację o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Wydane karty odbywać będzie się bezpłatnie. Karta przysługiwać będzie na każdy jeden budynek jednorodzinny oraz na każdy jeden lokal mieszkalny w bloku.
Dla nieruchomości, dla której składana jest pierwsza deklaracja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, uzyskanie takiej karty możliwe będzie po zakończeniu wszystkich weryfikacji (w ciągu 7 dni roboczych od momentu stwierdzenia poprawności deklaracji). O terminie odbioru karty mieszkaniec zostanie wówczas powiadomiony telefonicznie.
W systemie powiązanym z kartą znajdą się wszystkie dane dotyczące odpadów komunalnych przekazanych do PSZOK oraz wykorzystania limitu odpadów budowlanych i rozbiórkowych oraz odpadów wielkogabarytowych, a także opon. Karta podczas każdorazowego użycia w PSZOK-u umożliwia identyfikację zarówno właściciela nieruchomości jak i samej nieruchomości.
Należy pamiętać, że od dnia 2 stycznia 2024 roku odpady komunalne będą przyjmowane w Punkcie Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych wyłącznie po okazaniu karty użytkownika PSZOK (nie będą już stosowane oświadczenia o pochodzeniu odpadów) a brak okazania karty pracownikowi PSZOK-u będzie stanowić podstawę do odmowy przyjęcia odpadów.






Zbiórka dla naszego mieszkańca
Trwa zbiórka publiczna na transport medyczny na rzecz naszego mieszkańca, który podczas pobytu na wakacjach w Tajlandii miał zawał serca.
„
Pierwszy zawał serca dostał na leżaku przy basenie, żeby dotrzeć do szpitala trzeba najpierw z małej wyspy dotrzeć łódka do przystani w Phuket a tam z kolei czekać na przyjazd karetki, nikt z nas nawet nie zdawał sobie sprawy z tego jak wielka może być to przeszkodą.
Drugi zawał, który zatrzymał jego serce spotkał go właśnie na takiej małej rybackiej łódce w obecności żony i przyjaciela. Reanimacja trwała blisko 30min zanim do przystani dotarła karetka i przyjęła udzielanie pierwszej pomocy.
Adrian miał zator żylny który zaatakował serce dwukrotnie, podczas reanimacji pękł też jego mostek.
czytamy na stronie https://zrzutka.pl/s24j6u , gdzie prowadzona jest zbiórka publiczna.
Zachęcamy do zapoznania się z treścią zbiórki i wsparcia:
Ankieta CIEPŁE MIESZKANIE dla mieszkańców Radlina
Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Katowicach ogłosił nabór wniosków dla Gmin w kolejnej edycji programu Ciepłe Mieszkanie.
Mieszkańcy, którzy są zainteresowani wsparciem w ramach programu Ciepłe Mieszkanie – edycja druga, mogą wypełnić ankietę. Czas przesyłania ankiet mija 5 stycznia 2024 r.
Ankieta skierowana jest dla osób fizycznych (posiadających tytuł prawny do lokalu mieszkalnego oraz najemców lokalu mieszkalnego w budynkach wielorodzinnych) a także małych wspólnot mieszkaniowych (od 3 do 7 lokali) zainteresowanych dofinansowaniem na wymianę nieefektywnych źródeł ciepła na paliwa stałe, służących do ogrzewania i poprawy efektywności energetycznej w lokalach mieszkalnych znajdujących się w wielorodzinnych budynkach mieszkalnych na terenie Miasta Radlin.
Ankieta nie stanowi żadnego zobowiązania czy też deklaracji udziału w Programie. Posłuży ona do zebrania informacji, które będą pomocne w pozyskaniu ewentualnego dofinansowania w ramach programu „Ciepłe Mieszkanie” na wymianę źródeł ciepła.
Oszacowana na podstawie ankiet liczba osób zainteresowanych dofinansowaniem będzie stanowić podstawę do przygotowania ewentualnego wniosku o dofinansowanie inwestycji, który Miasto Radlin będzie mogło złożyć do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Katowicach w ramach ogłoszonego naboru.
Program przewiduje trzy poziomy dofinansowania dla lokali mieszkaniowych dla miejscowości ujętej na liście najbardziej zanieczyszczonych gmin:
Podstawowy poziom dofinansowania: – przewidziano przy dochodach do135 tys. zł rocznie – to szansa na dotację do 19 tys. zł (tj. nie więcej niż 35 proc. kosztów kwalifikowanych na jeden lokal mieszkalny).
Podwyższony poziom dofinansowania: przewidziano przy dochodach:
– do 1894 zł w gospodarstwie wieloosobowym,
– do 2651 zł w jednoosobowym (chodzi o przeciętny miesięczny dochód na jednego członka gospodarstwa domowego).
Wówczas można starać się o 29,5 tys. zł (do 65 proc. kosztów kwalifikowanych).
Najwyższy poziom dofinansowania przewidziano przy dochodach:
– do 1090 zł w gospodarstwie wieloosobowym
– do 1526 zł w jednoosobowym lub jest ustalone prawo do zasiłku stałego, okresowego, rodzinnego lub opiekuńczego.
Wówczas można starać się o 43,9 tys. zł (do 95 proc. kosztów kwalifikowanych).
Wypełnioną ankietę należy:
– złożyć w Kancelarii Urzędu Miasta Radlin, ul. Józefa Rymera 15, 44-310 Radlin,
– wysłać pocztą na adres: Urząd Miasta Radlin, ul. Józefa Rymera 15, 44-310 Radlin,
– przesłać drogą elektroniczną na adres mailowy: life@radlin.pl
Poniżej załączony został formularz ankiety w wersji edytowanej oraz wzór wniosku o wydanie zaświadczenia o wysokości przeciętnego miesięcznego dochodu przypadającego na jednego członka gospodarstwa domowego, składanego do OPS w Radlinie.
29-30.12 PSZOK nieczynny
Terminy i porządki posiedzeń Rady Miejskiej – grudzień 2023
Umowa na remont Głożyńskiej – podpisana!
7 grudnia w siedzibie Starostwa Powiatowego w Wodzisławiu Śl. została podpisana umowa na przebudowę ul. Głożyńskiej w Radlinie – na odcinku od skrzyżowania z ul. J. Rymera do skrzyżowania z ul. M. Strzody w Rydułtowach.
W obecności Pani Burmistrz Radlina Barbary Magiery oraz dyrektora Powiatowego Zarządu Dróg Tomasza Wójcika umowę podpisali starosta wodzisławski Leszek Bizoń oraz członek zarządu Jan Zemło, a także Arkadiusz Burda, prezes zarządu BURDA sp. z o.o w Zimnej Wódce. Przy podpisaniu umowy obecna była także radna powiatowa Joanna Rduch-Kaszuba.
W ramach zadania wykonana zostanie kompleksowa modernizacja jezdni wraz z budową chodnika i odwodnienia drogi, jak również przebudowane zostanie skrzyżowanie z ul. Rymera wraz z budową sygnalizacji na tym właśnie skrzyżowaniu.
Koszt inwestycji to ok. 3,5 mln zł. Niemal połowę będzie stanowić dotacja z funduszu rozwoju dróg. Resztę sfinansują ze swoich budżetów po połowie Powiat Wodzisławski i Miasto Radlin. Wykonawca ma czas na wykonanie inwestycji do października 2024 r.
Rozpoczęcie remontu spowoduje czasowe utrudnienia w ruchu drogowym. Prosimy o wyrozumiałość i stosowanie się do oznakowań. O wszystkich tych utrudnieniach, będziemy z wyprzedzeniem informować.
Specjalnie w tym celu uruchamiamy podstronę internetową, dedykowaną w całości tematyce tej inwestycji. Pod adresem https://miasto.radlin.pl/glozynska
(informacja na podst. Umowa na remont ul. Głożyńskiej podpisana – Powiat Wodzisławski)
Komunikat KRUS
Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego informuje, że od 1 grudnia 2023 r. zmieniają się kwoty miesięcznego przychodu powodujące zmniejszenie lub zawieszenie świadczeń emerytalno-rentowych.
Od 1 grudnia 2023 r. kwoty przychodu powodujące zmniejszenie/zawieszenie emerytury lub renty wynoszą odpowiednio:
- 70% przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia tj. 5 036 zł 50 gr,
- 130% tego wynagrodzenia tj. 9 353 zł 50 gr.
Nowe kwoty miesięcznego przychodu powodujące zmniejszenie/zawieszenie emerytury lub renty ogłosił komunikatem z dnia 13 listopada 2023 r. Prezes Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, w związku z ogłoszeniem przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia za III kwartał 2023 r. (7 194 zł 95 gr).
Podstawa prawna
Komunikat Prezesa GUS z dnia 10 listopada 2023 r. w sprawie przeciętnego wynagrodzenia w trzecim kwartale 2023 r. /M.P. z dnia 10 listopada 2023 r. poz. 1216/.
Komunikat Prezesa ZUS z dnia 13 listopada 2023 r. w sprawie kwot przychodu odpowiadających 70% i 130% przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia ogłoszonego za III kwartał 2023 r. stosowanych przy zmniejszaniu albo zawieszaniu emerytur i rent /M.P. z dnia 15 listopada 2023 r. poz. 1227/.