Ostatnia Sesja Rady Miejskiej za nami…

Za nami ostatnia sesja mijającej kadencji Rady Miejskiej w Radlinie. Była to okazja do podsumowań nie tylko prac radnych, ale również aktywności Pani Burmistrz Barbary Magiery od początku funkcjonowania samorządnego Miasta Radlin. Były więc wspomnienia, były podziękowania ale również mocny akcent związany z przyszłością Radlina. W swoim wystąpieniu Pani Burmistrz wymieniła 15 obszarów działalności radlińskiego samorządu, które zmieniły oblicze Radlina od 1997 roku.

Ostatni punkt postanowiła poświęcić jednak… przyszłości miasta.

– Przyszłość, którą wszyscy będziemy tworzyć, jako mieszkańcy. Niezależnie na jakim stanowisku jesteśmy – mówiła Pani Burmistrz – Życzmy sobie, aby w naszym Radlinie żyło się dobrze, żebyśmy byli tu szczęśliwi.

Pokreśliła także znaczenie pracy zespołowej w samorządzie.

– Ten czas pokazał, że można zrobić wiele. Ale nie zrobi się tego w pojedynkę. Potrzebny jest zespół, ludzie, którzy wspierają się wzajemnie, którzy potrafią współpracować… Chociaż nie jest łatwo, to potrafimy to robić. Za to wszystko, w imieniu mieszkańców, dziękuję…

Osobne podziękowania złożył Pani Burmistrz Zbigniew Podleśny, Zastępca Burmistrza, który w ostatnich wyborach został wybrany nowym burmistrzem miasta.

– Spośród wielu cech Pani Burmistrz, takimi wybijającymi się są równowaga i życzliwość. Równowaga, ponieważ w niesamowity sposób godzi różne potrzeby. Twarde inwestycje i tworzenie miasta przyjaznego. Oferta spędzania wolnego czasu i układ komunikacyjny. Ochrona środowiska ale też trzeźwa świadomość, jak ważne są miejsca pracy i tworzenie mocnej gospodarki.

A z życzliwością spotkał się chyba każdy, kto współpracował z Panią Burmistrz – mówił Zbigniew Podleśny.

Jeszcze raz serdecznie dziękujemy – wszystkim radnym mijającej kadencji, Pani Burmistrz za wszystko co zrobiła dla naszego miasta. Życzymy powodzenia w dalszej pracy w Radzie Powiatu Wodzisławskiego

Ruszył nabór do Działaj Lokalnie, bezpłatne szkolenie dla ngo w Radlinie

Zapraszamy na szkolenie z tematyki wnioskowania o dotację w Programie Działaj Lokalnie. Spotkanie odbędzie się 7 maja o 16:30 w sali konferencyjnej, w budynku C Urzędu Miasta Radlina (budynek boczny). Aby wziąć udział w szkoleniu, należy zarejestrować się przy pomocy serwisu Evenea.

Aby zarejestrować się na szkolenie kliknij na link:

https://app.evenea.pl/event/dzialajlokalnie-radlin-2024/

Informacje o konkursie Działaj Lokalnie:

Zapraszamy na Białą Niedzielę

Serdecznie zapraszamy mieszkańców na organizowaną przez Stowarzyszenie Kobiet Aktywnych „Białą Niedzielę”. Już 28 kwietnia w MOK Radlin i w SP nr 3 (Głożyny) od godz. 8.00 do godz. 12.00.

W ramach Białej Niedzieli odbędą się:
– bezpłatne badania krwi (morfologia, cholesterol całkowity, kreatynina, CA, PSA, TSH, ALAT)
– badania ciśnienia krwi
– punkt informacji o lekach

Odbiór przeprowadzonych badań – elektronicznie!

Trwa nabór wniosków na bezpłatne wakacyjne turnusy rehabilitacyjne dla dzieci z wadami postawy i chorobami układu ruchu.

UWAGA! Zgłoszenia są przyjmowane do 15 maja 2024 r.

Oddział Regionalny Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego w Częstochowie informuje o przyjmowaniu wniosków o skierowanie na wakacyjne turnusy rehabilitacyjne dzieci rolników ubezpieczonych w Kasie, mających schorzenia układu oddechowego, wady postawy
i choroby układu ruchu.

Dzieci z terenu województwa śląskiego, będą miały możliwość leczenia i odpoczynku w dwóch ośrodkach CRR KRUS:

  • podopieczni z wadami postawy i chorobami układu ruchu przebywać będą w Centrum Rehabilitacji Rolników KRUS w Horyńcu Zdroju, w terminie od 23 czerwca do 13 lipca 2024 roku;
  • podopieczni z chorobami układu oddechowego przebywać będą w Centrum Rehabilitacji Rolników KRUS w Iwoniczu Zdroju, w terminie od 10 lipca do 30 lipca 2024 roku.

Wnioski o skierowanie dziecka na turnus rehabilitacyjny można uzyskać w Oddziale Regionalnym KRUS w Częstochowie, Placówkach Terenowych KRUS lub na stronie internetowej www.gov.pl/krus.

Wniosek wystawiony przez lekarza podstawowej opieki zdrowotnej lub lekarza specjalistę wraz z załącznikami (zał. nr 2 Informacja o stanie zdrowia dziecka, zał. nr 6 Informacje podawane w przypadku pozyskiwania danych osobowych oraz zał. nr 7 Zgoda na udzielenie wszelkiej pomocy przedmedycznej i medycznej w sytuacji zagrożenia życia lub zdrowia dziecka) należy złożyć w nieprzekraczalnym terminie do 15 maja 2024 roku.

Przy kierowaniu i kwalifikowaniu dzieci na turnusy rehabilitacyjne muszą zostać spełnione określone warunki:

  • Przynajmniej jedno z rodziców (opiekunów prawnych) musi podlegać ubezpieczeniu społecznemu rolników z mocy ustawy. Jeżeli rolnik ubezpieczony jest na wniosek w pełnym zakresie – ubezpieczenie powinno trwać nieprzerwanie co najmniej rok.
  • W roku 2024 na turnusy kierowane będą dzieci urodzone w latach 2009 – 2017 (7-15 lat).

Informujemy, iż:

  • Pierwszeństwo w skierowaniu na turnusy rehabilitacyjne mają dzieci posiadające orzeczenie o niepełnosprawności.
  • Pobyt na turnusach rehabilitacyjnych jest bezpłatny.
  • Rodzice lub opiekunowie prawni nie ponoszą kosztów związanych z dojazdem dziecka.
  • Dzieci uczestniczące w turnusach ubezpieczone są od następstw nieszczęśliwych wypadków.

Szczegółowe informacje w sprawie turnusów rehabilitacyjnych można otrzymać w OR KRUS w Częstochowie, ul. Korczaka 5, Placówkach Terenowych KRUS oraz pod nr tel.
34 378 85 14.

Mammografia w Radlinie

Narodowy Instytut Onkologii im. Marii Skłodowskiej-Curie – Państwowy Instytut Badawczy Oddział w Gliwicach przygotowuje się do majowej akcji mammograficznej w Radlinie w dniach 15-17 maja 2024 roku.

Od 1 listopada 2023 r. została poszerzona grupa wiekowa adresatek programu profilaktycznego.
Z bezpłatnej mammografii w tym roku kalendarzowym mogą skorzystać ubezpieczone Polki, urodzone w latach 1950-1979 (w wieku 45-74 lat), które w ciągu ostatnich 2 lat nie miały wykonanej mammografii refundowanej przez NFZ.

Zalecana jest wcześniejsza rejestracja telefoniczna pod nr tel.: 32 278 98 96 w godz.: 7.00-15.00.
Nie ma znaczenia adres zamieszkania/zameldowania. Nie jest wymagane zaproszenie ani skierowanie.

Wykaz nieruchomości do oddania w użyczenie – ul. Sokolska

BURMISTRZ RADLINA informuje, że zgodnie z art. 35 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2023r., poz. 344 ze zmianami) na stronie internetowej www.radlin.pl oraz na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu Miasta Radlin przy ul. J. Rymera 15 wywieszony został na okres 21 dni wykaz nieruchomości położonej w Radlinie przy ul. Sokolskiej przeznaczonej do oddania w użyczenie.

LXXV sesja VII Kadencji Rady Miejskiej w Radlinie

Porządek obrad

LXXV sesji VII Kadencji Rady Miejskiej w Radlinie w dniu 25 kwietnia 2024 r. (godz. 1430)
Miejski Ośrodek Kultury w Radlinie

  1. Otwarcie sesji.
  2. Sprawozdanie z podsumowania kadencji w latach 2018-2024.
  3. Sprawozdanie z podsumowania pracy na stanowisku Burmistrza Radlina.
  4. Wystąpienia zaproszonych gości.
  5. Podjęcie uchwały Rady Miejskiej w Radlinie w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właścicieli nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Ref. Marcin Król, Naczelnik Wydziału Gospodarki Komunalnej i Ekologii.
  6. Podjęcie uchwały Rady Miejskiej w Radlinie w sprawie zmian w budżecie Miasta Radlin na rok 2024. Ref. Waldemar Machnik, Skarbnik Miasta.
  7. Podjęcie uchwały Rady Miejskiej w Radlinie w sprawie zmian w wieloletniej prognozie finansowej Miasta Radlin na lata od 2024 do 2038. Ref. Waldemar Machnik, Skarbnik Miasta.
  8. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji w dniu 26 marca 2024 r.
  9. Informacja z prac Rady Miejskiej między sesjami. Ref. Gabriela Chromik, Przewodnicząca Rady Miejskiej w Radlinie.
  10. Wolne głosy i wnioski – rozpatrzenie pism, które wpłynęły między sesjami.
  11. Zamknięcie sesji.

Nadal można wnioskować o 45 tys. zł na wymianę pieca! Kolejki nie ma

Jak informuje Związek Gmin i Powiatów Subregionu Zachodniego w Rybniku nadal można składać wnioski o przyznanie grantu na wymianę węglowego źródła ciepła poniżej 5-tej klasy na pompę ciepła typu powietrze-woda do c.o. i/lub c.w.u.

Składanie wniosków ruszyło 8 kwietnia br. i po pierwszym tygodniu została przyjęta mniej więcej połowa ilości wniosków o dofinansowanie na wymianę pieców. Na stronie internetowej https://grantyoze.subregion.pl/czy-granty-sa-jeszcze-dostepne/ Subregion informuje na bieżąco o stanie ilościowym przyjętych wniosków.

Jak informuje Dyrektor Związku Gmin i Powiatów Subregionu Zachodniego w Rybniku – Adam Wawoczny nie należy się sugerować ilością wniosków już złożonych. Pomimo limitu dotacji, jakie Subregion może przyznać, w trakcie trwania projektu, który jest dwuletni, zdarzają się rezygnacje z dofinansowania. W takich sytuacjach, kolejna osoba z listy zajmuje miejsce osoby, która zrezygnowała.

Dyrektor Związku zapewnia jednocześnie, że w terminie do 8 maja przyjmowane będą wszystkie zgłoszenia, jakie się pojawią. Zgłoszenia przyjmowane są na rybnickim kampusie przy ulicy Rudzkiej, w budynku „C”, na drugim piętrze. Obsługa klientów odbywa się w godzinach od 9.00 do 14.00, z wyjątkiem środy, kiedy punkt jest czynny w godzinach popołudniowych, tj. od 12.00 do 17.00, by każda osoba pracująca miała szansę na złożenie dokumentów.

Dokumenty, które należy złożyć, aby starać się o dofinansowanie, muszą zawierać sam wniosek oraz załącznik nr 2, czyli kartę weryfikacyjną. Karta ta określa zapotrzebowanie na konkretną energię, jaką ma posiadać pompa ciepła, więc musi ją wypełnić osoba, która ma uprawnienia do audytu. Jest ona sporządzana po to, aby nie przewymiarować pompy ciepła, co często miało miejsce przy kotłach węglowych.