Informujemy, iż w dniu 27 lipca 2022 r. od godziny 7.30 w Radlinie przy ul. Rybnickiej na działkach o nr ewidencyjnych: 4536/419, 4534/420, 4532/428, 4530/428, 4528/429, 2127/98, 1920/9, 1926/9, 1335/9, 1337/6, 108, 109.2104/1, 4498/529, 4496/529, 4494/515, 4492/507, 4490/511, 4845/493, 5042/480, 4951/329, 5040/438, 4971/438, 4973/423, 4975/413, 4977/413, 5039/438, 4981/418, 5037/400, 5035/393, 5033/364, 5031/355, 5023/340, 5029/339, 5027/322, 5025/307, 5021/307, 5019 /306, 5014/306. odbędzie się zgromadzenie publiczne
Porządek obrad L sesji VII Kadencji Rady Miejskiej w Radlinie
Porządek obrad L sesji VII Kadencji Rady Miejskiej w Radlinie
w dniu 26 lipca 2022 r. (godz. 14.30)
- Otwarcie sesji.
- Podjęcie uchwały Rady Miejskiej w Radlinie w sprawie zmiany uchwały w sprawie określenia
zasad udzielania i rozmiaru zniżek tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin dla
nauczycieli, którym powierzono stanowisko kierownicze oraz określenia tygodniowego
obowiązkowego wymiaru godzin zajęć niektórym nauczycielom zatrudnionym w placówkach
prowadzonych przez Miasto Radlin.
Ref. Małgorzata Mokrosz, Naczelnik Wydziału Edukacji i Spraw Społecznych. - Podjęcie uchwały Rady Miejskiej w Radlinie w sprawie zmian w wieloletniej prognozie finansowej
Miasta Radlin na lata od 2022 do 2034.
Ref. Waldemar Machnik, Skarbnik Miasta. - Podjęcie uchwały Rady Miejskiej w Radlinie w sprawie zmian w Statucie Miasta Radlin.
Ref. Gabriela Chromik, Przewodnicząca Rady Miejskiej w Radlinie. - Podjęcie uchwały Rady Miejskiej w Radlinie w sprawie poparcia apelu Rady Gminy Mszana o
wprowadzenie zwolnienia w części z opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi dla
właścicieli nieruchomości zabudowanych budynkami mieszkalnymi jednorodzinnymi, w których
stosowane źródło ciepła nie powoduje wytworzenia popiołu i żużli.
Ref. Gabriela Chromik, Przewodnicząca Rady Miejskiej w Radlinie. - Przedstawienie informacji z kontroli przeprowadzonej w temacie wydatkowania przez Miasto Radlin
środków finansowych objętych uchwałą o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi
oraz narkomanii.
Ref. Adam Cyran, Przewodniczący Komisji Rewizyjnej. - Przyjęcie protokołu z sesji w dniu 21 czerwca 2022 r.
- Zamknięcie sesji.
Informacja o planowanym zgromadzeniu publicznym (26.07.2022)
Informujemy, iż w dniu 26 lipca 2022 r. od godziny 7:30 w Radlinie przy ul. Rybnickiej na działkach o nr ewidencyjnych 4536/419, 4534/420, 4532/428, 4530/428, 4528/429, 2127/98, 1920/9, 1926/9, 1335/9, 1337/6, 108, 109, 2104/1, 4498/529, 4496/529, 4494/515, 4492/507, 4490/511, 4845/493, 5042/480, 4951/329, 5040/438, 4971/438, 4973/423, 4975/413, 4977/413, 5039/438, 4981/418, 5037/400, 5035/393, 5033/364, 5031/355, 5023/340, 5029/339, 5027/322, 5025/307, 5021/307, 5019/306, 5014/306. odbędzie się zgromadzenie publiczne.
Terminy posiedzeń Rady Miejskiej w Radlinie w lipcu 2022
Informacja o planowanym zgromadzeniu publicznym (23.07.2022)
Proszę o niezwłoczne zamieszczenie informacji w BIP że w dniach 23 lipca
2022 r. oraz 25 lipca 2022 r. od godziny 7:30 w Radlinie przy ul.
Rybnickiej na działkach o nr ewidencyjnych nr 4536/419, 4534/420,
4532/428, 4530/428, 4528/429, 2127/98, 1920/9, 1926/9, 1335/9, 1337/6,
108, 109, 2104/1, 4498/529, 4496/529, 4494/515, 4492/507, 4490/511,
4845/493, 5042/480, 4951/329, 5040/438, 4971/438, 4973/423, 4975/413,
4977/413, 5039/438, 4981/418, 5037/400, 5035/393, 5033/364, 5031/355,
5023/340, 5029/339, 5027/322, 5025/307, 5021/307, 5019/306, 5014/306.
odbędzie się zgromadzenie publiczne
Regulamin przyznawania i przekazywania stypendiów dla studentów w ramach XXI edycji Programu Stypendiów Pomostowych w roku akademickim 2022/2023
Informacja o planowanym zgromadzeniu publicznym (22.07.2022)
Informujemy, że w dniu 22 lipca 2022 r. od godziny 7:30 w Radlinie przy ul. Rybnickiej na działkach o nr ewidencyjnych:
4536/419, 4534/420, 4532/428, 4530/428, 4528/429, 2127/98, 1920/9, 1926/9, 1335/9, 1337/6, 108, 109, 2104/1, 4498/529, 4496/529, 4494/515, 4492/507, 4490/511, 4845/493, 5042/480, 4951/329, 5040/438, 4971/438, 4973/423, 4975/413, 4977/413, 5039/438, 4981/418, 5037/400, 5035/393, 5033/364, 5031/355, 5023/340, 5029/339, 5027/322, 5025/307, 5021/307, 5019/306, 5014/306
odbędzie się zgromadzenie publiczne.
Najbezpieczniejsze gospodarstwa w województwie śląskim
w XIX Ogólnokrajowym Konkursie „Bezpieczne Gospodarstwo Rolne”
W dniu wczorajszym, w Sali Marmurowej Śląskiego Urzędu Wojewódzkiego odbyła się uroczysta gala finałowa XIX Ogólnokrajowego Konkursu „Bezpieczne Gospodarstwo Rolne” – rozstrzygnięcie etapów regionalnych oraz etapu wojewódzkiego.
Gospodarzem uroczystości był Dyrektor Odziału Regionalnego KRUS w Częstochowie, Piotr Dobosz. Patronat ogólnopolski nad konkursem objął Prezydent RP Andrzej Duda. Wydarzenie było zorganizowane przy współudziale Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Krajowego Ośrodka Wspierania Rolnictwa, Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, Państwowej Inspekcji Pracy oraz Pocztowego Towarzystwa Ubezpieczeń Wzajemnych.
W gali wzięło udział wielu zaproszonych gości, a byli obecni m. in.: Wicewojewoda Śląski – Robert Magdziarz, Dyrektor Biura Prewencji w Warszawie – Cezary Nobis. Wśród przedstawicieli instytucji wspierających konkurs i prewencje wypadkową, będących jednocześnie sponsorami nagród byli obecni: Pani Teresa Pala Z-ca Dyrektora Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa
w Częstochowie, Pan Dawid Zamora Z-ca Dyrektora Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w Częstochowie oraz Pan Piotr Kalbron z Okręgowej Inspekcji Pracy w Katowicach.
Wśród włodarzy gmin byli obecni m.in.: Pan Waldemar Dombek – Starosta Gliwicki, Pan Andrzej Kamiński – Starosta Bielski, Pan Tomasz Kucharski – Burmistrz Miasta Olsztyn, Pan Dariusz Pomada – Wójt Gminy Mykanów, Pan Ginter Skowronek – Wójt Gminy Wielowieś, Pan Krzysztof Wieczerzak, Wicewójt Gminy Jasienica, także Wójt Gminy Niegowa, Pan Mariusz Rembak oraz Pan Waldemar Lipus, który reprezentował UM w Pszczynie.
Do tegorocznej edycji konkursu zgłoszonych zostało 29 gospodarstw, z czego wyłoniono 6 – w dwóch etapach regionalnych po 3 gospodarstwa, które zajęły kolejno I, II i III miejsce. Laureaci reprezentowali kolejno powiaty: częstochowski, myszkowski, gliwicki, pszczyński oraz bielski. Wszystkie gospodarstwa rolne zostały poddane szczegółowej ocenie profesjonalnej komisji konkursowej.
W tym roku w województwie śląskim zwyciężyło gospodarstwo Państwa Ilony i Bernarda Stroki z gminy Jasienica w powiecie bielskim. Laureatami tegorocznego konkursu zostali również Pan Szymon Wierus z gminy Mykanów, powiat częstochowski, który zajął II miejsce, natomiast III miejsce powędrowało do Pana Piotra Jendrysika z miejscowości Świbie, w powiecie gliwickim.
Wyróżnienia otrzymali Państwo Katarzyna i Rafał Mazanek z miejscowości Niegowa
w powiecie myszkowskim, Państwo Kamila i Grzegorz Ulrich ze Zrębic Drugich w powiecie częstochowskim oraz Państwo Sylwia i Leszek Szczotka z miejscowości Ćwiklice, w powiecie pszczyńskim.
Każdy z uczestników finału otrzymał cenne, a zarazem praktyczne nagrody oraz zestawy upominków ufundowane przez KRUS, KOWR, ARMiR, PIP oraz Pocztowe Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych.
Uczestnicy spotkania zgodnie stwierdzili, że warto organizować tego typu konkursy promujące działania prewencyjne, bo poprzez weryfikację gospodarstw, komisja konkursowa jest w stanie wychwycić i wskazać zarówno prawidłowe zachowania jak i te negatywne, zagrażające zdrowiu i życiu rolnika.
Informacja o planowanym zgromadzeniu publicznym
Informujemy, że w dniu 21 lipca 2022 r. od godziny 7:30 w Radlinie przy ul. Rybnickiej na działkach o nr ewidencyjnych:
4536/419, 4534/420, 4532/428, 4530/428, 4528/429,
2127/98, 1920/9, 1926/9, 1335/9, 1337/6, 108, 109, 2104/1, 4498/529,
4496/529, 4494/515, 4492/507, 4490/511, 4845/493, 5042/480, 4951/329,
5040/438, 4971/438, 4973/423, 4975/413, 4977/413, 5039/438, 4981/418,
5037/400, 5035/393, 5033/364, 5031/355, 5023/340, 5029/339, 5027/322,
5025/307, 5021/307, 5019/306, 5014/306
odbędzie się zgromadzenie publiczne.
Wsparcie dla producentów trzody chlewnej – trwa nabór wniosków
Do 15 lipca 2022 r. można się ubiegać w Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa o dofinansowanie w ramach „Nadzwyczajnej pomocy dostosowawczej dla producentów świń”.
Do 4 lipca 2022 r. złożono 228 wniosków o pomoc.
Ze wsparcia mogą skorzystać rolnicy, w których gospodarstwach między 1 kwietnia a 30 czerwca 2022 r. urodziły się świnie. Zwierzęta te muszą być oznakowane i zgłoszone do systemu IRZ ARiMR do 15 lipca 2022 r. By ubiegać się o tę pomoc, hodowca trzody chlewnej musi również realizować przynajmniej jedno z 12 działań prośrodowiskowych, np. prowadzenie działalności w zakresie rolnictwa ekologicznego, stosowanie zasad produkcji integrowanej czy korzystanie z odnawialnych źródeł energii. Ich pełna lista jest wymieniona we wniosku o przyznanie dofinansowania.
Producent trzody chlewnej może złożyć tylko jeden wniosek, który powinien obejmować świnie urodzone w wyznaczonym okresie we wszystkich należących do rolnika siedzibach stad. Wysokość dofinansowania do jednej sztuki wynosi 80 zł, a hodowca może się ubiegać o wsparcie do maksymalnie 2000 świń.
Wnioski o udzielenie pomocy do 15 lipca 2022 r. należy składać w biurach powiatowych ARiMR, właściwych ze względu na miejsce zamieszkania lub siedzibę producenta świń. Można to zrobić osobiście lub przez upoważnioną osobę, przesyłać pocztą lub przez kuriera, jak również za pośrednictwem platformy e-PUAP. Za termin złożenia wniosku, niezależnie od sposobu dostarczenia, uznaje się datę wpływu dokumentu do biura powiatowego, właściwego ze względu na miejsce zamieszkania lub siedzibę producenta trzody chlewnej.
Nabór rozpoczął się 2 lipca 2022 r.