Wykaz nieruchomości przeznaczonych do oddania w dzierżawę

BURMISTRZ RADLINA informuje, że zgodnie z art. 35 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2024 r., poz. 1145) na stronie internetowej www.radlin.pl oraz na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu Miasta Radlin przy ul. J. Rymera 15 wywieszony został na okres 21 dni wykaz nieruchomości położonej w Radlinie przy ul. Modrzewiowej przeznaczonej do oddania w dzierżawę.

Do pobrania:

Terminy posiedzeń Rady Miejskiej w Radlinie – wrzesień 2024

VI sesja VIII kadencji Rady Miejskiej w Radlinie odbędzie się

w dniu 24 września 2024 r. o godzinie 14.30 w sali posiedzeń Urzędu Miasta Radlin

Posiedzenie Komisji ds. Społecznych odbędzie się

w dniu 23 września 2024 r. o godzinie 8.00

Posiedzenie Komisji Budżetu odbędzie się

w dniu 23 września 2024 r. o godzinie 12.00

Posiedzenie Komisji Infrastruktury odbędzie się

w dniu 24 września 2024 r. o godzinie 9.00.

Komunikat KRUS

Informujemy, że od 16 września 2024 r. świadczenie pieniężne z tytułu pełnienia funkcji sołtysa według nowych zasad.


Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego informuje, że od 16 września 2024 r. wchodzą w życie przepisy ustawy o zmianie ustawy o świadczeniu pieniężnym z tytułu pełnienia funkcji sołtysa oraz ustawy o świadczeniu uzupełniającym dla osób niezdolnych do samodzielnej egzystencji.

W wyniku nowelizacji przepisów przede wszystkim rozszerzony został krąg osób, które mogą uzyskać prawo do świadczenia z tytułu pełnienia funkcji sołtysa. Nowe rozwiązania skracają okres pełnienia funkcji sołtysa uprawniający do uzyskania świadczenia z 8 do 7 lat oraz znoszą wymóg pełnienia funkcji sołtysa przez co najmniej dwie kadencje i wymóg pełnienia tej funkcji na podstawie ustawy z 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym.

Nowelizacja wprowadziła także zmiany ułatwiające przeprowadzenie postępowania dowodowego w sytuacji, gdy wnioskodawca nie dysponuje danymi potwierdzającymi okres pełnienia funkcji sołtysa. Konieczność uzyskania oświadczeń potwierdzających
tą okoliczność od osób zamieszkujących w sołectwie w czasie, w którym wnioskodawca pełnił funkcję sołtysa, zmniejszono z 5 do 3 osób.

Od 16 września 2024 r. świadczenie z tytułu pełnienia funkcji sołtysa może uzyskać osoba, która spełnia łącznie nw. warunki:


• osiągnęła wiek emerytalny (60 lat kobieta, 65 lat mężczyzna),
• pełniła funkcję sołtysa przez okres co najmniej 7 lat (bez względu na to czy funkcja była pełniona przed czy po 1990 r.),
• nie była karana za przestępstwo lub przestępstwo skarbowe w związku z pełnieniem tej funkcji.
W celu otrzymania świadczenia pieniężnego z tytułu pełnienia funkcji sołtysa należy złożyć, do dowolnej jednostki organizacyjnej KRUS, wniosek o ustalenie prawa do tego świadczenia.
Na podstawie złożonego wniosku KRUS rozpatrzy prawo do świadczenia i wyda stosowną decyzję w sprawie.

Wniosek o świadczenie powinny złożyć również te osoby, które już wcześniej składały
w KRUS wniosek, ale otrzymały decyzję odmawiającą – zgodnie z obowiązującymi wówczas przepisami – np. z uwagi na pełnienie funkcji sołtysa przez okres krótszy niż wymagane dotychczas 8 lat czy też pełnienie tej funkcji wyłącznie przed wejściem w życie ustawy o samorządzie gminnym.


Świadczenie wg znowelizowanych przepisów przyznawane będzie od daty spełnienia wszystkich warunków, ale nie wcześniej niż od wejścia w życie zmiany do ustawy
i nie wcześniej niż od miesiąca złożenia wniosku o to świadczenie (zasady te dotyczą również osób, które otrzymały decyzję odmawiającą i ponownie wystąpią z wnioskiem).


Podstawa prawna
• ustawa z dnia 24 lipca 2024 r. o zmianie ustawy o świadczeniu pieniężnym z tytułu pełnienia funkcji sołtysa oraz ustawy o świadczeniu uzupełniającym dla osób niezdolnych do samodzielnej egzystencji (Dz. U. z 2024 r. poz. 1246)
• ustawa z dnia 26 maja 2023 r. o świadczeniu pieniężnym z tytułu pełnienia funkcji sołtysa (Dz. U. z 2023 r. poz. 1073

Targi Maszynowe BRNO – trwa nabór

Śląskie Centrum Obsługi Inwestora i Eksportera informuje o trwającym naborze do udziału w targach MSV 2024, które odbędą się w dniach 8-11 października 2024 r. w Brnie (Republika Czeska).

Formularz zgłoszeniowy z wypełnionymi załącznikami należy odsyłać na adres gospodarka@slaskie.pl

Termin przesyłania dokumentów: do 13 września 2024 r. (decyduje data wpływu do Urzędu).

Szczegóły pod linkiem: https://invest-in-silesia.pl/content/ogloszenie-o-naborze-na-targi-maszynowe-msv-2024-do-brna

Nowe grono nauczycieli mianowanych w Radlinie

2 września 2024 r. na sali posiedzeń Urzędu Miasta w Radlinie odbyło się uroczyste ślubowanie i wręczenie aktów nadania stopnia nauczyciela mianowanego nauczycielom radlińskich szkół i przedszkoli.


Gratulujemy wszystkim nauczycielom oraz życzymy dalszych sukcesów w pracy zawodowej!

Dożynki 2024 w Radlinie

Serdecznie zapraszamy wszystkich naszych mieszkańców i szanownych gości, na tegoroczne Radlińskie Dożynki. 31 sierpnia 2024 rozpoczynamy tradycyjnie Mszą Świętą po której ulicami miasta przejedzie barwny korowód dożynkowy. Po części oficjalnej nastąpi część artystycza, a przygrywać będzie m.in. zespół Baciary.

Zapraszamy!

 

Przetarg nieograniczony – nieruchomości przy ul. W. Korfantego

BURMISTRZ RADLINA Informuje, że zgodnie z art. 35 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2024r., poz. 1145) na stronie internetowej www.radlin.pl oraz na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu Miasta Radlin przy ul. J. Rymera 15 wywieszony został na okres 21 dni wykaz nieruchomości położonej w Radlinie przy ul. W. Korfantego przeznaczonej do sprzedaży w publicznym ustnym przetargu nieograniczonym.

BURMISTRZ RADLINA ogłasza I publiczny ustny przetarg nieograniczony

na sprzedaż prawa użytkowania wieczystego nieruchomości niezabudowanych

położonych w Radlinie przy ul. W. Korfantego stanowiacych własność Skarbu Państwa

3732/389 i 4506/389 o łącznej pow. 235 m² obręb Radlin, mapa 2

Cena wywoławcza: 25 000,00 zł + podatek VAT w wysokości 23%

wadium w wysokości: 2 500,00 zł

zapisane w księdze wieczystej GL1W/00079885/2

Działki nr: 3732/389 i 4506/389 posiadają kształt zbliżony do prostokąta o wymiarach 23,5m i 7,5m. Położone są w bezpośrednim sąsiedztwie zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej oraz terenów przemysłowych i porośnięte są trawą.

Nieruchomości przylegają do pasa drogowego ulicy W. Korfantego, ale nie mają uzgodnionego zjazdu z drogi powiatowej. Teren po wyburzeniu dotychczasowych obiektów ogrodzony ogrodzeniem z siatki na słupkach metalowych i panelami betonowymi. Przez teren przechodzą sieci infrastrukturalne techniczne: przez centralną część i północno-zachodnie naroże omawianego gruntu przechodzi przewód elektroenergetyczny niskiego napięcia, a przez północno-zachodnią część przebiega sieć telekomunikacyjna.

W planie zagospodarowania przestrzennego Miasta Radlin ww. działka nr 3732/389 położona jest w terenach stanowiących tereny dróg publicznych o symbolu 1. KDZ oraz w terenach zabudowy produkcyjno-usługowych o symbolu 1.PU natomiast działka nr 4506/389 położona jest w terenach zabudowy produkcyjno-usługowej o symbolu 1.PU.

Przedmiotowe działki nie są objęte strefą rewitalizacji.

W dziale III księgi wieczystej ujawnione są wpisy praw drogowych, służebności gruntowych i drogowych oraz wpis o wszczęciu postępowania o wywłaszczeniu z dnia 30.09.1953r.

Dział IV księgi wieczystej wolny od wpisów.

Przetarg odbędzie się dnia 2 października 2024r. o godz. 9.00 w budynku B Urzędu Miasta Radlin, ul. J. Rymera 15, pok. nr 23.

W przetargu mogą wziąć udział osoby, które wpłacą wadium w pieniądzu na konto Urzędu Miasta Radlin tj. do dnia 27 września 2024r.

Za datę wpłaty wadium uznaje się dzień wpływu środków pieniężnych na konto urzędu:

Mikołowski Bank Spółdzielczy

nr rachunku: 23 8436 0003 0000 0026 8038 0030

Uczestnicy przetargu lub osoby działające w ich imieniu winni przed przystąpieniem do przetargu przedstawić Komisji Przetargowej:

– oryginał dowodu wpłaty wadium,

– dokument potwierdzający tożsamość tj. dowód osobisty lub paszport,

– aktualny wypis z właściwego rejestru oraz upoważnienie organu do reprezentowania podmiotu w przypadku osób prawnych i jednostek organizacyjnych nie posiadających osobowości prawnej,

– pełnomocnictwo do uczestniczenia w przetargu w przypadku ustanowienia pełnomocnika.

Cudzoziemcy, w przypadku wygrania przetargu, zobowiązani są przed zawarciem umowy notarialnej uzyskać zgodę MSWiA na nabycie oznaczonej nieruchomości w przypadkach, gdy zgoda taka jest wymagana.

Wadium wpłacone przez uczestnika postępowania, który przetarg wygrał zalicza się na poczet ceny nabycia. Pozostałym uczestnikom przetargu wadium zostanie niezwłocznie, nie później jednak niż przed upływem trzech dni od dnia rozstrzygnięcia, unieważnienia lub odwołania przetargu, zwrócone przelewem na wskazane przez nich na piśmie konto.

Zwycięzca przetargu zobowiązany jest zapłacić ustaloną w przetargu cenę sprzedaży, pomniejszoną o wpłacone wadium, przelewem na konto Urzędu Miasta Radlin, przed zawarciem aktu notarialnego w terminie i w sposób umożliwiający potwierdzenie wpływu środków pieniężnych na konto urzędu.

Nie później niż w ciągu 21 dni od dnia rozstrzygnięcia przetargu uczestnik, który przetarg wygrał zostanie powiadomiony o terminie i miejscu zawarcia aktu notarialnego.

Opłaty związane z przeniesieniem prawa własności ponosi nabywca. Jeżeli zwycięzca przetargu nie przystąpi bez usprawiedliwienia do zawarcia umowy w miejscu i terminie podanym w zawiadomieniu Burmistrz może odstąpić od zawarcia umowy a wpłacone wadium nie podlega zwrotowi.

Dodatkowe informacje można uzyskać w Referacie Gospodarki Nieruchomościami Urzędu Miasta Radlin, ul. J. Rymera 15, bud. B, pok. 23 tel. 032 4590254 lub 032 4590253.

Burmistrz Radlina zastrzega sobie prawo odwołania lub unieważnienia przetargu z uzasadnionych przyczyn.

Niniejsze ogłoszenie o przetargu zostało opublikowane w siedzibie Urzędu Miasta na stronie internetowej www.radlin.pl i BIP.

Masz nowe źródło ogrzewania? Zmieniłeś piec? Pamiętaj o wypełnieniu deklaracji CEEB!

Czym jest deklaracja CEEB?

Deklaracja CEEB To oświadczenie właściciela lub zarządcy budynku składane na ceeb.gov.pl, które dotyczy liczby i rodzaju wszystkich posiadanych źródeł ciepła i spalania paliw w budynku lub lokalu.

Obowiązek ten wynika z z ustawy z dnia 21.11.2008 r. o wspieraniu termomodernizacji i remontów (tekst jednolity: Dz. U. 2023 poz. 2496). Deklarację należy składać za każdym razem gdy następuje instalacja nowego lub zmiana dotychczasowego źródła ciepła.

Zgodnie z art. 27h wyżej wymienionej ustawy za brak złożenia deklaracji grozi kara grzywny.

Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków CEEB

  • to pierwsza w Polsce baza źródeł ciepła i źródeł spalania paliw
  • tworzona jest m.in. na podstawie deklaracji od właścicieli domów lub zarządców budynków
  • zawiera dane, które dotyczą źródeł ciepła lub spalania paliw o mocy nominalnej mniejszej niż 1MW

Kto wypełnia deklarację w CEEB ?

  • właściciel domu jednorodzinnego
  • właściciel domu wielorodzinnego lub jego części, np. tak zwanego bliźniaka, szeregowca
  • zarządca budynku/przedstawiciel wspólnoty budynku wielorodzinnego np. bloku lub kamienicy w przypadku jednego, wspólnego źródła ciepła
  • właściciel lokalu/mieszkania w budynku wielorodzinnym, w którym nie ma wspólnego źródła ciepła lub w przypadku posiadania dodatkowego źródła ciepła np. kominek

Ile czasu na przesłanie deklaracji CEEB ?

  • 14 dni – dla wymiany źródła ciepła lub spalania paliw w budynku
  • 14 dni – od dnia pierwszego uruchomienia źródła ciepła lub spalania paliw w nowym lub istniejącym budynku

W jaki sposób można złożyć deklarację ?

  • elektronicznie na stronie ceeb.gov.pl – deklaracja jest widoczna w CEEB od razu
  • papierowo w urzędzie gminy – urząd ma 30 dni na wprowadzenie deklaracji do CEEB

Jak złożyć deklarację na ceeb.gov.pl?

  • Wejdź na stronę ceeb.gov.pl – zakładka „Dla obywatela”
  • Wybierz kafelek „Złóż deklarację CEEB”
  • Zaloguj się wykorzystując login.gov.pl, np. profil zaufany
  • Dodaj deklarację:
    A – dla budynków mieszkalnych
    B – dla budynków niemieszkalnych
  • Wybierz swój budynek. Jeżeli nie ma go na liście, wprowadź adres i dodaj go do bazy CEEB
  • Wypełnij deklarację, zapisz

Złożoną deklarację na ceeb.gov.pl możesz teraz zobaczyć po zalogowaniu na swoim koncie.

Z danych CEEB korzysta m.in. gmina, w której mieszkasz. Po co? CEEB to ważny element walki ze smogiem w twojej okolicy i w całym kraju. Dzięki CEEB gminy mogą planować lokalne polityki niskoemisyjne i działania, których celem jest poprawa powietrza na ich terenie, a w efekcie ochrona zdrowia i poprawa jakości życia mieszkańców.

10 rzeczy, które możesz zrobić dla czystego powietrza. Panel dyskusyjny.

W imieniu organizatorów zapraszam na panel dyskusyjny dotyczący poprawy jakości powietrza na terenie województwa śląskiego, który się odbędzie 22 sierpnia w Katowicach w SpinPLACE.

Udział w panelu wezmą ekodoradcy gminni, którzy na co dzień pracują z mieszkańcami województwa oraz przedstawiciele Politechniki Śląskiej, Śląskiego Ogrodu Botanicznego i Instytutu Ochrony Środowiska:

  • Karolina Karaim – ekodoradczyni Gminy Radzionków
  • Grzegorz Wierzbicki – ekodoradca Gminy Sosnowiec
  • dr Paweł Kojs – dyrektor Śląskiego Ogrodu Botanicznego Związku Stowarzyszeń
  • Paweł Durka – Zakład Modelowania Atmosfery i Klimatu, Instytut Ochrony Środowiska – PIB
  • dr inż. Bartłomiej Rutczyk – Wydział Inżynierii Środowiska i Energetyki, Katedra Techniki Cieplnej, Politechnika Śląska

W czasie spotkania poruszone będą tematy związane z wymianą źródeł ciepła na bardziej ekologiczne i ekonomiczne, efektywności energetycznej budynków, termomodernizacji oraz możliwości uzyskania wsparcia finansowego na te działania.

Ponadto dyskusja toczyć się będzie wokół zieleni miejskiej, ogrodów społecznych, niebiesko-zielonej infrastruktury, zielonych balkonów i ogródków przydomowych, przeciwdziałania miejskim wyspom ciepła.

Rozmowy dotykać będą najnowszych rozwiązań technologicznych wspierających ochronę powietrza i klimatu. Jednym z tematów dyskusji będzie pierwszy w Polsce regionalny plan adaptacji do zmian klimatu.

Paneliści poruszą tematykę oddziaływania transportu miejskiego na jakość powietrza. Będą dyskutować o wpływie jakości powietrza na zdrowie i budżety mieszkańców.

Spotkanie umożliwi także zabieranie głosu i zadawanie pytań zebranym słuchaczom.

Panel realizowany jest w ramach projektu zintegrowanego LIFE „Śląskie. Przywracamy błękit” podczas Tygodnia EKO organizowanego w ramach Europejskiego Miasta Nauki Katowice 2024.

Więcej informacji pod linkiem:

https://www.facebook.com/events/368430779427264/

Wstęp wolny!