Podziękowania!

Serdecznie dziękuję wszystkim Dzieciom za udział w naszym konkursie plastycznym pt. „O jakość powietrza dbamy – błękit nieba przywracamy!”.

Konkurs został zorganizowany w ramach projektu zintegrowanego pn. „Śląskie. Przywracamy błękit”. Kompleksowa realizacja Programu ochrony powietrza dla województwa śląskiego (LIFE20 IPE/PL/000007 – LIFE-IP AQP-SILESIAN-SKY) realizowanego przy dofinansowaniu Unii Europejskiej w ramach Programu LIFE oraz Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.

Udział w konkursie wzięło 58 autorów prac plastycznych w kategorii wiekowej 7-11 lat oraz 19 w kategorii wiekowej 12-15. Łącznie do konkursu zakwalifikowało się 77 prac plastycznych.

Każda przyniesiona praca jest wartościowa, wyjątkowa i jedyna w swoim rodzaju. Z prac została utworzona mini galeria na trzecim piętrze urzędu. Mam nadzieję, że wykonanie prac konkursowych było dla Was, drogie Dzieci i Rodzice, okazją do refleksji nad jakością naszego otoczenia i zdrowia, które jest z nim nierozerwalnie związane z jakością powietrza.

Liczę na to, że otrzymane nagrody będą dla dzieci zachętą do samodzielnego tworzenia i rozwijania zdolności plastycznych.

Wszystkim dzieciom dziękuję za udział w konkursie.

Drodzy Rodzice – serdecznie dziękuję za zaangażowanie.

Do zobaczenia w kolejnym konkursie!

„Radlińskie zielone serce” i sprawiedliwa transformacja. Ponad 2 mln zł na działania ekologiczne i społeczne

2 grudnia w Sali Marmurowej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego wręczono listy gratulacyjne beneficjentom uczestniczącym w programie projektów wzmacniających proces sprawiedliwej transformacji. Wśród gmin, które pozyskały środki jest także Radlin z projektem „Radlińskie zielone serce”. Miasto reprezentował Sekretarz Piotr Absalon oraz Małgorzata Mokrosz, naczelniczka Wydziału Edukacji i Spraw Społecznych.

Celem projektu „Radlińskie zielone serce” jest wsparcie w transformacji regionu oraz w rozwoju zrównoważonych metod pozyskiwania i wytwarzania energii.

Wartość projektu to 2 368 689,50 zł a w ramach działań „Radlińskiego Zielonego Serca” przewidziano m.in. organizowanie wydarzeń integracyjno-ekologicznych, tworzenie ogrodów społecznych, warsztaty tzw. zielonych kompetencji. Powstanie także wielkoformatowa gra ekologiczna. Jedno z działań, nazwane symbolicznie „Projektem Emma (Energia Miasta Mierzona Aktywnością)” składać będzie się z warsztatów o różnorodnej tematyce (kulinarne, muzyczne, artystyczne, fotograficzne etc.) Powstanie także Akademia Liderów Zielonej Transformacji – grupy liderskie podejmujące inicjatywy w obszarach ekologii, aktywności społecznej i aktywizacji kobiet.

Uczestnicy będą mogli także zaplanować i zrealizować własne inicjatywy dotyczące transformacji miasta

Oprócz miasta Radlin i Centrum Usług Społecznych Radlin w projekt włączone zostały także dwie prężnie działające organizacje – Centrum Rozwoju Inicjatyw Społecznych CRIS oraz fundacja Eduarte.

Posiedzenia Rady Miejskiej w Radlinie – grudzień 2024

Terminy najbliższej sesji Rady Miejskiej w Radlinie

oraz posiedzeń Komisji stałych Rady Miejskiej w Radlinie

X sesja VIII kadencji Rady Miejskiej w Radlinie odbędzie się

w dniu 19 grudnia 2024 r. o godzinie 14.30 w sali posiedzeń Urzędu Miasta Radlin

Posiedzenie Komisji Budżetu odbędzie się

w dniu 2 grudnia 2024 r. o godzinie 14.00

Wspólne posiedzenia Komisji odbędą się w dniu 3 grudnia 2024 r. o godzinie 14.30 oraz 17 grudnia 2024 r. o godzinie 14.30.

I Festiwal Górski „Wiyrchy’2024” w Radlinie – już jutro!

Już jutro, w Miejskim Ośrodku Kultury w Radlinie, I Festiwal Górski „Wiyrchy”
Program obfituje w wiele ciekawych atrakcji. Gościć będziemy m. in. Dawida Tomalę, olimpijczyka z Tokio’2020 oraz Karola Nienartowicza, znanego fotografa górskiego, który poprowadzi dla nas warsztaty! Oprócz tego m. in. klub grotołazów „Nocek”, czy prelekcja Stowarzyszenie Zdobywcy Górskich Szczytów! Zapraszamy!

Organizatorem imprezy jest Stowarzyszenie Misja-Pojednanie Środowisk Patriotycznych w kraju i za granicą, wspólnie z Miastem Radlin.

Zapraszamy!

Informacja o wstrzymaniu naboru wniosków w ramach programu „Czyste Powietrze”!

Biuro "Czyste Powietrze" w Radlinie

UWAGA! Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Katowicach poinformował o wstrzymaniu w dniu 28 listopada 2024 r. o godz. 14.15 naboru wniosków o dofinansowanie w ramach programu priorytetowego „Czyste Powietrze”.
Wszystkie wnioski, które zgodnie z regulaminem naboru wniosków wpłynęły do Funduszu (w tym przez gminy, operatorów lub w ścieżce bankowej) przed czasem wstrzymania naboru, zostaną rozpatrzone.

Informacja o wznowieniu przyjmowania wniosków ma zostać opublikowana na stronie internetowej Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki w Katowicach w odrębnym komunikacie.

Nabór kandydatów na członków komisji konkursowej

Ogłoszenie ws. naboru kandydatów na członków komisji konkursowej do oceny ofert na wsparcie realizacji zadań publicznych Miasta Radlin na rok 2025 w dziedzinie kultury fizycznej i sportu; kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego; ochrony i promocji zdrowia; ekologii i ochrony zwierząt; działalności wspomagającej rozwój gospodarczy, w tym rozwój przedsiębiorczości.

Miasto Radlin na podstawie art. 15 ust 2d ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz. U. z 2024.1491) zaprasza do zgłaszania osób wskazanych przez organizacje pozarządowe lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 w/w ustawy, zwane dalej kandydatami, do bazy kandydatów na członków komisji konkursowej do oceny ofert na realizację zadań publicznych Miasta Radlin w roku 2025, w zakresie:
a) kultury fizycznej i sportu,
b) kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego,
c) ochrony i promocji zdrowia,
d) ekologii i ochrony zwierząt,
e) działalności wspomagającej rozwój gospodarczy, w tym rozwój przedsiębiorczości.

  1. Celem jest dokonanie naboru członków komisji konkursowej wskazanych przez organizacje pozarządowe lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy, którzy są zainteresowani udziałem w pracach komisji konkursowej.
  2. Udział w pracach komisji konkursowej jest nieodpłatny i za udział w komisji jej członkom nie będzie przysługiwać zwrot kosztów podróży.
  3. Wymagania stawiane kandydatom:
    W skład komisji konkursowej mogą wchodzić osoby wskazane przez organizacje pozarządowe lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, z wyłączeniem osób wskazanych przez organizacje pozarządowe lub podmioty w art. 3 ust. 3, biorące udział w konkursie.
    UWAGA: ORGANIZACJE, KTÓRE BIORĄ UDZIAŁ W KONKURSIE NIE MOGĄ WSKAZYWAĆ KANDYDATA NA CZŁONKA KOMISJI KONKURSOWEJ!
  4. Zgłoszenia należy składać do dnia 13 grudnia 2024 roku zgodnie z formularzem, stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszego ogłoszenia.
  • pisemnie na adres:
    Urząd Miasta Radlin
    Referat Rozwoju
    ul. Rymera 15
    44-310 Radlin
  • lub e-mailem:
    referatrozwoju@radlin.pl

Spośród złożonych zgłoszeń Burmistrz Radlina dokona wyboru co najmniej dwóch przedstawicieli ww. podmiotów. Wybrani członkowie Komisji zostaną poinformowani o tym fakcie telefonicznie najpóźniej do 31 grudnia 2024 roku.

Ważna informacja dla uczestników projektu Słoneczny Radlin i Rydułtowy

Informujemy, że od dnia 5.07.2024 r. dla projektu „Słoneczny Radlin i Rydułtowy” zrealizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014 – 2020, rozpoczął się 5 letni okres trwałości.

To oznacza, że użytkownik instalacji zobowiązany jest do pomiaru ilości wyprodukowanej energii elektrycznej i/lub cieplnej (od dnia uruchomienia instalacji do dnia wykonania pomiaru), w następujący sposób:

1. W przypadku posiadania instalacji fotowoltaicznej, odczytu należy dokonać z inwertera (falownika) lub z aplikacji.

2. W przypadku posiadania kolektorów słonecznych, odczytu należy dokonać ze sterownika umieszczonego na urządzeniu, podając ilość energii słonecznej pozyskanej od uruchomienia systemu – E.CAŁKOWITA.

3. W przypadku posiadania pompy ciepła, odczytu należy dokonać z aplikacji lub z modułu na urządzeniu.

4. W przypadku posiadania kotła na biomasę, należy podać ilość zużytego paliwa (pelletu).

Podsumowując, najbliższy pomiar należy wykonać w dniach 28 – 30 listopada 2024 roku i przekazać go do Wydziału Rozwoju i Funduszy Zewnętrznych Urzędu Miasta Radlin do dnia 6 grudnia 2024 roku.

W tym celu należy pobrać formularz „OŚWIADCZENIE O ILOŚCI WYPRODUKOWANEJ ENERGII” w wersji elektronicznej ze strony internetowej Miasta Radlin lub w wersji papierowej z Kancelarii Urzędu Miasta Radlin.

Wypełniony formularz w wersji elektronicznej prosimy złożyć na adres mailowy: fundusze@radlin.pl, lub w wersji papierowej w Kancelarii Urzędu Miasta Radlin lub w Wydziale Rozwoju i Funduszy Zewnętrznych przy ul. Rymera 15 w Radlinie.

W razie pytań prosimy o kontakt telefoniczny z Wydziałem Rozwoju i Funduszy Zewnętrznych pod numerem telefonu 32 45 90 246.

Ponadto przypominam, że użytkownik w okresie trwałości nie może podejmować czynności związanych z modyfikacją, przeprojektowywaniem, przebudowywaniem, przerabianiem lub dokonywaniem zmian konstrukcyjnych zamontowanych urządzeń.

Otwarty konkurs ofert na 2025 rok

Burmistrz Radlina na podstawie art. 13 ust. 1 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie z dnia 24 kwietnia 2003 r. (Dz. U. z 2024 r. poz. 1491) ogłasza otwarty konkurs ofert na wsparcie realizacji zadań publicznych Miasta Radlin na rok 2025 z zakresu wspierania i upowszechniania kultury fizycznej i sportu; kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego; ochrony i promocji zdrowia; ekologii i ochrony zwierząt; działalności wspomagającej rozwój gospodarczy, w tym rozwój przedsiębiorczości.

Podmiotami uprawnionymi do złożenia ofert są: organizacje pozarządowe w rozumieniu art. 3 ust. 2 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie i inne podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.

§ 1. Priorytetowe zadania publiczne

1. Wspieranie i upowszechnianie kultury fizycznej i sportu

1) Celem konkursu jest realizacja zadań publicznych Miasta Radlin związanych ze wspieraniem i upowszechnianiem kultury fizycznej, sportu i turystyki.

2) Realizacja zadania publicznego winna być realizowana poprzez:

a) prowadzenie systematycznych zajęć sportowych dla dzieci i młodzieży:

– prowadzenie szkolenia sportowego dla dzieci i młodzieży, w tym: zapewnienie przygotowanej pod względem merytorycznym kadry szkoleniowej, organizację zawodów sportowych, turniejów oraz imprez rekreacyjnych;

– zakup sprzętu sportowego niezbędnego do procesu szkoleniowego dzieci i młodzieży, organizację zgrupowań sportowych, w tym: zapewnienie transportu, pobytu, kadry wychowawczo-opiekuńczej, wynajęcia obiektów potrzebnych do realizacji programu pobytu, udział w zawodach, w tym: zapewnienie transportu, pobytu uczestników i opiekunów, pokrycie opłat związanych
z udziałem w zawodach;

b) organizację ogólnodostępnych imprez sportowych dla mieszkańców miasta Radlin;

c) rozpowszechnianie różnorodnych form aktywnego spędzania czasu wolnego, w tym promowanie aktywności wśród mieszkańców Radlina.

2. Kultura, sztuka, ochrona dóbr kultury i dziedzictwa narodowego

1) Celem konkursu ofert jest wspieranie realizacji zadań publicznych Miasta Radlin związanych z kulturą, sztuką, ochroną dóbr kultury i dziedzictwa narodowego, w szczególności:

a) prowadzenie (w okresie styczeń-grudzień 2025) Izby Regionalnej w Radlinie. Zadanie obejmuje w szczególności:

– organizację stałej wystawy eksponatów związanych z historią i tradycjami regionu Górnego Śląska, w szczególności Radlina i okolic,

– zapewnienie dostępności Izby dla zwiedzających po wcześniejszym ustaleniu godzin zwiedzania, rozwijanie współpracy z instytucjami kulturalnymi i edukacyjnymi oraz organizacjami pozarządowymi w mieście i regionie,

– inicjowanie, angażowanie mieszkańców do współtworzenia wystaw, ekspozycji,

– zorganizowanie co najmniej jednej wystawy tematycznej (historycznej, związanej np. z powstaniami, rocznicami, jubileuszami radlińskich instytucji, wydarzeniami, historią szybów kopalnianych itp.),

– prowadzenie i aktualizację podstrony internetowej Izby Regionalnej informującej o dostępnych ekspozycjach, wystawach, konkursach itp.,

– zapewnienie artykułów w prasie lokalnej lub regionalnej nt. działalności Izby,

– prowadzenie monitoringu i ewaluacji Izby Regionalnej,

– zapewnienie w Izbie funkcji animacyjnych dla grup np. folklorystycznych, rękodzieła itp.;

b) organizację ogólnodostępnych przedsięwzięć kulturalnych integrujących lokalną społeczność, rozwój amatorskiego ruchu artystycznego w mieście Radlin:

– organizacja imprez kulturalnych, organizacja wystaw, koncertów i działań interdyscyplinarnych, festiwali, przeglądów, konkursów, konferencji, wystaw tematycznych, warsztatów np. propagujących regionalne tradycje oraz innych wydarzeń o charakterze społecznym,

– organizacja wydarzeń prezentujących działalność organizacji pozarządowych, przygotowywanie
i wydawanie publikacji o tematyce społeczno-kulturalnej, a także innych materiałów np. film, prezentacja, ścieżka dźwiękowa itp.,

– działania na rzecz rozwoju amatorskiego ruchu artystycznego w mieście Radlin;

c) organizacja imprez nawiązujących do zwyczajów, tradycji i historii Radlina:

– organizacja innych przedsięwzięć w zakresie aktywności kulturalnej mieszkańców Miasta oraz animacji życia kulturalnego, działania na rzecz mieszkańców Radlina w obszarze objętym konkursem.

3. Ochrona i promocja zdrowia

1) Celem konkursu jest promocja zdrowego stylu życia i profilaktyki prozdrowotnej, w tym działań odnoszących się do kampanii upowszechniającej lecznicze działania m.in. produktów pszczelich.

4. Ekologia i ochrona zwierząt

1) Celem konkursu jest realizacja zadań publicznych Miasta Radlin związanych z działaniami z zakresu ochrony środowiska dotyczących w szczególności:

a) działań związanych z gospodarowaniem odpadami komunalnymi i zjawiskiem niskiej emisji, w tym:

– działań mających na celu zwiększenie świadomości ekologicznej mieszkańców Radlina, uczniów szkół podstawowych i przedszkoli działających na terenie Miasta Radlin,

– popularyzację zachowań proekologicznych,

organizacja wydarzeń proekologicznych, konkursów, wystaw tematycznych, warsztatów itp.

przygotowywanie i wydawanie publikacji o tematyce ekologicznej a także innych materiałów np. film, prezentacja, ścieżka dźwiękowa itp.

– inicjatyw służących ochronie środowiska;

b) inicjatyw dotyczących tworzenia miejsc przyjaznym pszczołom oraz działań związanych z tematyką pszczelą.

5. Działalności wspomagającej rozwój gospodarczy, w tym rozwój przedsiębiorczości.

1) Celem konkursu jest realizacja zadań publicznych Miasta Radlin związanych ze wsparciem rozwoju gospodarczego i przedsiębiorczości.

2) Realizacja zadania publicznego winna być realizowana poprzez:

a) organizację wydarzeń, mających na celu pobudzanie oraz promocję przedsiębiorczości,

b) działania o charakterze informacyjnym i szkoleniowym wspierające przedsiębiorców lub osoby zakładające własny biznes.

§ 2

Uprawnionymi do złożenia ofert są podmioty działające statutowo w powyższych obszarach.

§ 3

Konkurs obejmuje oferty przedsięwzięć, które są proponowane do realizacji w terminie
od 01.01.2025 r. do 31.12.2025 r.

§ 4

1. Na realizację zadań w dziedzinie wspierania i upowszechniania kultury fizycznej, sportu Miasto Radlin przeznacza kwotę

550 000,00 zł.

2. Na realizację zadań w dziedzinie kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego Miasto Radlin przeznacza kwotę 135 000,00 zł.

3. Na realizację zadań z dziedziny ochrony i promocji zdrowia Miasto Radlin przeznacza kwotę 9 000,00 zł.

4. Na realizację zadań z dziedziny ekologii i ochrony zwierząt Miasto Radlin przeznacza kwotę 15 000,00 zł.

5. Na realizację zadań z dziedziny działalności wspomagającej rozwój gospodarczy, w tym rozwój przedsiębiorczości Miasto Radlin przeznacza kwotę 7 000,00 zł.

§5

1. Warunkiem przystąpienia do konkursu jest złożenie w terminie do dnia 17 grudnia 2024 roku oferty zgodnej ze wzorem określonym w Rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań

(Dz. U. z 2018 r., poz. 2057) w kancelarii Urzędu Miasta Radlin przy ul. Rymera 15.

2. Zasady składania oferty:

1) wypełnienie oferty następuje poprzez Generator Witkac na stronie www.witkac.pl,

2) po wypełnieniu i wysłaniu oferty w Generatorze Witkac, ofertę należy:

a) wydrukować, a następnie złożyć osobiście lub przesyłką pocztową w kancelarii Urzędu Miasta Radlin, przy ul. Rymera 15,

lub

b) przesłać do Urzędu Miasta Radlin w formie elektronicznej (format.pdf) z wykorzystaniem profilu zaufanego w platformie elektronicznej ePUAP, na podstawie art. 3 pkt 14 ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne z dnia 17 lutego 2005 r. (Dz. U. z 2024 r., poz. 1557 z późn. zm.),

3) za dzień złożenia oferty przyjmuje się:

a) dzień jej złożenia w wersji papierowej w kancelarii Urzędu Miasta,

lub

b) datę jej doręczenia, umieszczoną w Urzędowym Poświadczeniu Przedłożenia dokumentu wysłanego na elektroniczną skrzynkę podawczą urzędu,

4) oferta powinna być podpisana przez osobę/y upoważnioną/e do składania oświadczeń woli w imieniu oferenta,

5) dopuszcza się możliwość składania oferty wspólnej,

6) wszystkie pola oferty muszą zostać wypełnione. W polach, które nie odnoszą się do oferenta, należy wskazać „nie dotyczy”. W formularzu oferty nie wolno dokonywać skreśleń
i poprawek, poza wyraźnie wskazanymi rubrykami. W przypadku opcji „niepotrzebne skreślić”, należy dokonać właściwego wyboru,

7) oferta powinna zawierać informacje określone w art. 14 ust. 1 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie z dnia 24 kwietnia 2003 r., w szczególności:

a) szczegółowy zakres rzeczowy zadania publicznego proponowanego do realizacji,

b) termin i miejsce realizacji zadania publicznego,

c) kalkulację przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego,

d) informację o wcześniejszej działalności organizacji pozarządowej lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 składających ofertę w zakresie, którego dotyczy zadanie publiczne,

e) informację o posiadanych zasobach rzeczowych i kadrowych zapewniających wykonanie zadania publicznego oraz o planowanej wysokości środków finansowych na realizację danego zadania pochodzących z innych źródeł,

f) deklarację o zamiarze odpłatnego lub nieodpłatnego wykonania zadania publicznego.

3. Szczegółowe założenia konkursu:

1) złożenie oferty o dofinansowanie nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji,

2) kwota przyznanej dotacji może być niższa od określonej w ofercie. Organizacja jest zobowiązana zapewnić wkład własny na poziomie co najmniej 10%,

3) wkład własny mogą stanowić: środki finansowe własne, środki z innych źródeł, w tym wpłaty
i opłaty adresatów zadania publicznego, podany kwotowo wkład osobowy, w tym praca społeczna członków i świadczenia wolontariuszy oraz wkład rzeczowy,

4) wysokość kosztów personalnych obsługi zadania (księgowa, koordynator) nie powinna przekraczać 20%kwoty dotacji,

5) dopuszcza się dokonywanie przesunięć pomiędzy poszczególnymi pozycjami kosztów określonymi w kalkulacji przewidywanych kosztów do 20% wysokości danego kosztu. Przesunięcia te nie wymagają zawarcia aneksu do umowy,

6) przesunięcia pomiędzy poszczególnymi pozycjami kosztów, określonymi w kalkulacji przewidywanych kosztów powyżej 20% danego kosztu wymagają zawarcia aneksu do umowy,

7) dotacja nie może być wykorzystana na m.in.: remonty pomieszczeń i obiektów budowlanych, zakupy nieruchomości, odsetki z tytułu niezapłaconych w terminie zobowiązań, zobowiązania z tytułu zaciągniętej pożyczki, kredytu lub wykupu papierów wartościowych oraz koszty obsługi zadłużenia,

8) w realizacji zadań projektowych winno się dostosować do minimalnych wymagań ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami,

9) organizacje pracujące z dziećmi i młodzieżą winny działać zgodnie z przepisami dot. obowiązków związanych ze standardami ochrony małoletnich.

§ 6

1. Przy rozpatrywaniu ofert brane będą pod uwagę kryteria opisane w załączniku nr 2 do zarządzenia (karta oceny formalnej).

2. Ocenie merytorycznej podlegają oferty spełniające wymogi formalne. Dokonując oceny merytorycznej oferty, Komisja ocenia m.in.:

1) zakres rzeczowy opisanego zadania,

2) zakładane rezultaty realizacji zadania publicznego, w tym dodatkowe informacje dotyczące rezultatów (planowany poziom osiągnięcia i sposób monitorowania rezultatów),

3) proponowaną jakość wykonania zadania i kwalifikacje osób, przy wsparciu których oferent będzie realizował zadanie,

4) przyczyny oraz przewidywane korzyści realizacji zadania,

5) przedstawioną kalkulację kosztów realizacji zadania publicznego,
w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania,

6) planowany przez oferenta wkład finansowy, rzeczowy, osobowy, w tym świadczenia wolontariuszy i pracę społeczną członków,

7) doświadczenie oferenta w realizacji podobnych zadań.

§ 7

1. Decyzję o udzieleniu dotacji podejmuje Burmistrz Radlina po zapoznaniu się z opinią Komisji Konkursowej.

2. Skład Komisji Konkursowej zostanie powołany zarządzeniem Burmistrza Radlina najpóźniej do dnia 31 grudnia 2024 r.

3. Komisja obraduje na posiedzeniach zamkniętych, które zwołuje i prowadzi przewodniczący lub wyznaczony członek Komisji.

4. Zasady działania Komisji określa Uchwała nr S.0007.082.2024 Rady Miejskiej w Radlinie
z dnia 29 października 2024 roku w sprawie „Programu współpracy Miasta Radlin z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2025”.

5. Ocena ofert jest dwuetapowa: ocena formalna i merytoryczna.

6. Oceny formalnej złożonych wniosków dokonują pracownicy Wydziału Edukacji i Spraw Społecznych. O brakach formalnych, które zgodnie z kartą oceny formalnej możliwe są do uzupełnienia oferent zostaje powiadomiony drogą pisemną lub mailową. W przypadku gdy oferent nie uzupełni oferty lub dokona tego po wskazanym terminie, oferta zostanie uznana za niespełniającą kryteriów formalnych i nie będzie podlegać dalszej ocenie.

7. Oferta, która zawierać będzie braki formalne, których zgodnie z kartą oceny formalnej nie można uzupełnić, nie będzie podlegać dalszej ocenie.

8. Oceny merytorycznej złożonych wniosków dokonuje Komisja Konkursowa, w skład której wchodzą przedstawiciele Urzędu Miasta Radlin (co najmniej 2 osoby) oraz co najmniej dwie osoby spośród zgłoszonych kandydatów organizacji pozarządowych. W skład komisji Burmistrz może powołać osoby posiadające specjalistyczną wiedzę w dziedzinie obejmującej zakres zadań publicznych, których konkurs dotyczy.

9. Skład komisji konkursowej, w tym przewodniczący powołany zostaje w drodze zarządzenia Burmistrza Radlina.

10. W komisji nie mogą zasiadać przedstawiciele tych organizacji, które biorą udział w konkursie, ani urzędnicy, którzy są formalnie związani z taką organizacją.

11. Komisja konkursowa może działać bez udziału osób wskazanych przez organizacje jeżeli:

1) żadna organizacja nie wskaże osób do składu komisji konkursowej lub

2) wskazane osoby nie wezmą udziału w pracach komisji konkursowej lub

3) wszystkie powołane w skład komisji konkursowej osoby podlegają wyłączeniu na podstawie
art. 15 ust. 2d lub art 15 ust. 2f ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie z dnia 24 kwietnia 2003 r. (Dz. U. z 2024 r., poz. 1491).

12. Pracą komisji kieruje jej przewodniczący.

13. Zasady działania komisji konkursowej:

1) komisja obraduje na posiedzeniach zamkniętych, które zwołuje i prowadzi przewodniczący komisji,

2) o terminie posiedzenia przewodniczący informuje telefonicznie, ustnie bądź za pomocą poczty

elektronicznej na co najmniej 2 dni przed planowanym posiedzeniem,

3) komisja opiniuje każdą ofertę, która pozytywnie przeszła etap oceny formalnej. Wydaje opinię do każdej złożonej oferty,

4) komisja swoje stanowisko podejmuje w formie głosowania – zwykłą większością głosów. W przypadku równej liczby głosów decydującym w tej sytuacji jest głos przewodniczącego,

5) komisja dokumentuje swoją pracę w formie protokołu, który wraz z opiniami przekazuje niezwłocznie Burmistrzowi Radlina,

7) decyzje dotyczące udzielenia lub nieudzielania dotacji podejmuje Burmistrz Radlina,

8) w przypadku obniżenia dotacji następuje proces negocjacji złożonej oferty,

9) negocjacje są prowadzone w formie pisemnej lub ustnej,

10) opinie są udostępniane zainteresowanym podmiotom na ich wniosek.

14. Od podjętych decyzji nie przysługuje odwołanie.

15. Nie będą rozpatrywane oferty:

1) złożone po terminie,

2) nie zawierające zapisów określonych ustawą jak również niniejszym ogłoszeniem.

16. Po podjęciu decyzji przez Burmistrza Miasta Radlin, o której mowa w ust. 1, informacja o rozstrzygnięciu konkursu zostanie podana niezwłocznie:
1) w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Radlin;
2) na stronie internetowej Urzędu Miasta Radlin www. radlin.pl (będącą jednocześnie stroną BIP);
3) na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta Radlin.

§ 8

Rozstrzygnięcie Konkursu nastąpi do 30 stycznia 2025 roku.

§ 9

1. Warunkiem przekazania dotacji jest zawarcie umowy zgodnej ze wzorem określonym
w rozporządzeniu Rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz.U. z 2018 r., poz. 2057).

2. W przypadku przyznania dotacji w wysokości innej niż wnioskowana, warunkiem zawarcia umowy jest przedłożenie korekty oferty oraz danych niezbędnych do przygotowania umowy.

§ 10

1. Na zadania określone w § 4 w roku 2024 wydatkowano:

1) na realizację zadań w dziedzinie wspierania i upowszechniania kultury fizycznej, sportu Miasto Radlin przeznaczyło kwotę 538 500,00 zł,

2) na realizację zadań w dziedzinie kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego Miasto Radlin przeznaczyło kwotę 120 000,00 zł,

3) na realizację zadań z dziedziny ochrony i promocji zdrowia Miasto Radlin przeznaczyło kwotę

8 000,00 zł,

4) na realizację zadań z dziedziny ekologii i ochrony zwierząt Miasto Radlin przeznaczyło kwotę

15 000,00 zł,

5) na realizację zadań z dziedziny działalności wspomagającej rozwój gospodarczy, w tym rozwój przedsiębiorczości Miasto Radlin przeznaczyło kwotę 6 000,00 zł.

2. Na zadania określone w § 4 w roku 2023 wydatkowano:

1) na realizację zadań w dziedzinie wspierania i upowszechniania kultury fizycznej, sportu Miasto Radlin przeznaczyło kwotę 538 500,00 zł,

2) na realizację zadań w dziedzinie kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego Miasto Radlin przeznaczyło kwotę 120 000,00 zł,

3) na realizację zadań z dziedziny ochrony i promocji zdrowia Miasto Radlin przeznaczyło kwotę

8 000,00 zł,

4) na realizację zadań z dziedziny ekologii i ochrony zwierząt Miasto Radlin przeznaczyło kwotę

15 000,00 zł,

5) na realizację zadań z dziedziny działalności wspomagającej rozwój gospodarczy, w tym rozwój przedsiębiorczości Miasto Radlin przeznaczyło kwotę 6 000,00 zł.

Konkurs plastyczny pn. „O jakość powietrza dbamy – błękit nieba przywracamy!” rozstrzygnięty!

Ogłaszamy, że konkurs plastyczny pn. „O jakość powietrza dbamy – błękit nieba przywracamy!” został rozstrzygnięty.

W kategorii wiekowej 7-11 lat konkursu plastycznego nagrody za I, II i III miejsce otrzymują:

Miejsce I : Nikodem Szczyra

Miejsce II: Aleksandra Szczyra

Miejsce III: Antoni Jeszka

Wyróżnienia otrzymują:

1. Antonina Grim

2. Emilia Stępień-Dębicka

3. Karolina Salamon

4. Alicja Bugla

5. Alicja Trzeciok

6. Marcel Dobrucki

7. Anastazja Musioł

8. Pola Stasieluk

9. Julia Ośliźlok

10. Lena Kiermaszek

11. Martyna Pyszny

12. Nadia Stolarska

13. Paulina Lukanek

14. Zuzanna Gnatek

15. Paulina Kuras

16. Maja Merta

17. Oliwier Dziwisz

18. Ewa Musiałek

W kategorii wiekowej 12-15 lat konkursu plastycznego nagrody za I, II i III miejsce otrzymują:

Miejsce I: Liwia Kwaśnik

Miejsce II: Laura Skupień

Miejsca III: Emilia Danielik

Wyróżnienia otrzymują:

1. Natalia Koczy

2. Kacper Łukasik

3. Magdalena Kałuża

4. Dominika Szostek

5. Izabela Dybek

6. Ryszka Sabina

Uczestnicy konkursu, którzy zdobyli I, II i III miejsce otrzymają nagrody w postaci kart podarunkowych do Decathlonu do realizacji w sklepach stacjonarnych i internetowych, a osoby wyróżnione nagrody pocieszenia na specjalnie w tym celu zorganizowanej uroczystości w dniu 3 grudnia 2024 o godz. 15.00 (wtorek) w siedzibie Urzędu Miasta Radlina na sali posiedzeń.

Serdecznie gratulujemy zwycięzcom konkursu. Wkrótce poinformujemy telefonicznie uczestników o terminie rozdania nagród.

Ważne przypomnienie !

Przypominamy, że od 1 stycznia 2024 roku można eksploatować tylko kotły 3, 4, 5 klasy i ekoprojektu (do tej pory należy wymienić wszystkie kotły pozaklasowe). Natomiast od 1 stycznia 2028 roku można eksploatować tylko kotły 5 klasy i ekoprojektu (do tej pory należy wymienić kotły 3 i 4 klasy).

Kontrole:

Mieszkańcy, którzy eksploatują jeszcze stare węglowe źródła ciepła nie mogą czuć się bezkarni. Z uwagi na trwający sezon grzewczy Straż Miejska w Radlinie prowadzi kontrole palenisk pod kątem realizacji przez mieszkańców uchwały „antysmogowej” województwa Śląskiego. Do kontroli wykorzystywany jest dron antysmogowy, służący do poboru próbek z kominów.

Terminy wymiany kotłów:

Za nami już dwa ważne kroki związane z wymianą tzw. „kopciuchów”, kolejne dwa istotne terminy jeszcze przed posiadaczami nieekologicznych kotłów:

  • do 31 grudnia 2025 roku należy wymienić kocioł zainstalowany od 01.01.2013 r. do 31.08.2017 r. (tj. mający w 2017 roku mniej niż 5 lat),
  • do 31 grudnia 2027 roku należy wymienić kocioł klasy 3 lub 4 wg Normy PN-EN 303-5:2012.

Deklaracje CEEB:

Przypominamy, o obowiązku złożenia deklaracji CEEB czyli oświadczenia właściciela lub zarządcy budynku składanego na stronie ceeb.gov.pl, dotyczącego liczby i rodzaju wszystkich posiadanych źródeł ciepła i spalania paliw w budynku lub lokalu.

Jednorazowe wypełnienie deklaracji nie sprawia, że obowiązek ten (wynikający z ustawy z dnia 21.11.2008 o wspieraniu termomodernizacji i remontów) znika. Powinniśmy ją powtarzać za każdym razem gdy następuje instalacja nowego lub zmiana dotychczasowego źródła ciepła.

Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków CEEB to pierwsza w Polsce baza źródeł ciepła i źródeł spalania paliw tworzona jest m.in. na podstawie deklaracji od właścicieli domów lub zarządców budynków zawiera dane, które dotyczą źródeł ciepła lub spalania paliw o mocy nominalnej mniejszej niż 1MW.

Kto wypełnia deklarację w CEEB ?

  • właściciel domu jednorodzinnego
  • właściciel domu wielorodzinnego lub jego części, np. tak zwanego bliźniaka, szeregowca
  • zarządca budynku/przedstawiciel wspólnoty budynku wielorodzinnego np. bloku lub kamienicy w przypadku jednego, wspólnego źródła ciepław,
  • właściciel lokalu/mieszkania w budynku wielorodzinnym, w którym nie ma wspólnego źródła ciepła lub w przypadku posiadania dodatkowego źródła ciepła np. kominek

Ile czasu na przesłanie deklaracji CEEB ?

  • 14 dni – dla wymiany źródła ciepła lub spalania paliw w budynku,
  • 14 dni – od dnia pierwszego uruchomienia źródła ciepła lub spalania paliw w nowym lub istniejącym budynku

W jaki sposób można złożyć deklarację ?

  • elektronicznie na stronie ceeb.gov.pl – deklaracja jest widoczna w CEEB od razu
  • papierowo w urzędzie gminy – urząd ma 30 dni na wprowadzenie deklaracji do CEEB

Dofinansowania:

Program Czyste Powietrze: jest to program dofinansowania do wymiany starego kotła węglowego oraz do termomodernizacji budynku jednorodzinnego lub wydzielonego lokalu w budynku jednorodzinnym.

Pomoc udzielana jest w Punkcie Konsultacyjnym zlokalizowanym w budynku C Urzędu Miasta Radlina, ul. Józefa Rymera 15 w Radlinie. Punkt prowadzony jest na podstawie porozumienia z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska w Katowicach.

Zainteresowani mieszkańcy mogą skorzystać z pomocy punktu pod numerem telefonu: (32) 459 02 58 lub za pośrednictwem adresu e-mail: czystepowietrze@radlin.pl

Program Ciepłe Mieszkanie – edycja II: jest to program dofinansowania do wymiany źródła ciepła opalanego paliwem stałym, niespełniającego wymagań rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie wymagań dla kotłów na paliwo stałe lub Rozporządzeniu Komisji (UE) 2015/1189 z dnia 28 kwietnia 2015 r. w sprawie wykonania dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2009/125/WE w odniesieniu do wymogów dotyczących ekoprojektu dla miejscowych ogrzewaczy pomieszczeń na paliwo stałe. Program skierowany jest do:

  • osób fizycznych posiadających tytuł prawny do lokalu mieszkalnego znajdującego się w budynku mieszkalnym wielorodzinnym wynikający z prawa własności lub ograniczonego prawa rzeczowego, albo najmu lokalu mieszkalnego stanowiącego własność gminy wchodzącego w skład mieszkaniowego zasobu gminy, jeżeli nie wszystkie lokale mieszkalne w tym budynku stanowią własność gminy, jeżeli budynek wielorodzinny, w którym znajduje się lokal mieszkalny objęty przedsięwzięciem zlokalizowany jest na terenie Miasta Radlin,
  • wspólnot mieszkaniowych (w rozumieniu ustawy z dnia 24 czerwca 1994 r. o własności lokali) obejmujących od 3 do 7 lokali mieszkalnych, jeżeli budynek wielorodzinny objęty przedsięwzięciem zlokalizowany jest na terenie Miasta Radlina.

W ramach Programu priorytetowego „Ciepłe Mieszkanie” osoba fizyczna może otrzymać dofinansowanie do przedsięwzięcia obejmującego demontaż nieefektywnego źródła ciepła na paliwo stałe (tzw. kopciuchów) oraz zakup i montaż źródła ciepła albo podłączenie lokalu mieszkalnego do efektywnego źródła ciepła w lokalu mieszalnym. W przypadku wymiany źródła ciepła przewiduje się dodatkowo:

  • zakup i montaż wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła,
  • stolarkę okienną i drzwiową,
  • dokumentację projektową.

Wysokość dofinansowania uzależniona jest od określonych w regulaminie programu kryteriów dochodowych.

Natomiast wspólnoty mieszkaniowe mogą otrzymać dofinansowanie do przedsięwzięć obejmujących demontaż nieefektywnych źródeł ciepła na paliwa stałe (tzw. kopciuchów) oraz zakup i montaż źródła ciepła w budynku albo podłączenie budynku do efektywnego źródła ciepła, jak również na przedsięwzięcie nieobejmujące wymiany źródeł ciepła na paliwo stałe na nowe źródła ciepła, a obejmujące:

  • zakup i montaż wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła,
  • zakup i montaż ocieplenia przegród budowlanych, okien, drzwi, drzwi/bram garażowych oddzielających przestrzeń ogrzewaną od przestrzeni nieogrzewanej lub środowiska zewnętrznego (zawiera również demontaż),
  • dokumentację dotyczącą powyższego zakresu: audyt energetyczny, dokumentacja projektowa, ekspertyzy,
  • zakup i montaż oraz odbiór i uruchomienie mikroinstalacji fotowoltaicznej, przy czym instalacja fotowoltaiczna dofinansowana w ramach programu może służyć wyłącznie na potrzeby części wspólnych budynku mieszkalnego.

Regulamin naboru określający sposób składania i rozpatrywania wniosków o dofinansowanie w ramach programu Ciepłe Mieszkanie dostępny jest na stronie internetowej pod linkiem: