Zgłoś swój budynek do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków!
Od 1 lipca 2021 r. na mocy znowelizowanej ustawy o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków wszedł w życie obowiązek zgłaszania do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków źródeł ogrzewania budynków oraz stosowanych do ogrzewania paliw.
Obowiązek ten dotyczy zarówno właścicieli/zarządców budynków i lokali mieszkalnych, jak i niemieszkalnych. Obowiązek ten ma być realizowany poprzez złożenie odpowiedniej deklaracji. Można tego dokonać w formie elektronicznej https://zone.gunb.gov.pl (przy użyciu Profilu Zaufanego lub e-dowodu) lub papierowo składając deklarację w urzędzie miasta.
Na złożenie deklaracji właściciele/zarządcy obiektów mają czas 12 miesięcy ( tj. do 30 czerwca 2022 r.) w przypadku budynków istniejących lub 14 dni w przypadku budynków nowo powstałych i budynków, w których nastąpiło uruchomienie nowego źródła (w tym wymiana) po 1 lipca 2021 r.
Przed przystąpieniem do składania deklaracji, zachęcamy do zapoznania się z sekcją
Najczęściej zadawane pytania na stronie: https://www.gunb.gov.pl/strona/centralna-ewidencja-emisyjnosci-budynkow-faq
Informacje można uzyskać w Urzędzie Miasta w Radlinie pod nr telefonu: 32 45 90 266, 32 45 90 268 (Budynek B – Wydział Gospodarki Komunalnej i Ekologii). Druki dostępne są również w kancelarii UM Miasta – tam też można złożyć wypełnioną deklarację.
Druki i informacje do pobrania w wersji elektronicznej:
Ustawa-o-wspieraniu-termomodernizacji-i-remontow-oraz-o-centralnej-ewidencji-emisyjnosci-budynkow-1Pobierz
Brak zmian treści (pierwsza wersja dokumentu).
Zobacz również
aa