Małgorzata Mokrosz

NACZELNIK WYDZIAŁU EDUKACJI I SPRAW SPOŁECZNYCH

32 459 02 40

edukacja@radlin.pl

Anna Pawlińska

INSPEKTOR


32 459 02 38

a.pawlinska@radlin.pl

Adam Dzierżęga

podinspektor

32 459 02 06

edukacja@radlin.pl

W ramach wydziału funkcjonuje także Referat Działalności Gospodarczej i Spraw Mieszkaniowych

Justyna Sobik

KIEROWNIK REFERATU DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ I SPRAW MIESZKANIOWYCH

32 459 0269

dg@radlin.pl

Marzena Mika

INSPEKTOR

32 459 02 06

 dg@radlin.pl

Anna Kania

PODINSPEKTOR

32 459 02 67

dg@radlin.pl

W ramach wydziału funkcjonuje także Stanowisko ds. społecznych

Katarzyna Macha

INSPEKTOR ds. społecznych

 

32 459 02 41

referatrozwoju@radlin.pl

Do zadań Wydziału Edukacji i Spraw Społecznych należą sprawy związane ze sprawowaniem nadzoru i koordynacji działań placówek oświatowych, koordynowaniem współpracy między jednostkami miejskimi w zakresie kultury, sportu i rekreacji, rozwojem miasta, sprawy związane z ochroną zdrowia, profilaktyką i rozwiązywaniem problemów uzależnień. Naczelnikowi Wydziału podlega Referat Działalności Gospodarczej oraz Stanowisko ds.
Społecznych.

Zadania Wydziału to w szczególności:

  • koordynowanie prac związanych z zakładaniem, prowadzeniem, przekształcaniem i
    likwidacją szkół oraz przedszkoli na terenie Miasta,
  • opracowywanie projektu planu sieci przedszkoli i szkół,
  • kontrola działalności jednostek oświatowych – zgodnie z kompetencjami organu
    prowadzącego,
  • przeprowadzanie konkursów na dyrektorów radlińskich placówek oświatowych,
  • kontrola spełniania obowiązku nauki,
  • nadzór nad kontrolą spełniania obowiązku rocznego przygotowania przedszkolnego i
    obowiązku szkolnego,
  • przygotowanie decyzji dotyczących nauczania indywidualnego dla uczniów szkół,
  • weryfikacja projektów uchwał Rady przygotowywanych przez Miejski Ośrodek Kultury, Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji, Miejski Zespół Obsługi Placówek Oświatowych,
    Ośrodek Pomocy Społecznej i Miejską Bibliotekę Publiczną,
  • wydawanie corocznych wytycznych do sporządzania arkuszy organizacyjnych na kolejny rok szkolny, zatwierdzanie pod względem merytorycznym arkuszy organizacyjnych wraz z aneksami,
  • koordynowanie planów działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej placówek oświatowych, dla których organem prowadzącym jest miasto Radlin,
  • prowadzenie rejestru delegacji służbowych dyrektorów placówek oświatowych,
  • analiza wniosków o nagrodę Burmistrza dla nauczycieli, udział w pracach komisji przyznającej nagrody,
  • udział w posiedzeniach komisji kwalifikacyjnych na stopień nauczyciela kontraktowego i dyplomowanego,
  • przeprowadzanie postępowania egzaminacyjnego na stopień nauczyciela mianowanego,
  • realizacja procedur związanych z przeprowadzaniem konkursu na stanowisko dyrektora
    szkoły i placówki oświatowej,
  • prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem stypendiów za wyniki w nauce,
  • prowadzenie spraw związanych z dotacjami oświatowymi,
  • prowadzenie spraw związanych z dotacjami dla placówek niepublicznych; obliczanie kwoty rocznej, przeliczanie dotacji miesięcznej, aktualizacja dotacji, analiza
    sprawozdań,
  • prowadzenie spraw związanych z zapewnieniem bezpłatnego dostępu do podręczników i
    materiałów ćwiczeniowych dla uczniów radlińskich szkół,
  • sporządzanie zestawień w Systemie Informacji Oświatowej,
  • prowadzenie zmodernizowanego Systemu Informacji Oświatowej, w tym:
  • udzielanie upoważnień dyrektorom placówek oświatowych,
  • prowadzenie Rejestru Szkoła i Placówek Oświatowych,
  • prowadzenie spraw związanych z refundacją poniesionych kosztów wychowania przedszkolnego dzieci spoza Radlina uczęszczających do przedszkoli publicznych oraz
    oddziałów przedszkolnych działających na terenie Miasta,
  • przyjmowanie i weryfikacja rozliczeń przesyłanych przez inne gminy dot. dzieci zamieszkałych w Radlinie, a uczęszczających do placówek na terenie innych gmin,
  • organizowanie przewozu dla niepełnosprawnych mieszkańców Miasta do specjalistycznych placówek oświatowych,
  • przyznawanie dofinansowania na dokształcanie nauczycieli,
  • prowadzenie rejestru placówek niepublicznych,
  • udzielanie dotacji placówkom niepublicznym,
  • nadzór nad kontrolą spełniania obowiązku wychowania przedszkolnego oraz obowiązku
    szkolnego,
  • kontrola spełniania obowiązku nauki przez dzieci i młodzież do 18 roku życia,
  • prowadzenie dokumentacji w zakresie wypoczynku letniego i zimowego dzieci i młodzieży,
  • prowadzenie spraw związanych z klubami sportowymi – ich działalnością w placówkach
    oświatowych,
  • organizacja uroczystości z okazji Dnia Edukacji Narodowej i uroczystości
    podsumowującej rok szkolny w placówkach oświatowych,
  • organizowanie narad i szkoleń dla dyrektorów placówek oświatowych,
  • prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem nagród dla sportowców,
  • prowadzenie spraw z zakresu opieki nad dziećmi do lat 3 na terenie Miasta,
  • współpraca z Ośrodkiem Pomocy Społecznej, w tym przygotowywanie analiz i
    sprawozdań dot. pomocy społecznej,
  • prowadzenie prac związanych z funkcjonowaniem Miejskiej Komisji Rozwiązywania
    Problemów Alkoholowych,
  • przygotowywanie projektu Miejskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania
    Problemów Alkoholowych,
  • prowadzenie rejestru instytucji kultury,
  • koordynowanie działań w zakresie profilaktyki zdrowotnej w Mieście,
  • organizowanie i realizacja przedsięwzięć z zakresu promocji zdrowia i edukacji zdrowotnej,
  •  realizacja zadań związanych z rozwojem Miasta, organizowaniem współpracy z organizacjami pozarządowymi, a w szczególności:
  • przygotowanie, realizacja, monitorowanie i aktualizacja strategii rozwoju Miasta,
  • organizowanie współpracy organów Miasta i jednostek organizacyjnych z organizacjami pozarządowymi,
  • przygotowywanie i prowadzenie konkursów dla organizacji pozarządowych,
  • kontrola rozliczeń składanych przez podmioty dotowane, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie standardami kontroli finansowej,
  • współpraca z organizacjami zrzeszającymi jednostki samorządu terytorialnego,
  • realizacja programu lokalnego „Rodzina 3+”
  • przyjmowanie i rozpatrywanie wniosków,
  • zamawianie i wydawanie kart,
  • wykonywanie sprawozdań z realizacji programu,
  •  realizacja programu ogólnopolskiego Karta Dużej Rodziny
  • przyjmowanie i rozpatrywanie wniosków,
  • zamawianie i wydawanie kart,
  • wykonywanie sprawozdań z realizacji programu oraz z otrzymanej dotacji,
  • udzielanie informacji dotyczących spraw związanych z seniorami.