Małgorzata Mokrosz
NACZELNIK WYDZIAŁU EDUKACJI I SPRAW SPOŁECZNYCH
32 459 02 40
edukacja@radlin.pl
Anna Pawlińska
INSPEKTOR
32 459 02 38
a.pawlinska@radlin.pl
Adam Dzierżęga
podinspektor
32 459 02 06
edukacja@radlin.pl
W ramach wydziału funkcjonuje także Referat Działalności Gospodarczej i Spraw Mieszkaniowych
Justyna Sobik
KIEROWNIK REFERATU DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ I SPRAW MIESZKANIOWYCH
32 459 0269
dg@radlin.pl
Marzena Mika
INSPEKTOR
32 459 02 06
dg@radlin.pl
Anna Kania
PODINSPEKTOR
32 459 02 67
dg@radlin.pl
W ramach wydziału funkcjonuje także Stanowisko ds. społecznych
Katarzyna Macha
INSPEKTOR ds. społecznych
32 459 02 41
referatrozwoju@radlin.pl
Do zadań Wydziału Edukacji i Spraw Społecznych należą sprawy związane ze sprawowaniem nadzoru i koordynacji działań placówek oświatowych, koordynowaniem współpracy między jednostkami miejskimi w zakresie kultury, sportu i rekreacji, rozwojem miasta, sprawy związane z ochroną zdrowia, profilaktyką i rozwiązywaniem problemów uzależnień. Naczelnikowi Wydziału podlega Referat Działalności Gospodarczej oraz Stanowisko ds.
Społecznych.
Zadania Wydziału to w szczególności:
- koordynowanie prac związanych z zakładaniem, prowadzeniem, przekształcaniem i
likwidacją szkół oraz przedszkoli na terenie Miasta, - opracowywanie projektu planu sieci przedszkoli i szkół,
- kontrola działalności jednostek oświatowych – zgodnie z kompetencjami organu
prowadzącego, - przeprowadzanie konkursów na dyrektorów radlińskich placówek oświatowych,
- kontrola spełniania obowiązku nauki,
- nadzór nad kontrolą spełniania obowiązku rocznego przygotowania przedszkolnego i
obowiązku szkolnego, - przygotowanie decyzji dotyczących nauczania indywidualnego dla uczniów szkół,
- weryfikacja projektów uchwał Rady przygotowywanych przez Miejski Ośrodek Kultury, Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji, Miejski Zespół Obsługi Placówek Oświatowych,
Ośrodek Pomocy Społecznej i Miejską Bibliotekę Publiczną, - wydawanie corocznych wytycznych do sporządzania arkuszy organizacyjnych na kolejny rok szkolny, zatwierdzanie pod względem merytorycznym arkuszy organizacyjnych wraz z aneksami,
- koordynowanie planów działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej placówek oświatowych, dla których organem prowadzącym jest miasto Radlin,
- prowadzenie rejestru delegacji służbowych dyrektorów placówek oświatowych,
- analiza wniosków o nagrodę Burmistrza dla nauczycieli, udział w pracach komisji przyznającej nagrody,
- udział w posiedzeniach komisji kwalifikacyjnych na stopień nauczyciela kontraktowego i dyplomowanego,
- przeprowadzanie postępowania egzaminacyjnego na stopień nauczyciela mianowanego,
- realizacja procedur związanych z przeprowadzaniem konkursu na stanowisko dyrektora
szkoły i placówki oświatowej, - prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem stypendiów za wyniki w nauce,
- prowadzenie spraw związanych z dotacjami oświatowymi,
- prowadzenie spraw związanych z dotacjami dla placówek niepublicznych; obliczanie kwoty rocznej, przeliczanie dotacji miesięcznej, aktualizacja dotacji, analiza
sprawozdań, - prowadzenie spraw związanych z zapewnieniem bezpłatnego dostępu do podręczników i
materiałów ćwiczeniowych dla uczniów radlińskich szkół, - sporządzanie zestawień w Systemie Informacji Oświatowej,
- prowadzenie zmodernizowanego Systemu Informacji Oświatowej, w tym:
- udzielanie upoważnień dyrektorom placówek oświatowych,
- prowadzenie Rejestru Szkoła i Placówek Oświatowych,
- prowadzenie spraw związanych z refundacją poniesionych kosztów wychowania przedszkolnego dzieci spoza Radlina uczęszczających do przedszkoli publicznych oraz
oddziałów przedszkolnych działających na terenie Miasta, - przyjmowanie i weryfikacja rozliczeń przesyłanych przez inne gminy dot. dzieci zamieszkałych w Radlinie, a uczęszczających do placówek na terenie innych gmin,
- organizowanie przewozu dla niepełnosprawnych mieszkańców Miasta do specjalistycznych placówek oświatowych,
- przyznawanie dofinansowania na dokształcanie nauczycieli,
- prowadzenie rejestru placówek niepublicznych,
- udzielanie dotacji placówkom niepublicznym,
- nadzór nad kontrolą spełniania obowiązku wychowania przedszkolnego oraz obowiązku
szkolnego, - kontrola spełniania obowiązku nauki przez dzieci i młodzież do 18 roku życia,
- prowadzenie dokumentacji w zakresie wypoczynku letniego i zimowego dzieci i młodzieży,
- prowadzenie spraw związanych z klubami sportowymi – ich działalnością w placówkach
oświatowych, - organizacja uroczystości z okazji Dnia Edukacji Narodowej i uroczystości
podsumowującej rok szkolny w placówkach oświatowych, - organizowanie narad i szkoleń dla dyrektorów placówek oświatowych,
- prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem nagród dla sportowców,
- prowadzenie spraw z zakresu opieki nad dziećmi do lat 3 na terenie Miasta,
- współpraca z Ośrodkiem Pomocy Społecznej, w tym przygotowywanie analiz i
sprawozdań dot. pomocy społecznej, - prowadzenie prac związanych z funkcjonowaniem Miejskiej Komisji Rozwiązywania
Problemów Alkoholowych, - przygotowywanie projektu Miejskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania
Problemów Alkoholowych, - prowadzenie rejestru instytucji kultury,
- koordynowanie działań w zakresie profilaktyki zdrowotnej w Mieście,
- organizowanie i realizacja przedsięwzięć z zakresu promocji zdrowia i edukacji zdrowotnej,
- realizacja zadań związanych z rozwojem Miasta, organizowaniem współpracy z organizacjami pozarządowymi, a w szczególności:
- przygotowanie, realizacja, monitorowanie i aktualizacja strategii rozwoju Miasta,
- organizowanie współpracy organów Miasta i jednostek organizacyjnych z organizacjami pozarządowymi,
- przygotowywanie i prowadzenie konkursów dla organizacji pozarządowych,
- kontrola rozliczeń składanych przez podmioty dotowane, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie standardami kontroli finansowej,
- współpraca z organizacjami zrzeszającymi jednostki samorządu terytorialnego,
- realizacja programu lokalnego „Rodzina 3+”
- przyjmowanie i rozpatrywanie wniosków,
- zamawianie i wydawanie kart,
- wykonywanie sprawozdań z realizacji programu,
- realizacja programu ogólnopolskiego Karta Dużej Rodziny
- przyjmowanie i rozpatrywanie wniosków,
- zamawianie i wydawanie kart,
- wykonywanie sprawozdań z realizacji programu oraz z otrzymanej dotacji,
- udzielanie informacji dotyczących spraw związanych z seniorami.
- Wersja utworzona dnia 4 października 2024 o 10:35:15 przez Marek Gajda
- Wersja utworzona dnia 1 października 2024 o 08:54:04 przez Marek Gajda
- Wersja utworzona dnia 1 października 2024 o 08:52:55 przez Marek Gajda
- Wersja utworzona dnia 1 października 2024 o 08:50:14 przez Marek Gajda
- Wersja utworzona dnia 1 października 2024 o 08:40:49 przez Marek Gajda
- Wersja utworzona dnia 1 października 2024 o 08:30:01 przez Marek Gajda
- Wersja utworzona dnia 1 października 2024 o 08:21:58 przez Marek Gajda
- Wersja utworzona dnia 1 października 2024 o 08:15:07 przez Marek Gajda
- Wersja utworzona dnia 1 października 2024 o 08:03:57 przez Marek Gajda
- Wersja utworzona dnia 29 czerwca 2023 o 10:02:08 przez Marek Gajda
- Wersja utworzona dnia 29 czerwca 2023 o 10:00:25 przez Marek Gajda
- Wersja utworzona dnia 7 lutego 2023 o 12:17:28 przez Marek Gajda
- Wersja utworzona dnia 7 lutego 2023 o 12:17:14 przez Marek Gajda
- Wersja utworzona dnia 7 lutego 2023 o 12:16:24 przez Marek Gajda
- Wersja utworzona dnia 7 lutego 2023 o 12:12:48 przez Marek Gajda
- Wersja utworzona dnia 19 maja 2021 o 08:24:26 przez Marek Gajda
- Wersja utworzona dnia 19 maja 2021 o 08:17:01 przez Marek Gajda
- Wersja utworzona dnia 26 lutego 2021 o 15:04:07 przez daniel_rad
- Wersja utworzona dnia 15 października 2020 o 15:11:09 przez Marek Gajda
- Wersja utworzona dnia 15 października 2020 o 15:10:45 przez Marek Gajda
- Wersja utworzona dnia 15 października 2020 o 15:08:02 przez Marek Gajda
- Wersja utworzona dnia 21 sierpnia 2020 o 12:19:26 przez Katarzyna Macha
- Wersja utworzona dnia 18 czerwca 2020 o 13:42:31 przez Jarek