Ogólny opis
Katalog usług klasyfikuje sprawy załatwiane w urzędzie zgodnie z praktycznym podziałem rodzajowym usług publicznych. Jeżeli zaistnieje potrzeba złożenia podania (wniosku) w sprawie, która nie została sklasyfikowana w żadnym innym miejscu katalogu usług to należy wykorzystać formularz elektroniczny niniejszej karty informacyjnej.
Wymagane dokumenty
Wypełniony formularz wniosku oraz załączniki przewidziane dla danego rodzaju sprawy w oparciu o informacje uzyskane w urzędzie.
Załączniki zależnie od rodzaju załatwianej sprawy dostępne są poniżej (po pobraniu i wypełnieniu należy je dołączyć do formularza elektronicznego „Pismo ogólne do podmiotu publicznego” na platformie ePUAP).
Sposób dostarczania dokumentów
Wymagane dokumenty należy dostarczyć do urzędu na jeden z poniższych sposobów:
- Przesłać drogą elektroniczną przy pomocy skrzynki kontaktowej ePUAP – opatrując dokumenty za pomocą profilu zaufanego lub kwalifikowanego podpisu elektronicznego.
- Przesłać pocztą tradycyjną (dla celów dowodowych zaleca się przesłanie listem poleconym).
- Złożyć osobiście w urzędzie w godzinach jego pracy.
- Dokumenty do wglądu okazuje się urzędnikowi prowadzącemu sprawę przy składaniu wniosku. Dokumenty przesłane do wglądu pocztą tradycyjną – po dokonaniu czynności urzędowych – zostaną odesłane na wskazany adres.
Wyjaśnienie: Poprzez Dziennik Podawczy rozumie się Kancelarię Urzędu Miasta (pokój nr 103, parter) ul. Józefa Rymera 15, 44-310 Radlin.
Wykorzystanie skrzynki ePUAP oraz e-formularzy
- W celu skorzystania z elektronicznej drogi wymiany dokumentów należy posiadać założoną skrzynkę kontaktową ePUAP i być zalogowanym. Pomoc w tym zakresie dostępna jest tu https://epuap.gov.pl/wps/portal/strefa-klienta/pomoc
- Dostępny formularz możesz wykorzystać również w przypadku wybrania tradycyjnego sposobu załatwiania sprawy – wykonaj logowanie, wypełnij formularz, wydrukuj, podpisz i złóż osobiście w urzędzie.
- Niżej przedstawiamy zalecaną kolejność działań w celu wysłania dokumentów drogą elektroniczną po zalogowaniu na platformie ePUAP:
- wypełnić formularz elektroniczny „Pismo ogólne do podmiotu publicznego„, w którym:
- wybrać urząd/instytucję wpisując „Miasto Radlin” – ePUAP wyświetli zawężoną listę gdzie wybieramy „Miasto Radlin”,
- przy składaniu pisma ogólnego przez ePUAP należy wybrać rodzaj pisma adekwatnie do załatwianej sprawy,
- wpisać tytuł oraz treść pisma,
- opcjonalnie dodać załączniki, które mogą być wymagane (wraz z opisem załącznika – tego co dodajemy do pisma ogólnego) – można dodać kilka,
- dane kontaktowe poniżej powinny się wypełnić automatycznie (na podstawie tych, które podaliśmy w profilu ePUAP),
- przechodzimy „dalej” (w kolejnym kroku można wrócić do poprzedniego okna lub wybrać „Wyślij bez podpisu”/”Przejdź do podpisu”,
- w kolejnym kroku istnieje możliwość użycia profilu zaufanego do podpisu (lub innego np. podpis kwalifikowany),
- po podpisaniu wysyłamy pismo do urzędu.
Miejsce złożenia dokumentów w urzędzie
Dokumenty można składać w kancelarii Urzędu Miasta (pokój nr 103, parter) ul. Józefa Rymera 15, 44-310 Radlin.
Godziny urzędowania:
Poniedziałek 7:30 – 15:30
Wtorek 7:30 – 17:00
Środa 7:30 – 15:30
Czwartek 7:30 – 15:30
Piątek 7:30 – 14:00
Opłaty
Opłata właściwa dla danej sprawy.
Opłatę można uiścić przelewem na konto Urzędu Miasta Radlin:
Konto dochodów – 30 8436 0003 0000 0026 8038 0001
na które należy dokonywać wpłat z tytułu: podatków od osób prawnych i podatków od środków transportowych, opłaty skarbowej, koncesji alkoholowych, dzierżaw, kar umownych, mandatów, odszkodowań, opłat za zajęcie pasa drogowego, opłat za wydanie zaświadczeń, sporządzenie map, wypisów i wyrysów z ewidencji gruntów i budynków, za wieczyste użytkowanie gruntów itp. Uwaga! Podatki od osób fizycznych i opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi należy wpłacać na rachunki indywidualne wskazane w otrzymanych decyzjach
Konto organu – 79 8436 0003 0000 0026 8037 0001
na które należy dokonywać wpłat z tytułu: dotacji, subwencji, dochodów pobieranych przez Urzędy Skarbowe dot. udziałów w podatkach stanowiących dochód budżetu Miasta, opłat za udostępnianie danych osobowych.
Konto depozyty – 23 8436 0003 0000 0026 8038 0030
na które należy dokonywać wpłat z tytułu: wadium oraz zabezpieczenia należytego wykonania umów.
W tytule zaznaczyć czego opłata dotyczy oraz gotówkowo w kasie Banku Spółdzielczego (budynek urzędu, parter).
Terminy i sposób załatwienia sprawy
- Termin załatwienia w zależności od rodzaju sprawy.
- O formie odbioru decyduje Wnioskodawca w formularzu wniosku.
- Dokument może być odebrany przez Wnioskodawcę:
- Drogą elektroniczną poprzez skrzynkę kontaktową ePUAP.
- Poprzez pocztę tradycyjną.
- Osobiście w siedzibie urzędu.
Informacje na temat przebiegu sprawy
Wszelkie informacje na temat przebiegu sprawy można uzyskać kontaktując się z urzędem osobiście.
Informacje można uzyskać również telefonicznie.
Tryb odwoławczy
Tryb odwoławczy występuje lub nie występuje w zależności od rodzaju sprawy.
Skargi i wnioski
- Na nienależyte załatwienie wniosku lub niezałatwienie wniosku w terminie przysługuje skarga , której sposób składania został opisany w niniejszej karcie.
- Skarżący niezadowolony ze sposobu załatwienia skargi ma prawo ponownego jej złożenia z tym, że jeżeli skarga została uznana za bezzasadną, a skarżący ponowił skargę bez wskazania nowych okoliczności, organ załatwiający skargę może podtrzymać swoje stanowisko.
- Jeżeli skarga nie została załatwiona w terminie, skarżącemu przysługuje zażalenie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem organu, który nie załatwił skargi w terminie. Zażalenie można złożyć w godzinach pracy urzędu, przesłać pocztą tradycyjną lub dostarczyć drogą elektroniczną poprzez skrzynkę kontaktową PeUP. Złożenie zażalenia nie podlega opłacie.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2021 r., poz. 735 z późn. zm.).
Przetwarzanie danych osobowych
Obowiązujące zasady dot. przetwarzania danych osobowych (w tym informacje dot. Inspektora Ochrony Danych) publikujemy na stronie internetowej pod adresem https://radlin.pl/zpdo
Formularz elektroniczny dostępny jest po zalogowaniu na platformie ePUAP
Opis i ogólne informacje jak załatwić sprawę elektronicznie przez ePUAP: https://www.gov.pl/web/gov/wyslij-pismo-ogolne
Link bezpośredni do formularza: Pismo ogólne do urzędu
Lista załączników, które należy dołączyć zależnie od rodzaju załatwianej sprawy:
- 01. Budownictwo, architektura, urbanistyka\Urbanistyka, architektura\Planowanie przestrzenne\
- 02. Dowody osobiste, meldunki, wybory
- 03. Działalność gospodarcza
- Zawiadomienie o zaprzestaniu wykonywania działalności gospodarczej
- Zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych
- Dokonywanie opłat za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych
- Wydanie jednorazowego zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych
- Wydanie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych
- Zgłoszenie wznowienia wykonywania działalności gospodarczej
- Zgłoszenie zawieszenia wykonywania działalności gospodarczej
- Zmiana wpisu w centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej
- 04. Geodezja, kartografia
- Nazewnictwo ulic, alei, mostów, placów, osiedli, parków, bulwarów i skwerów
- Rozgraniczenie nieruchomości
- Ustalenie numeru porządkowego
- Wydanie zaświadczenia o zmianie nazwy ulicy lub numeru porządkowego
- 05. Gospodarka komunalna
- Wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości
- Zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych
- 06. Komunikacja, drogownictwo i transport
- Transport drogowy rzeczy i osób, taksówki
- Transport drogowy taksówką
- Udzielenie licencji na wykonywanie transportu drogowego w zakresie przewozu osób taksówką
- Zmiana licencji na wykonywanie transportu drogowego w zakresie przewozu osób taksówką
- Transport drogowy taksówką
- Zezwolenie na umieszczenie w pasie drogowym obiektów budowlanych lub urządzeń infrastruktury technicznej niezwiązanych z funkcjonowaniem dróg
- Transport drogowy rzeczy i osób, taksówki
- 07. Kultura, sport, turystyka, oświata
- Oświata i Edukacja
- Inne sprawy
- Dofinansowanie pracodawcom kosztów kształcenia pracowników młodocianych
- Wpis do ewidencji szkoły lub placówki niepublicznej prowadzonej przez osoby prawne lub fizyczne
- Wykreślenie wpisu z ewidencji szkoły lub placówki niepublicznej prowadzonej przez osoby prawne lub fizyczne
- Zgłoszenie wpisu, zmian, wykreślenia w rejestrze żłobków i klubów dziecięcych
- Zmiany we wpisie do ewidencji szkoły lub placówki niepublicznej prowadzonej przez osobę prawną lub fizyczną
- Inne sprawy
- Oświata i Edukacja
- 08. Nieruchomości, lokale mieszkalne i użytkowe
- Gospodarka lokalami mieszkalnymi
- Przydział lokalu mieszkalnego
- Przydział socjalnego lokalu
- Przyznanie dodatku mieszkaniowego
- Gospodarowanie nieruchomościami
- Gospodarowanie nieruchomościami gminy
- Dzierżawa lub najem nieruchomości stanowiących zasób gminy
- Przekształcenie prawa użytkowania wieczystego nieruchomości gminy w prawo własności
- Gospodarowanie nieruchomościami gminy
- Wydanie decyzji zatwierdzającej podział nieruchomości
- Gospodarka lokalami mieszkalnymi
- 09. Ochrona środowiska
- Gospodarka wodno – ściekowa
- Zgłoszenie eksploatacji instalacji, z której emisja nie wymaga pozwolenia – oczyszczalnia ścieków
- Wydanie zezwolenia na usunięcie drzew lub krzewów
- Gospodarka wodno – ściekowa
- 10. Podatki i opłaty
- Jak załatwić sprawy podatkowe
- Formularze dotyczące spraw podatkowych
- Opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi
- 11. Rolnictwo, leśnictwo, łowiectwo, rybołówstwo
- Rolnictwo i leśnictwo
- Złożenie wniosku o zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej
- Rolnictwo i leśnictwo
- 12. Sprawy obywatelskie
- 13. Urodzenia, małżeństwa, zgony
- Inne sprawy
- Wydanie zaświadczenia o stanie cywilnym
- Inne sprawy
- 16. Inne
- Informacja publiczna
- Ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego
- Informacja publiczna
- Wersja utworzona dnia 3 stycznia 2022 o 10:11:56 przez Patryk Matuszczyk
- Wersja utworzona dnia 3 stycznia 2022 o 10:11:46 przez Patryk Matuszczyk
- Wersja utworzona dnia 3 stycznia 2022 o 10:11:27 przez Patryk Matuszczyk
- Wersja utworzona dnia 3 stycznia 2022 o 10:06:05 przez Patryk Matuszczyk
- Wersja utworzona dnia 3 stycznia 2022 o 10:01:12 przez Patryk Matuszczyk
- Wersja utworzona dnia 16 grudnia 2021 o 14:34:26 przez Patryk Matuszczyk
- Wersja utworzona dnia 16 grudnia 2021 o 10:33:44 przez Patryk Matuszczyk
- Wersja utworzona dnia 16 grudnia 2021 o 10:31:44 przez Patryk Matuszczyk
- Wersja utworzona dnia 16 grudnia 2021 o 10:02:51 przez Patryk Matuszczyk
- Wersja utworzona dnia 16 grudnia 2021 o 08:27:41 przez Patryk Matuszczyk
- Wersja utworzona dnia 16 grudnia 2021 o 08:25:28 przez Patryk Matuszczyk
- Wersja utworzona dnia 16 grudnia 2021 o 08:25:18 przez Patryk Matuszczyk
- Wersja utworzona dnia 16 grudnia 2021 o 08:21:11 przez Patryk Matuszczyk
- Wersja utworzona dnia 15 grudnia 2021 o 15:30:18 przez Patryk Matuszczyk
- Wersja utworzona dnia 15 grudnia 2021 o 11:58:01 przez Patryk Matuszczyk
- Wersja utworzona dnia 14 grudnia 2021 o 16:47:23 przez Patryk Matuszczyk
- Wersja utworzona dnia 14 grudnia 2021 o 16:02:15 przez Patryk Matuszczyk
- Wersja utworzona dnia 14 grudnia 2021 o 14:01:48 przez Patryk Matuszczyk
- Wersja utworzona dnia 14 grudnia 2021 o 12:43:08 przez Patryk Matuszczyk
- Wersja utworzona dnia 14 grudnia 2021 o 10:58:33 przez Patryk Matuszczyk
- Wersja utworzona dnia 14 grudnia 2021 o 10:41:30 przez Patryk Matuszczyk
- Wersja utworzona dnia 14 grudnia 2021 o 10:28:47 przez Patryk Matuszczyk
- Wersja utworzona dnia 14 grudnia 2021 o 10:18:10 przez Patryk Matuszczyk
- Wersja utworzona dnia 14 grudnia 2021 o 10:01:30 przez Patryk Matuszczyk
- Wersja utworzona dnia 14 grudnia 2021 o 08:33:25 przez Adam Drzeniek
- Wersja utworzona dnia 14 grudnia 2021 o 08:30:48 przez Adam Drzeniek
- Wersja utworzona dnia 14 grudnia 2021 o 08:24:30 przez Adam Drzeniek
- Wersja utworzona dnia 14 grudnia 2021 o 08:14:01 przez Patryk Matuszczyk
- Wersja utworzona dnia 13 grudnia 2021 o 15:32:05 przez Patryk Matuszczyk
- Wersja utworzona dnia 13 grudnia 2021 o 15:32:04 przez Patryk Matuszczyk
- Wersja utworzona dnia 13 grudnia 2021 o 14:55:43 przez Patryk Matuszczyk