Nabór wniosków w sprawie nagród dla sportowców

Do 31 stycznia 2025 roku przyjmowane są przez Burmistrza Radlina wnioski o przyznanie nagród za osiągnięte wyniki sportowe w 2024 roku.


Wnioski należy złożyć do kancelarii Urzędu Miasta w Radlinie osobiście lub drogą pocztową (ul. Józefa Rymera 15, 44-310 Radlin) – decyduje data wpływu.


Zasady, tryb i wysokość nagród za osiągnięcia sportowe określają uchwały Rady Miejskiej w Radlinie wraz z regulaminem:
1) Uchwała nr S.0007.053.2023 z dnia 30 maja 2023 r. w sprawie nagród Burmistrza Radlina za osiągnięte wyniki sportowe ;
2) Uchwała nr S.0007.093.2024 z dnia 26 listopada 2024 r. w sprawie zmiany uchwały Rady Miejskiej w Radlinie w sprawie nagród Burmistrza Radlina za osiągnięte wyniki sportowe.

Do pobrania:

Uchwała Rady Miejskiej w Radlinie nr S.0007.053.2023 z dnia 30 maja 2023 r.

Uchwała Rady Miejskiej w Radlinie nr S.0007.093.2024 z dnia 26 listopada 2024 r.

Terminy posiedzeń Rady Miejskiej – styczeń 2025

Obwieszczenie o rozpoczęciu konsultacji społecznych dotyczących sporządzanych w trybie uproszczonym zmian miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego w  mieście Radlin

OBWIESZCZENIE BURMISTRZA MIASTA RADLIN

o rozpoczęciu konsultacji społecznych dotyczących sporządzanych w trybie uproszczonym zmian miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego w  mieście Radlin

Na podstawie art. 27b ust. 4 pkt. 1 lit. d ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2024 r. poz. 1130) zawiadamiam o  rozpoczęciu konsultacji społecznych dotyczących sporządzanych w trybie uproszczonym projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego w mieście Radlin:

  1. planu zagospodarowania przestrzennego miasta Radlin obejmującego obszar ograniczony ulicami: Głożyńską, Domeyki, Kominka oraz granicami administracyjnymi miasta Radlin z Rydułtowami i Wodzisławiem Śląskim,
  2. planu zagospodarowania przestrzennego miasta Radlin obejmującego obszar na zachód od ul. Głożyńskiej, do granic administracyjnych miasta Radlin z  Pszowem i Wodzisławiem Śląskim.

Konsultacje społeczne będą prowadzone w terminie od dnia 31 grudnia 2024 r. do dnia 14 stycznia 2025 r. i obejmują zbieranie uwag do projektów zmiany planów w terminie prowadzenia konsultacji społecznych. Projekty zmiany planów zostają udostępnione w  siedzibie Urzędu Miasta Radlin, ul. Józefa Rymera 15, 44-310 Radlin w godzinach pracy Urzędu, na stronie internetowej Urzędu Miasta oraz w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej Urzędu Miasta Radlin.

Uwagi do projektów zmiany planów można wnosić w formie papierowej w Urzędzie Miasta Radlin, drogą pocztową na adres: Urząd Miasta Radlin, ul. Józefa Rymera 15, 44-310 Radlin lub w formie elektronicznej w tym za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w  szczególności poczty elektronicznej mail: info@radlin.pl i platformy usług administracji publicznej ePUAP.

Uwagi należy składać na formularzu pisma dotyczącego aktu planowania przestrzennego, którego wzór dostępny jest w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej Urzędu Miasta Radlin https://miasto.radlin.pl/geodezja/.

Uwaga powinna zawierać imię i nazwisko albo nazwę interesariusza, adres zamieszkania albo siedziby, adres poczty elektronicznej o ile taki posiada, a także dodatkowe dane do kontaktu, takie jak adres do korespondencji lub numer telefonu, przedmiot, oznaczenie nieruchomości, której uwaga dotyczy, a także informację czy składający wniosek i uwagę jest właścicielem lub użytkownikiem wieczystym nieruchomości objętej wnioskiem i uwagą. Organem właściwym do rozpatrzenia wniosków będzie Burmistrz Miasta Radlin.

Stosownie do art. 27b ust. 9 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i  zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2024 r., poz. 1130) informuję, że do zmiany planów miejscowych zastosowane zostało postępowanie uproszczone. Postępowanie uproszczone wynika z zastosowania art 27b ust.1 pkt. 2 lit a ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o  planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2024 r., poz. 1130), na podstawie którego projekty zmiany planów obejmują jedynie ustalenia w zakresie uwzględnienia położenia obszaru w granicach złoża metanu „Anna”. Zmiany planów polegają wyłącznie na oznaczeniu w  części graficznej planu granicy złoża oraz wprowadzeniu zapisów w części tekstowej planu nakazujących jego ochronę zgodnie z  przepisami odrębnymi.

Z poważaniem

Burmistrz Radlina

Dotacje dla organizacji pozarządowych na realizację zadań publicznych na 2025 rok

Publikujemy niniejszym treść Zarządzenia Nr S. S.0050.0260.2024 Burmistrza Radlina z dnia 30 grudnia 2024 r.
w sprawie udzielenia dotacji na wsparcie realizacji zadań publicznych Miasta Radlin na rok 2025
w dziedzinie kultury fizycznej i sportu; kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa
narodowego; ochrony i promocji zdrowia; ekologii i ochrony zwierząt; działalności
wspomagającej rozwój gospodarczy, w tym rozwój przedsiębiorczości.

Wykaz nieruchomości – ul. Hutnicza

BURMISTRZ RADLINA informuje, że zgodnie z art. 35 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami (t.j.Dz. U. z 2024 r., poz. 1145 ze zmianami) na stronie internetowej www.radlin.pl oraz na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu Miasta Radlin przy ul. J. Rymera 15 wywieszony został na okres 21 dni wykaz nieruchomości położonych w Radlinie przy ul. Hutniczej przeznaczonych do oddania w dzierżawę.

Komunikat KRUS

Renta wdowia – już od 1 stycznia 2025 r. będzie można składać wnioski o ustalenie zbiegu świadczeń według nowych zasad.

1 stycznia 2025 r. wchodzą w życie przepisy ustawy z dnia 26 lipca 2024 r. o zmianie ustawy o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych oraz niektórych innych ustaw, dzięki którym możliwa będzie jednoczesna wypłata renty rodzinnej nabytej z tytułu bycia wdową lub wdowcem oraz emerytury lub renty z tytułu niezdolności do pracy, czyli zbiegu świadczeń. Wypłata świadczeń w zbiegu możliwa będzie od 1 lipca 2025 r., ale wnioski
o wypłatę świadczeń w zbiegu będzie można składać już od 1 stycznia 2025 r.

Nowe zasady zbiegu uprawnień do świadczeń


Osoba uprawniona jednocześnie do renty rodzinnej po zmarłym małżonku i emerytury lub renty z tytułu niezdolności do pracy uzyska możliwość pobierania obydwu tych świadczeń w zbiegu tj. możliwa będzie wypłata renty rodzinnej z emeryturą lub renty rodzinnej z rentą z tytułu niezdolności do pracy. Z tym że jedno – wybrane świadczenie – będzie wypłacane
w całości, a drugie w określonej części (15% od 1 lipca 2025 r. do 31 grudnia 2026 r.; 25% od 1 stycznia 2027 r.). Świadczeniobiorca (wdowa, wdowiec) będzie mógł sam zdecydować, czy chce pobierać np. całość swojego świadczenia powiększonego o określony procent renty rodzinnej po zmarłym, czy też na odwrót.

Jakie warunki należy spełnić do wypłaty świadczeń?


Świadczenia w zbiegu będzie mogła pobierać osoba będąca wdową/wdowcem jeżeli spełni łącznie nw. warunki:


• osiągnie powszechny wiek emerytalny – co najmniej 60 lat dla kobiet i 65 lat dla mężczyzn;
• pozostawała we wspólności małżeńskiej do dnia śmierci małżonka;
• nabyła prawo do renty rodzinnej po zmarłym małżonku nie wcześniej niż pięć lat przed osiągnięciem wyżej wymienionego wieku emerytalnego;
• nie zawarła nowego związku małżeńskiego.


W przypadku zawarcia nowego związku małżeńskiego przez osobę uprawnioną, prawo do wypłaty świadczeń w zbiegu ustaje z dniem poprzedzającym dzień zawarcia związku.

Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego informuje, że ubieganie się o prawo do zbiegu świadczeń oraz ich wypłatę następują na wniosek osoby uprawnionej, można go składać już od 1 stycznia 2025 r.:


• osobiście,
• za pośrednictwem przedsiębiorcy uprawnionego do wykonywania działalności pocztowej
w obrocie krajowym lub zagranicznym,
• przez elektroniczną skrzynkę podawczą KRUS-ePUAP,
• w formie dokumentu elektronicznego podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym, czy też podpisem zaufanym,

-w Oddziale Regionalnym KRUS w Częstochowie lub najbliższej Placówce Terenowej.