Poniżej publikujemy treść obwieszczenia Wójta Gminy Marklowice w temacie przedłużenia terminu wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, dla przedsięwzięcia „Budowa stacji paliw płynnych…”
Do pobrania:
Poniżej publikujemy treść obwieszczenia Wójta Gminy Marklowice w temacie przedłużenia terminu wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, dla przedsięwzięcia „Budowa stacji paliw płynnych…”
Do pobrania:
Poniżej publikujemy obwieszczenie Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Katowicach w temacie przedsięwzięcia pn.: „Przebudowa i modernizacja infrastruktury stacji „Radlin Marcel” oraz przebudowa przyległej do niej infrastruktury bocznicy
kolejowej JSW KOKS S.A. wraz z wybranymi elementami infrastruktury kolejowej”.
Zgodnie z art. 61 § 4 oraz art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania
administracyjnego (Dz. U. z 2022 r., poz. 2000 ze zm. – cyt. dalej jako „k.p.a.”) w związku
z art. 74 ust. 3 Ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku
i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania
na środowisko (Dz. U. z 2022 r. poz. 1029 ze zm. – cyt. dalej jako „UUOŚ”), Regionalny
Dyrektor Ochrony Środowiska w Katowicach zawiadamia strony o wszczęciu postępowania,
na wniosek z 20 lutego 2023 r. pełnomocnika Polskiej Grupy Górniczej S.A. w Katowicach
i Jastrzębskiej Spółki Węglowej KOKS S.A. w Zabrzu, przekazanym zgodnie z właściwością
rzeczową przez Prezydenta Miasta Wodzisław Śląski pismem zn. OŚ.6220.3.2023
z 21 kwietnia 2023 r. (wpływ do tut. urzędu 25.04.2023 r.), zmierzającego do wydania decyzji
o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn.: „Przebudowa i modernizacja
infrastruktury stacji „Radlin Marcel” oraz przebudowa przyległej do niej infrastruktury bocznicy
kolejowej JSW KOKS S.A. wraz z wybranymi elementami infrastruktury kolejowej”.
Zgodnie z art. 75 ust. 1 pkt 1 lit. t ww. ustawy oos, Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska
w Katowicach jest organem właściwym do wydania decyzji o środowiskowych
uwarunkowaniach w tej sprawie. Tut. organ zasięgnie opinii organów współdziałających
w tym postępowaniu w trybie art. 64 ust. 1 pkt 2 i pkt 4 ustawy oos, czyli Śląskiego
Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego w Katowicach oraz Dyrektora
Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Gliwicach Państwowego Gospodarstwa
Wodnego Wody Polskie.
Strony mają prawo do czynnego udziału w każdym stadium postępowania administracyjnego,
w tym prawo do przeglądania akt sprawy, sporządzania z nich notatek i odpisów oraz
zgłaszania ewentualnych uwag i wniosków osobiście lub na piśmie, kierując korespondencję
na adres: Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Katowicach, a także za pomocą
środków komunikacji elektronicznej przez elektroniczną skrzynkę podawczą organu.
Materiał dowodowy dostępny będzie w siedzibie Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska
w Katowicach, mieszczącej się w Katowicach przy Placu Grunwaldzkim 8-10, pokój 315A.
Sposób i termin zapoznania się z materiałem dowodowym proszę uzgodnić telefonicznie
pod numerem (32) 42 06 816 w dni robocze, w godzinach pracy urzędu tj. 8.00-15.00. Podczas
rozmowy należy powołać się na sygnaturę: WOOŚ.420.17.2023.AS3.
Ponadto Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Katowicach informuje, iż o kolejnych
etapach postępowania, zgodnie z art. 49 § 1 k.p.a., strony powiadamiane będą poprzez
udostępnienie pism w Biuletynie Informacji Publicznej RDOŚ w Katowicach i na tablicy
40-127 Katowice, Plac Grunwaldzki 8-10, * tel. +48 (032) 42 06 801
e-mail: sekretariat@katowice.rdos.gov.pl; www.gov.pl/web/rdos-katowice
tut. urzędu oraz poprzez ogłoszenie w sposób zwyczajowo przyjęty w Urzędzie Miasta
w Żorach.
Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Katowicach
dr Mirosława Mierczyk-Sawicka
podpisano elektronicznie
Do pobrania:
Przypominam właścicielom i zarządcom obiektów budowlanych o ich ustawowym obowiązku
zapewnienia stałego bezpieczeństwa użytkowania miejsc służących rekreacji, ze szczególnym uwzględnieniem placów zabaw.
Obowiązek utrzymania obiektów budowlanych w należytym stanie technicznym i zapewnienia ich bezpiecznego użytkowania wynika z ustawy – Prawo budowlane. Zgodnie z art. 61 pkt 1 ustawy – Prawo budowlane właściciele i zarządcy obiektów budowlanych są obowiązani do właściwego utrzymywania i użytkowania obiektów. Ma się to odbywać zgodnie z zasadami, o których mowa w art. 5 ust. 2 ustawy – Prawo budowlane.
Obiekt budowlany należy użytkować w sposób zgodny z jego przeznaczeniem i wymaganiami ochrony środowiska oraz utrzymywać w należytym stanie technicznym i estetycznym, nie dopuszczając do nadmiernego pogorszenia jego właściwości użytkowych i sprawności technicznej. Obiektami budowlanymi są m.in. obiekty małej architektury służące rekreacji codziennej, na przykład:
• piaskownice,
• huśtawki,
• drabinki,
• karuzele,
• bramki,
• urządzenia wspinaczkowe,
• zjeżdżalnie.
Utrzymanie powyższych obiektów w należytym stanie technicznym wiąże się z wykonywaniem napraw i remontów oraz poddawaniem ich bieżącej kontroli pod względem bezpieczeństwa użytkowania. Na integracyjnych placach zabaw dodatkowo należy zwracać uwagę na zgodne z przeznaczeniem użytkowanie obiektów małej architektury dedykowanych osobom niepełnosprawnym. Niespełnienie wymogów, o których mowa w komunikacie podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do roku. Szczegółowe wymagania stawiane urządzeniom, które służą rekreacji na placach zabaw, sposoby montażu zapewniające bezpieczne ich użytkowanie znajdują się w Polskich Normach z grupy PN-EN 1176: Wyposażenie placów zabaw i nawierzchnie, w tym PN-EN 1176- 2+AC:2020-01 Wyposażenie placów zabaw i nawierzchnie. Część 2: Dodatkowe szczegółowe wymagania bezpieczeństwa i metody badań huśtawek oraz PN-EN 1176-7:2020-09 Wyposażenie placów zabaw i nawierzchnie. Część 7: Wytyczne dotyczące montażu, kontroli, konserwacji i eksploatacji.
Główny Inspektor Nadzoru Budowlanego Dorota Cabańska
W dniu 7 czerwca 2023 roku Burmistrz Radlina ogłosił otwarty nabór Partnerów do projektu na wsparcie społeczności lokalnej w procesie sprawiedliwej transformacji na stronie Miasta będącej jednocześnie BIP https://miasto.radlin.pl/2023/06/07/ogloszenie-o-otwartym-naborze-partnerow/
We wskazanym w ogłoszeniu terminie otrzymano oferty dwóch podmiotów. Komisja oceniająca oferty, powołana Zarządzeniem Burmistrza Nr S.0050.0451.2023 Burmistrza Radlina z dnia 29 czerwca 2023 r. na posiedzeniu w dniu 3 lipca 2023 r., dokonała następującego wyboru Partnerów:
1) Centrum Rozwoju Inicjatyw Społecznych CRIS z Rybnika
2) Fundacja Eduarte z Radlina
Do pobrania: