Komunikat państwowej Komisji Wyborczej w sprawie nieprawdziwych informacji
KOMUNIKATW SPRAWIE NIEPRAWDZIWYCH INFORMACJI DOTYCZĄCYCH
WYBORÓW PREZYDENTA RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ ROZPOWSZECHNIANYCH W PRZESTRZENI PUBLICZNEJ
Państwowa Komisja Wyborcza, w związku z licznymi nieprawdziwymi informacjami rozpowszechnianymi w przestrzeni publicznej, wyjaśnia i przypomina, że:
- wyborcy mają możliwość potwierdzania swojej tożsamości za pomocą aplikacji mObywatel. Przygotowana i udostępniona przez Ministerstwo Cyfryzacji funkcjonalność aplikacji mObywatel umożliwia potwierdzanie autentyczności, ważności, integralności lub pochodzenia okazywanego dokumentu i zweryfikowanie poprawności jej funkcjonowania. Jest to efekt wprowadzonej przez Ministerstwo Cyfryzacji aktualizacji aplikacji, zapewniającej zdecydowanie wyższy poziom potwierdzenia autentyczności, ważności, integralności lub pochodzenia prezentowanego przez wyborcę do weryfikacji dokumentu mobilnego niż dotychczas stosowane we wcześniej przeprowadzanych wyborach potwierdzanie opierające się wyłącznie na zabezpieczeniu wizualnym tego dokumentu. Według Ministerstwa Cyfryzacji weryfikacja tożsamości wyborcy tą metodą ogranicza potencjalne ryzyko uznania sfałszowanego mDowodu za prawdziwy i nie wymaga korzystania z dodatkowych urządzeń i dostępu do Internetu oraz jest zgodna z obowiązującą ustawą.
Państwowa Komisja Wyborcza podkreśla, że członkowie komisji mogą w razie wątpliwości korzystać z wszelkich dostępnych metod weryfikacji, a w razie braku możliwości weryfikacji wyborcy komisja odmówi wydania karty do głosowania;
- nieprawdziwe są informacją dotyczące rzekomych możliwości uzyskania przez jednego wyborcę więcej niż jednego zaświadczenia o prawie do głosowania (więcej niż jednego zaświadczenia na pierwsze głosowanie i więcej niż jednego na ponowne głosowanie). Wyborca, któremu wydano zaświadczenie o prawie do głosowania, jest skreślany ze spisu wyborców, w którym był ujęty. Nie ma zatem możliwości pobrania przez niego kolejnego zaświadczenia o prawie do głosowania. Poza tym obwodowa komisja wyborcza ma obowiązek zwrócić szczególną uwagę, czy przedkładany jest oryginał zaświadczenia, tj. czy na zaświadczeniu umieszczony został hologram z nadrukiem „PRP 2025”, którym są one zabezpieczone. Ewidencję wydanych zaświadczeń o prawie do głosowania prowadzi się w Centralnym Rejestrze Wyborców. Dodatkowo każda gmina ma obowiązek rozliczenia się ze wszystkich otrzymanych hologramów zabezpieczających zaświadczenia. Wskazać także należy, że zgodnie z Kodeksem karnym kto, w celu użycia za autentyczny, podrabia lub przerabia dokument lub takiego dokumentu jako autentycznego używa, popełnia przestępstwo przeciwko wyborom.
Państwowa Komisja Wyborcza ponadto informuje, że na zaświadczeniu o prawie do głosowania nie wskazuje się, na którego kandydata wyborca oddaje głos, a takie nieprawdziwe informacje również pojawiły się w Internecie;
- głosować można tylko na jednego kandydata, stawiając znak „X” (co najmniej dwie linie przecinające się w obrębie kratki) na karcie do głosowania w kratce z lewej strony obok nazwiska wyłącznie jednego wybranego kandydata. Postawienie znaku „X” w kratce przy nazwisku więcej niż jednego kandydata skutkuje nieważnością tego głosu. W przestrzeni publicznej pojawiły się bowiem także nieprawdziwe informacje na temat rzekomego innego sposobu głosowania w wyborach.
Państwowa Komisja Wyborcza zaleca, aby w przypadku wątpliwości wyborcy weryfikowali źródła, na które powołuje się autor danego artykułu. Należy mieć na uwadze, że oficjalne i wiarygodne informacje na temat wyborów znajdują się na stronach internetowych Państwowej Komisji Wyborczej pkw.gov.pl oraz wybory.gov.pl. Rzetelnych informacji udzielić może również Krajowe Biuro Wyborcze zapewniające obsługę Państwowej Komisji Wyborczej, w tym też delegatury Krajowego Biura Wyborczego zapewniające obsługę okręgowych komisji wyborczych.
Przewodniczący
Państwowej Komisji Wyborczej
Sylwester Marciniak
Wykaz nieruchomości przeznaczonych do oddania w dzierżawę (ul. Rymera)
BURMISTRZ RADLINA
Informuje, że zgodnie z art. 35 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2024 r., poz. 1145z późn. zm.) na stronie internetowej www.radlin.pl oraz na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu Miasta Radlin przy ul. J. Rymera 15 wywieszony został na okres 21 dni wykaz nieruchomości położonych w Radlinie przy ul. J. Rymera przeznaczonych do oddania w dzierżawę.
Oferta stowarzyszenia Zespołu Chóralnego SonArte
Burmistrz Radlina na wniosek stowarzyszenia Zespołu Chóralnego SonArte w sprawie zlecenia realizacji zadania publicznego z pominięciem otwartego konkursu ofert, zamieszcza na okres 7 dni ofertę realizacji zadania pn. Głos Radlina – warsztaty chóralne przed międzynarodowym konkursem Mundi Cantant złożoną w trybie art. 19a Ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie celem zgłaszania uwag.
Uwagi dotyczące niniejszej oferty można kierować do dnia 20 maja 2025 roku (decyduje data wpływu) za pomocą:
a) pisma złożonego w kancelarii UM Radlin lub wysłanego na adres:
Urząd Miasta Radlin
Wydział Edukacji i Spraw Społecznych
ul. Rymera 15, 44-310 Radlin
b) e-maila na adres: referatrozwoju@radlin.pl
c) platformy usług administracji publicznej ePUAP
UCHWAŁA NR 189/2025 PAŃSTWOWEJ KOMISJI WYBORCZEJ z dnia 8 maja 2025 r.
UCHWAŁA NR 189/2025 PAŃSTWOWEJ KOMISJI WYBORCZEJ z dnia 8 maja 2025 r. zmieniająca uchwałę w sprawie wytycznych dla obwodowych komisji wyborczych dotyczących zadań i trybu przygotowania oraz przeprowadzenia głosowania w obwodach głosowania utworzonych w kraju w wyborach Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej zarządzonych na dzień 18 maja 2025 r.
Informacja o godzinach pracy Obwodowych Komisji Wyborczych w Radlinie
Informacja o składach wyborczych w Radlinie
Postanowienia Komisarza Wyborczego w w sprawie zmian w składach Obwodowych Komisji Wyborczych w Radlin
Aktualizacja Planu 2 (07.05.2025r.)
Terminy posiedzeń Rady Miejskiej – maj 2025
Terminy najbliższej sesji Rady Miejskiej w Radlinie
oraz posiedzeń Komisji stałych Rady Miejskiej w Radlinie
XV sesja VIII kadencji Rady Miejskiej w Radlinie odbędzie się
w dniu 27 maja 2025 r. (tj. wtorek) o godzinie 1430 w sali posiedzeń Urzędu Miasta Radlin
Posiedzenie Komisji ds. Społecznych odbędzie się
w dniu 26 maja 2025 r. (tj. poniedziałek) o godzinie 800.
Posiedzenie Komisji Budżetu odbędzie się
w dniu 26 maja 2025 r. (tj. poniedziałek) o godzinie 1200.
Posiedzenie Komisji Infrastruktury odbędzie się
w dniu 26 maja 2025 r. (tj. poniedziałek) o godzinie 1430.