Przetarg nieograniczony – nieruchomość w Radlinie przy ul. Głożyńskiej

BURMISTRZ RADLINA ogłasza I publiczny ustny przetarg nieograniczony

na sprzedaż prawa własności nieruchomości niezabudowanej położonej w Radlinie

przy ul. Głożyńskiej

8097/126 o pow. 1783 m² obręb Radlin, mapa 3

Cena wywoławcza: 130 000,00 zł + podatek VAT w wysokości 23%

wadium w wysokości: 13 000,00 zł

zapisana w księdze wieczystej GL1W/00066757/2

Działka 8097/126 posiada wąski kształt i porośnięta jest trawą. Z południowego – zachodu na północy-wschód przy granicy ww. działki przechodzi sieć wodociągowa (Ø25mm), przez południowo-wschodnie naroże działki przechodzi sieć elektroenergetyczna niskiego napięcia. Nieruchomość posiada dostęp do sieci uzbrojenia technicznego. Położona jest w bezpośrednim sąsiedztwie zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej oraz terenów niezabudowanych.

Dojazd i dojście do ww. działki bezpośrednio z drogi publicznej o nawierzchni asfaltowej ul. Głożyńskiej. Na przedmiotowej działce znajdują się samosiejki drzew i krzewów. W przypadku konieczności wycięcia istniejącego drzewostanu nabywca nieruchomości zobowiązany będzie do jego zgłoszenia Burmistrzowi Radlina.

W planie zagospodarowania przestrzennego Miasta Radlin ww. nieruchomość położona jest w terenach zabudowy mieszkaniowo – usługowej o symbolu 10.MU oraz w terenach dróg publicznych klasy lokalnej o symbolu 3.KDL.

Przedmiotowa działka nie jest objęta strefą rewitalizacji.

Działka stanowi własność Miasta Radlin i jest wolna od obciążeń.

Przetarg odbędzie się dnia 21 marca 2024r. o godz. 11.30 w sali konferencyjnej budynku C Urzędu Miasta Radlin, ul. J. Rymera 15.

W przetargu mogą wziąć udział osoby, które wpłacą wadium w pieniądzu na konto Urzędu Miasta Radlin nie później niż 3 dni przed planowanym przetargiem tj. do dnia 18 marca 2024r.

Za datę wpłaty wadium uznaje się dzień wpływu środków pieniężnych na konto urzędu:

Mikołowski Bank Spółdzielczy

nr rachunku: 23 8436 0003 0000 0026 8038 0030

Uczestnicy przetargu lub osoby działające w ich imieniu winni przed przystąpieniem do przetargu przedstawić Komisji Przetargowej:

– oryginał dowodu wpłaty wadium,

– dokument potwierdzający tożsamość tj. dowód osobisty lub paszport,

– aktualny wypis z właściwego rejestru oraz upoważnienie organu do reprezentowania podmiotu w przypadku osób prawnych i jednostek organizacyjnych nie posiadających osobowości prawnej,

– pełnomocnictwo do uczestniczenia w przetargu w przypadku ustanowienia pełnomocnika.

Cudzoziemcy, w przypadku wygrania przetargu, zobowiązani są przed zawarciem umowy notarialnej uzyskać zgodę MSWiA na nabycie oznaczonej nieruchomości w przypadkach, gdy zgoda taka jest wymagana.

Wadium wpłacone przez uczestnika postępowania, który przetarg wygrał zalicza się na poczet ceny nabycia. Pozostałym uczestnikom przetargu wadium zostanie niezwłocznie, nie później jednak niż przed upływem trzech dni od dnia rozstrzygnięcia, unieważnienia lub odwołania przetargu, zwrócone przelewem na wskazane przez nich na piśmie konto.

Zwycięzca przetargu zobowiązany jest zapłacić ustaloną w przetargu cenę sprzedaży, pomniejszoną o wpłacone wadium, przelewem na konto Urzędu Miasta Radlin, przed zawarciem aktu notarialnego w terminie i w sposób umożliwiający potwierdzenie wpływu środków pieniężnych na konto urzędu.

Nie później niż w ciągu 21 dni od dnia rozstrzygnięcia przetargu uczestnik, który przetarg wygrał zostanie powiadomiony o terminie i miejscu zawarcia aktu notarialnego.

Opłaty związane z przeniesieniem prawa własności ponosi nabywca. Jeżeli zwycięzca przetargu nie przystąpi bez usprawiedliwienia do zawarcia umowy w miejscu i terminie podanym w zawiadomieniu Burmistrz może odstąpić od zawarcia umowy a wpłacone wadium nie podlega zwrotowi.

Dodatkowe informacje można uzyskać w Referacie Gospodarki Nieruchomościami Urzędu Miasta Radlin, ul. J. Rymera 15, bud. B, pok. 23 tel. 032 4590254 lub 032 4590253.

Burmistrz Radlina zastrzega sobie prawo odwołania lub unieważnienia przetargu z uzasadnionych przyczyn.

Niniejsze ogłoszenie o przetargu zostało opublikowane w siedzibie Urzędu Miasta na stronie internetowej www.radlin.pl

Radlin, dnia 15 lutego 2024r.

Zmarł Błażej Adamczyk…

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy informację o śmierci Pana Błażeja Adamczyka, wielkiego miłośnika historii Radlina i regionu, autora wielu książek, opracowań i broszur, zaangażowanego harcerza, członka-założyciela Harcerskiego Kręgu Seniora „Skaut” i Radlińskiego Towarzystwa Kulturalnego.

Łączymy się w bólu z rodziną i bliskimi zmarłego…

Nabożeństwo pogrzebowe odbędzie się w najbliższy piątek o godz. 9.00 w Kościele w Radlinie-Głożynach.

Obwieszczenie Burmistrza Radlina – informacja o okręgach wyborczych i liczbie radnych wybieranych w okręgach

Publikujemy Obwieszczenie Burmistrza Radlina z dnia 5 lutego 2024 roku

Na podstawie art. 422 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. – Kodeks wyborczy (Dz. U. z 2023 r. poz. 2408) Burmistrz Radlina
podaje do publicznej wiadomości informację o okręgach wyborczych, ich granicach i numerach, liczbie radnych wybieranych
w okręgach wyborczych oraz siedzibie Miejskiej Komisji Wyborczej w Radlinie w wyborach organów jednostek samorządu
terytorialnego zarządzonych na dzień 7 kwietnia 2024 r.

Wymiana pieca krok po kroku

Dlaczego warto wymienić piec?

  1. Wymiana pieca węglowego na nowe źródło ciepła przyczynia się do ograniczenia szkodliwego smogu,
  2. Nowoczesny system ogrzewania minimalizuje ryzyko wystąpienia pożaru lub zatrucia tlenkiem węgla,
  3. Wymiana nieefektywnego źródła ciepła na nowoczesne wiąże się z wygodą. To również brak konieczności codziennego rozpalania i uzupełniania paliwa,
  4. Nowoczesne urządzenia grzewcze nie wymagają dodatkowej przestrzeni do składowania paliwa,
  5. Rezygnacja z węgla to również rezygnacja z pyłu, popiołu i brudu,
  6. To również komfort użytkowania. Nowoczesne systemy grzewcze są wyposażone w łatwe w obsłudze systemy regulacji temperatury.

Jak wymienić piec krok po kroku?

Krok 1 – Podejmij decyzję

Pierwszy krok to podjecie decyzji o wymianie pieca i wybór najodpowiedniejszej technologii. Najlepszym czasem na wymianę jest okres po sezonie grzewczym, kiedy chwilowy brak ogrzewania nie będzie problemem. Istnieje również możliwość, aby przeprowadzić inwestycję w miesiącach jesienno-zimowych. W takiej sytuacji, o ile pozwalają na to warunki techniczne, w pierwszej kolejności instaluje się nowe ogrzewanie, a dopiero w kolejnym kroku likwiduje stary piec. Takie rozwiązanie jest korzystne jeśli zamieniamy np. piec kaflowy na nowy system grzewczy. Możliwe będzie wówczas dalsze korzystanie z pieca do ogrzania lokalu, do czasu uruchomienia nowego ogrzewania.

Krok 2 – Sprawdź dostępne programy dofinansowań:

  • Czyste powietrze
  • Moje ciepło
  • Mój prąd
  • Ciepłe Mieszkanie

Skorzystanie z gminnego programu dofinansowania nie wyklucza możliwości korzystania z programów ogólnopolskich. Warunkiem jest aby suma dotacji nie przekroczyła 100 % kosztów kwalifikowanych. Natomiast wydatki, które nie zostały sfinansowane z obowiązujących programów dotacyjnych, możesz nadal rozliczać w ramach ulgi termomodernizacyjnej.

Krok 3 – Skompletuj wymagane dokumenty

Dokumenty, które należy dołączyć do wniosku o dotację różnią się w zależności od wybranego programu dofinansowania. Informacje dotyczące wymaganych załączników można znaleźć w regulaminach programów.

Krok 4 – Złóż wniosek o przyznanie dotacji

Sposób złożenia wniosku jest zależny od wybranego programu. W przypadku programu Czyste Powietrze wniosek o dotację można złożyć zarówno internetowo, jak i tradycyjnie, w formie papierowej, zgodnie ze schematem działania przedstawionym poniżej.

Wnioski do lokalnych programów najczęściej należy złożyć osobiście w odpowiednim wydziale urzędu miasta lub gminy. Terminy i miejsce składania dokumentów będą określone w ogłoszeniu o naborze.

W przypadku Programu Czyste Powietrze Miasto Radlin posiada podpisane porozumienie z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Katowicach na jego obsługę. W ramach porozumienia  każdy mieszkaniec miasta Radlin może skorzystać z pomocy w zakresie wypełniania wniosku w Gminnym Punkcie Konsultacyjno-Informacyjnym zlokalizowanym w budynku C tutejszego Urzędu Miasta.

Krok 5 – Realizacja inwestycji

Kiedy Twój wniosek zostanie rozpatrzony i podpiszesz umowę możesz rozpocząć realizację inwestycji. Na początku warto przeprowadzić rozeznanie rynku, aby wybrać najbardziej korzystną ofertę. Skontaktuj się z kilkoma firmami zajmującymi się montażem systemów grzewczych i poproś o przestawienie wyceny. Wybierając instalatora zwróć uwagę, czy posiada on odpowiednie kwalifikacje do montażu danego źródła ciepła – w niektórych programach może być wymagane przedstawienie odpowiedniego certyfikatu instalatora. Pamiętaj również, aby podpisać umowę z firmą, w ofercie której znajdą się najważniejsze informacje np. dotyczące ceny oraz terminu wykonywania prac.

Pamiętaj! Dofinansowanie w ramach programów gminnych można otrzymać jedynie na piec, który nie został jeszcze wymieniowy, dlatego wniosek o przyznanie dotacji należy złożyć jeszcze przed rozpoczęciem inwestycji.

Natomiast wniosek do programu Czyste powietrze możesz złożyć także po zakończonej inwestycji, jednak nie później niż 6 miesięcy od daty rozpoczęcia inwestycji (daty wystawienia pierwszej faktury lub równoważnego dokumentu księgowego).

Krok 6 – Złóż wniosek o rozliczenie inwestycji

Podobnie jak w przypadku składania wniosku o przyznanie dotacji, każdy program dofinansowań posiada swoje wytyczne dotyczące rozliczenia dotacji. Jeszcze przed rozpoczęciem inwestycji warto zwrócić uwagę na spis załączników, które trzeba będzie dołączyć do wniosku o rozliczenie. Te informacje można znaleźć w regulaminie programu. Sposób dostarczenia dokumentów rozliczeniowych najczęściej jest podobny, jak w przypadku wniosku o przyznanie dotacji.

Krok 7 – Przyznanie dotacji

Po złożeniu wniosku o rozliczenie i pozytywnym rozpatrzeniu go przez odpowiednią jednostkę otrzymasz informację o przyznaniu dofinansowania.

Pamiętaj! Okres trwałości wynosi 5 lat. W tym czasie nie można zamontować urządzeń, instalacji oraz wyrobów budowlanych zakupionych i zainstalowanych w trakcie realizacji przedsięwzięcia.

źródło: ulotka Jak wymienić piec krok po kroku. Instrukcja dla mieszkańca.

,

,

Terminy posiedzeń Rady Miejskiej – luty 2024

LXXIII sesja VII Kadencji Rady Miejskiej w Radlinie odbędzie się

w dniu 27 lutego 2024 r. o godzinie 14.30 w sali posiedzeń Urzędu Miasta Radlin

Posiedzenie Komisji ds. Społecznych odbędzie się

w dniu 26 lutego 2024 r. o godzinie 7.30

Posiedzenie Komisji Budżetu odbędzie się

w dniu 26 lutego 2024 r. o godzinie 12.00

Posiedzenie Komisji Infrastruktury odbędzie się

w dniu 26 lutego 2024 r. o godzinie 14.00

Kalendarz wyborczy

do dnia 12 lutego 2024 r.podanie do publicznej wiadomości, w formie obwieszczenia, informacji o okręgach wyborczych, ich granicach, numerach i liczbie radnych wybieranych w każdym okręgu wyborczym oraz o wyznaczonej siedzibie terytorialnej komisji wyborczej dla wyborów do rad gmin, rad powiatów, sejmików województw i rad dzielnic m.st. Warszawy oraz wyborów wójtów, burmistrzów i prezydentów miast,zawiadomienie odpowiednio Państwowej Komisji Wyborczej lub właściwego komisarza wyborczego o utworzeniu komitetu wyborczego.
do dnia 22 lutego 2024 r.zgłaszanie komisarzom wyborczym kandydatów na członków terytorialnych komisji wyborczych.
do dnia 27 lutego 2024 r.powołanie przez komisarzy wyborczych terytorialnych komisji wyborczych.
do dnia 4 marca 2024 r. do godz. 16:00utworzenie obwodów głosowania w zakładach leczniczych, domach pomocy społecznej, zakładach karnych i aresztach śledczych oraz oddziałach zewnętrznych takich zakładów i aresztów oraz ustalenie ich granic, siedzib i numerów,zgłaszanie terytorialnym komisjom wyborczym list kandydatów na radnych, odrębnie dla każdego okręgu wyborczego dla wyborów do rad gmin, rad powiatów, sejmików województw i rad dzielnic m.st. Warszawy.
do dnia 8 marca 2024 r.podanie do publicznej wiadomości, w formie obwieszczenia, informacji o numerach i granicach obwodów głosowania oraz o siedzibach obwodowych komisji wyborczych, w tym o lokalach dostosowanych do potrzeb wyborców niepełnosprawnych, a także o możliwości głosowania korespondencyjnego i głosowania przez pełnomocnika,zgłaszanie komisarzom wyborczym kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych.
do dnia 13 marca 2024 r.przyznanie przez Państwową Komisję Wyborczą jednolitych numerów dla list tych komitetów wyborczych, które zarejestrowały listy kandydatów co najmniej w połowie okręgów w wyborach do wszystkich sejmików województw.
do dnia 14 marca 2024 r. do godz. 16:00zgłaszanie gminnym komisjom wyborczym kandydatów na wójtów, burmistrzów, prezydentów miast.
do dnia 15 marca 2024 r.przyznanie przez komisarza wyborczego, wykonującego zadania o charakterze ogólnowojewódzkim, numerów dla list tych komitetów wyborczych, które zarejestrowały co najmniej jedną listę kandydatów w wyborach do sejmiku województwa i nie został im przyznany numer przez Państwową Komisję Wyborczą.
do dnia 18 marca 2024 r.przyznanie przez komisarza wyborczego numerów dla list tych komitetów wyborczych, które zarejestrowały co najmniej jedną listę kandydatów do rady powiatu i nie został im przyznany numer przez Państwową Komisję Wyborczą ani przez komisarza wyborczego wykonującego zadania o charakterze ogólnowojewódzkim,powołanie przez komisarzy wyborczych obwodowych komisji wyborczych.
od dnia 23 marca 2024 r. do dnia 5 kwietnia 2024 r. do godz. 24:00nieodpłatne rozpowszechnianie w programach publicznych nadawców radiowych i telewizyjnych audycji wyborczych przygotowanych przez komitety wyborcze.
do dnia 25 marca 2024 r.podanie do publicznej widomości, w drodze rozplakatowania obwieszczeń: a) terytorialnych komisji wyborczych o zarejestrowanych listach kandydatów na radnych, b) gminnych komisji wyborczych o zarejestrowanych kandydatach na wójtów, burmistrzów, prezydentów miast,zgłaszanie zamiaru głosowania korespondencyjnego przez wyborców niepełnosprawnych, w tym za pomocą nakładek na karty do głosowania sporządzonych w alfabecie Braille’a, oraz przez wyborców, którzy najpóźniej w dniu głosowania kończą 60 lat,zgłaszanie zamiaru skorzystania z prawa do bezpłatnego transportu do lokalu wyborczego lub bezpłatnego transportu powrotnego przez wyborców niepełnosprawnych oraz przez wyborców, którzy najpóźniej w dniu głosowania kończą 60 lat, w gminie, w której w dniu wyborów nie funkcjonuje gminny przewóz pasażerski.
do dnia 28 marca 2024 r.podanie do publicznej wiadomości informacji o organizacji w gminach wiejskich lub miejsko-wiejskich, w dniu wyborów, bezpłatnego gminnego przewozu pasażerskiego, o którym mowa w art. 37f § 1 Kodeksu wyborczego.
do dnia 29 marca 2024 r.składanie wniosków o sporządzenie aktu pełnomocnictwa do głosowania przez wyborców niepełnosprawnych oraz przez wyborców, którzy najpóźniej w dniu głosowania kończą 60 lat.
do dnia 4 kwietnia 2024 r.poinformowanie wyborców niepełnosprawnych oraz wyborców, którzy najpóźniej w dniu głosowania kończą 60 lat, którzy zgłosili zamiar skorzystania z prawa do bezpłatnego transportu do lokalu wyborczego, o godzinie transportu w dniu głosowania.
w dniu 5 kwietnia 2024 r. o godz. 24:00zakończenie kampanii wyborczej.
w dniu 7 kwietnia 2024 r. w godz. 7:00 ‑ 21:00głosowanie.