Konkurs plastyczny pt. „O jakość powietrza dbamy – błękit nieba przywracamy!”

Ekodoradca Gminny w ramach projektu „Śląskie. PRZYWRACAMY BŁĘKIT”. Kompleksowa realizacja Programu ochrony powietrza dla województwa śląskiego zaprasza do udziału

w otwartym konkursie plastycznym pn. „O jakość powietrza dbamy – błękit nieba przywracamy!

REGULAMIN
KONKURSU PLASTYCZNEGO

O jakość powietrza dbamy – błękit nieba przywracamy!”

§ 1

Organizator

1. Konkurs plastyczny pn. „O jakość powietrza dbamy – błękit nieba przywracamy!” zwany dalej „Konkursem” jest organizowany przez Ekodoradcę gminnego, zwanego dalej „Organizatorem”.

2. Komórką odpowiedzialną za prawidłowy przebieg konkursu jest Wydział Gospodarki Komunalnej i Ekologii Urzędu Miasta Radlin.

3. Konkurs realizowany jest w ramach projektu „Śląskie. Przywracamy błękit”. Kompleksowa realizacja Programu ochrony powietrza dla województwa śląskiego przy dofinansowaniu z Programu LIFE Unii Europejskiej oraz Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (LIFE20 IPE/PL/000007 – LIFE-IP AQP-SILESIAN-SKY).

§ 2

Postanowienia ogólne

1. Tematyka Konkursu dotyczy problematyki ochrony powietrza atmosferycznego oraz jego wpływu na zdrowie i życie mieszkańców miasta Radlina, a w szczególności pokazania w formie plastycznej powodów, dla których warto chronić powietrze, a także propozycji skutecznych i możliwych do zrealizowania działań, których wdrożenie spowoduje poprawę jakości powietrza na terenie miasta Radlin.

2. Celem Konkursu jest:

1) kształtowanie świadomości mieszkańców na temat wpływu zanieczyszczeń na ich zdrowie i życie oraz prawidłowych zachowań w sytuacji wystąpienia alertów smogowych,

2) zachęcanie mieszkańców do wdrażania działań mających na celu poprawę jakości środowiska naturalnego oraz oszczędności zasobów,

3) promowanie działań zmierzających do ograniczenia emisji zanieczyszczeń wprowadzanych do powierza atmosferycznego na terenie miasta,

4) budowanie bardziej świadomej i odpowiedzialnej społeczności,

5) zainteresowanie dzieci i młodzieży zagadnieniami związanymi ze zmianami klimatu oraz działaniami mającymi na celu ich ograniczenie lub zapobieżenie,

6) rozwijanie zmysłu plastycznego i kreatywności u dzieci i młodzieży w połączeniu z aktywną edukacją ekologiczną,

7) promowanie idei projektu realizowanego przez Miasto Radlin pn. „Śląskie. Przywracamy błękit.” Kompleksowa realizacja Programu ochrony powietrza dla województwa śląskiego.

3. Informacje na temat konkursu opublikowane będą na stronie internetowej Urzędu Miasta Radlina oraz w mediach społecznościowych.

§ 3

Zasady uczestnictwa w Konkursie

1. Konkurs skierowany jest do dzieci i młodzieży w wieku szkolnym od 7 do 15 lat, mieszkających na terenie miasta Radlin.

2. Konkurs zostanie przeprowadzony w dwóch kategoriach wiekowych:

– od 7 do 11 lat,
– od 12 do 15 lat.

3. Zgłoszenie do Konkursu obejmuje:

1) pracę konkursową wykonaną, zgodnie z tematyką Konkursu,

2) kartę zgłoszeniową do Konkursu – wypełnioną zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu, przyklejoną na odwrocie pracy i zawierającą w przypadku:

a) uczestnika z placówki: tytuł pracy konkursowej, imię i nazwisko autora, nazwę i adres placówki, telefon, podpis osoby składającej zgłoszenie,

b) uczestnika indywidualnego: tytuł pracy konkursowej, imię, nazwisko i wiek autora, adres zamieszkania, telefon, podpis osoby składającej zgłoszenie,

3) podpisane oświadczenie dotyczące udziału w Konkursie plastycznym, według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do niniejszego Regulaminu.

4. Pracę konkursową należy wykonać według własnego pomysłu, na papierze o formacie A3, w dowolnej technice plastycznej (malowanie, wyklejanie, kolaż itp.). Kompozycja pracy płaska. Prace nie mogą być rolowane i składane.

5. Prace przekazane na Konkurs muszą być pracami własnymi, nigdzie wcześniej nie publikowanymi.

6. Każdy uczestnik może przekazać jedną pracę konkursową.

7. W Konkursie nie mogą brać udziału prace, które były nagradzane w innych konkursach.

8. Prace nie podpisane, anonimowe nie będą zakwalifikowane do Konkursu.

9. Pracę konkursową wraz z wypełnioną kartą zgłoszeniową i oświadczeniem należy składać w terminie: do 31 października 2024 r. do godziny 15.30. W przypadku prac przekazanych przez operatora pocztowego – decyduje data stempla pocztowego.

10. Prace konkursowe należy składać w siedzibie Urzędu Miasta Radlin przy ul. Józefa Rymera 15, 44-310 Radlin, w Wydziale Gospodarki Komunalnej i Ekologii Urzędu Miasta Radlin, pokój nr 25.

§ 4

Kryteria oceny prac Konkursowych

1. Kryteriami stosowanymi podczas oceniania prac będą:

1) ujęcie tematu (pomysłowość, technika wykonania, poprawność, estetyka pracy),

2) inwencja i pomysłowość w podejściu do tematu,

3) dostarczenie prac w przewidzianym terminie.

2. O wyłonieniu zwycięzców I, II, III miejsca oraz osób wyróżnionych w Konkursie decyduje powołana do tego celu Komisja Konkursowa w następującym składzie:

1) Maria Cieślik – Ekodoradca gminny – przewodnicząca komisji konkursowej,

2) Jolanta Urbańczyk – Inspektor w Wydziale Gospodarki Komunalnej i Ekologii – zastępca przewodniczącego i członek komisji konkursowej,

3) Monika Ryszka – Inspektor w Wydziale Gospodarki Komunalnej i Ekologii – członek komisji

konkursowej.

3. Decyzje podjęte przez Komisję Konkursową są ostateczne i nie przysługuje od nich odwołanie.

§ 5

Nagrody

1. Jako nagrody przewiduje się karty podarunkowe do Decathlonu dla autorów prac za I, II i III miejsce do realizacji w sklepach stacjonarnych i internetowych oraz nagrody pocieszenia dla osób wyróżnionych w każdej z dwóch kategorii wiekowych.

2. Organizator przewiduje przyznanie nagród za zajęcie I, II i III miejsca w każdej kategorii wiekowej w wysokości:

1) I miejsce – 300 zł,

2) II miejsce – 200 zł,

3) III miejsce – 100 zł.

3. Nagrody zostaną rozdane na specjalnie zorganizowanej uroczystości.

4. Szczegóły podane będą w protokole pokonkursowym ogłoszonym na stronie internetowej Urzędu Miasta Radlin – https://miasto.radlin.pl/ oraz w mediach społecznościowych.

5. Laureaci I, II, III miejsca oraz osoby wyróżnione zostaną powiadomione o wynikach Konkursu oraz terminie i miejscu wręczania nagród przez Komisję Konkursową.

6. Ogłoszenie wyników i uroczyste wręczenie nagród nastąpi do 30 listopada 2024 r.

7. Organizator nie ponosi odpowiedzialności w przypadku braku możliwości przekazania nagród Laureatom z powodu:

1) braku możliwości kontaktu z Laureatem;

2) odmowy przyjęcia nagrody;

3) podania nieprawidłowych lub nieprawdziwych danych osobowych, uniemożliwiających przekazanie nagrody.

8. W sytuacjach określonych w ust. 6 nagrody przechodzą na własność Organizatorów.

§ 6

Postanowienia końcowe

1. Prace nadesłane na Konkurs przechodzą na własność Organizatora Konkursu i nie będą zwracane.

2. Organizator Konkursu zastrzega sobie prawo do bezpłatnej ekspozycji prac i promocji w celach propagowania idei Konkursu.

3. Nadesłanie prac jest równoznaczne z akceptacją niniejszego Regulaminu.

4. Osobą do kontaktu jest: Maria Cieślik, tel.: (32) 459 02 66, e-mail: life@radlin.pl

5. Nagrody rzeczowe nie podlegają wymianie na równowartość pieniężną.

6. Organizator zastrzega sobie prawo do wprowadzenia zmian w Regulaminie.

7. Wszelkie kwestie nieujęte w Regulaminie rozstrzyga Organizator Konkursu.

8. Organizator Konkursu zastrzega sobie prawo odwołania Konkursu w terminie nie później niż na 7 dni przed terminem złożenia prac.

Uwaga! Dementujemy plotki! Woda jest zdatna do picia!

Ujecie kropli wody

Woda płynąca z kranów na terenie Miasta Radlin dostarczana zarówno przez Wodociągi ESOX jak i Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o o. w Wodzisławiu Śląskim
jest bezpieczna, przebadana i zdatna do picia a jej parametry nie uległy pogorszeniu!

Obecna sytuacja sprzyja niestety rozsiewaniu plotek i fake newsów. Uważajcie na tego typu informacje i weryfikujcie je na stronach przedsiębiorstw, które zajmują się zaopatrzeniem miasta w wodę.

https://www.facebook.com/wodociagi.esox/posts/pfbid02XKAPzpB523Rs3VjjF4Vu3MW3XidRdYzQA7sY7xyRfTWNrFGwbqsxHUWZTABajrZul

https://www.pwik-wodzislaw.pl/komunikaty/awarie/Jakosc-dostarczanej-wody/idn:285



Radlin dla Głuchołaz – zbiórka dla powodzian

Już nie raz udowodniliśmy, że jesteśmy miastem z sercem. Wierzymy, że i tym razem będzie podobnie.

Gmina Głuchołazy w woj. opolskim to jedna z najbardziej poszkodowanych miejscowości w tej powodzi. To także miejscowość, która kilka lat temu była naszym partnerem, w jednym z międzygminnych projektów. Wreszcie to gmina, w której znajduje się Jarnołtówek – turystyczne miejsce znane i bliskie sercu wielu naszym mieszkańcom…

Dziś odbyła się rozmowa Burmistrza Radlina z Burmistrzem Głuchołaz. Na jej podstawie mamy dla Was listę najpilniejszych potrzeb – artykułów jakie będziemy zbierać w naszych jednostkach od wtorku, do czwartku. W najbliższy piątek samochód z zebranymi darami pojedzie na miejsce.

CO ZBIERAMY ?

żywność pakowana, kasze, ryż, makarony, konserwy, żywność w słoikach, musy owocowe, sucharki, mleko w proszku, pieczywo z długim terminem przydatności, batony energetyczne,

żywność pakowana próżniowo, zupy instant,

etc…

TYLKO I WYŁĄCZNIE TE PRODUKTY

GDZIE?

Radlińskie szkoły, przedszkola,

Miejski Żłobek “Serduszko”

Świetlica Środowiskowa “Koliba”

Urząd Miasta Radlin

Miejski Ośrodek Kultury

Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji

Ośrodek Pomocy Społecznej w Radlinie

Parafia WNMP w Radlinie-Biertułtowach

(w godzinach pracy tych instytucji)

KIEDY?

od wtorku 17.09.2024

do czwartku 19.09.2024

(piątek 20.09. wyjazd do Głuchołaz!)

Pomóżmy potrzebującym! #RadlinDlaGłuchołaz💚

Stan pogotowia przeciwpowodziowego na terenie powiatu

powiat wodzisławski

W związku z intensywnymi opadami atmosferycznymi w regionie, prognozowaną niekorzystną sytuacją hydrologiczną w dorzeczu górnej Odry oraz Olzy, a także pojawieniem się ryzyka wystąpienia wód z koryt rzek na terenie powiatu wodzisławskiego, Starosta Wodzisławski wprowadził na terenie całego powiatu wodzisławskiego stan pogotowia przeciwpowodziowego do odwołania.

https://www.powiatwodzislawski.pl/pogotowie-przeciwpowodziowe-na-terenie-powiatu.html

Ul. Kostki-Napierskiego tymczasowo zamknięta


W porozumieniu z Państwową Strażą Pożarną podjęto decyzję o czasowym zamknięciu ul. Kostki-Napierskiego w Radlinie, z uwagi na zagrożenie zalewowe. Prosimy omijać ten fragment miasta.


Jednocześnie informujemy, że Starosta Wodzisławski wprowadził na terenie całego Powiatu Wodzisławskiego stan pogotowia przeciwpowodziowego, do odwołania.

Nabór przedsiębiorstw na targi

Województwo Śląskie zaprasza regionalne firmy z sektora MŚP na stoiska targowe!

Trwają 4 nabory firm na wydarzenia targowe w ramach realizacji projektu InterGlobal. Wszystkie nabory znajdują się na stronie https://invest-in-silesia.pl/

W ramach realizacji projektu InterGlobal, Województwo Śląskie organizuje wspólne stoisko projektowe, składające się z dedykowanych stanowisk dla każdego wybranego przedsiębiorstwa.

Zapewniona zostanie kompleksowa organizacja wyjazdu –  zagwarantowanie przelotów i transportu lokalnego, zakwaterowania, miejsca na stoisku projektowym oraz wstępu na targi dla dwóch przedstawicieli przedsiębiorstwa.

Udział w wydarzeniu dla przedsiębiorców jest bezkosztowy, dzięki dofinansowaniu ze środków Unii Europejskiej (w ramach pomocy de minimis).

Przedsiębiorstwo, które zakwalifikuje się do udziału w Wydarzeniu otrzyma zaświadczenie o otrzymanej pomocy de minimis.

Obecnie ogłoszone są 4 nabory na wydarzenia targowe:

Targi MSV w Brnie w dn. 8-11 października br.  Termin zgłoszeń do 13 września

Targi Adipec w Abu Dhabi w dn. 4-7 listopada br.  Termin zgłoszeń do 17 września

Targi China International Import Expo w Szanghaju 5-10 listopada br.  Termin zgłoszeń do 20 września

Targi MEDICA w Düsseldorfie w dn. 11-14 listopada br. Termin zgłoszeń do 20 września

Zadanie realizowane jest w ramach Projektu pn. „Interglobal – internacjonalizacja przedsiębiorstw sektora MŚP z województwa śląskiego” FE SL 2021-2027, Priorytet FESL.01 Fundusze Europejskie na inteligentny rozwój, Działanie FESL.01.10 Promocja eksportu i internacjonalizacja MŚP.

Celem głównym projektu jest rozwój i wzmocnienie procesów internacjonalizacji przedsiębiorstw działających na terenie województwa śląskiego. Przedsiębiorcy włączeni do projektu są objęci programem rozwoju działalności eksportowej. W zależności od posiadanych doświadczeń w zakresie internacjonalizacji, będą mogli wybrać indywidualną ścieżkę wsparcia merytorycznego lub skorzystać z konkretnych usług, które będą odpowiadały ich zidentyfikowanym potrzebom.

W ramach projektu przedsiębiorcy otrzymają możliwość:

  • skorzystania z usług doradców zagranicznych,
  • udziału w spotkaniach informacyjnych,
  • warsztatach eksportowych,
  • Akademii Internacjonalizacji,
  • uczestnictwa w branżowych targach zagranicznych
  • uczestnictwa w krajowych kongresach i targach o charakterze międzynarodowym
  • uczestnictwa w misjach gospodarczych,
  • otrzymania bonów eksportowych, które będą mogły zostać wykorzystane na potrzeby internacjonalizacji działalności danego przedsiębiorstwa,
  • skorzystania z usług informacyjnych zapewniających widoczność ich działań na rynkach międzynarodowych.

Zachęcamy do przesyłania informacji o naborach do firm zrzeszonych w Państwa instytucjach oraz promocji naborów na waszych stronach internetowych i profilach społecznościowych. W załączeniu grafika do wykorzystania.

Więcej informacji udziela Pan Marcin Pogodziński, tel. 32 77 44 515, mail: marcin.pogodzinski@slaskie.pl

Wykaz nieruchomości przeznaczonych do oddania w dzierżawę

BURMISTRZ RADLINA informuje, że zgodnie z art. 35 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2024 r., poz. 1145) na stronie internetowej www.radlin.pl oraz na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu Miasta Radlin przy ul. J. Rymera 15 wywieszony został na okres 21 dni wykaz nieruchomości położonej w Radlinie przy ul. Modrzewiowej przeznaczonej do oddania w dzierżawę.

Do pobrania:

Terminy posiedzeń Rady Miejskiej w Radlinie – wrzesień 2024

VI sesja VIII kadencji Rady Miejskiej w Radlinie odbędzie się

w dniu 24 września 2024 r. o godzinie 14.30 w sali posiedzeń Urzędu Miasta Radlin

Posiedzenie Komisji ds. Społecznych odbędzie się

w dniu 23 września 2024 r. o godzinie 8.00

Posiedzenie Komisji Budżetu odbędzie się

w dniu 23 września 2024 r. o godzinie 12.00

Posiedzenie Komisji Infrastruktury odbędzie się

w dniu 24 września 2024 r. o godzinie 9.00.

Komunikat KRUS

Informujemy, że od 16 września 2024 r. świadczenie pieniężne z tytułu pełnienia funkcji sołtysa według nowych zasad.


Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego informuje, że od 16 września 2024 r. wchodzą w życie przepisy ustawy o zmianie ustawy o świadczeniu pieniężnym z tytułu pełnienia funkcji sołtysa oraz ustawy o świadczeniu uzupełniającym dla osób niezdolnych do samodzielnej egzystencji.

W wyniku nowelizacji przepisów przede wszystkim rozszerzony został krąg osób, które mogą uzyskać prawo do świadczenia z tytułu pełnienia funkcji sołtysa. Nowe rozwiązania skracają okres pełnienia funkcji sołtysa uprawniający do uzyskania świadczenia z 8 do 7 lat oraz znoszą wymóg pełnienia funkcji sołtysa przez co najmniej dwie kadencje i wymóg pełnienia tej funkcji na podstawie ustawy z 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym.

Nowelizacja wprowadziła także zmiany ułatwiające przeprowadzenie postępowania dowodowego w sytuacji, gdy wnioskodawca nie dysponuje danymi potwierdzającymi okres pełnienia funkcji sołtysa. Konieczność uzyskania oświadczeń potwierdzających
tą okoliczność od osób zamieszkujących w sołectwie w czasie, w którym wnioskodawca pełnił funkcję sołtysa, zmniejszono z 5 do 3 osób.

Od 16 września 2024 r. świadczenie z tytułu pełnienia funkcji sołtysa może uzyskać osoba, która spełnia łącznie nw. warunki:


• osiągnęła wiek emerytalny (60 lat kobieta, 65 lat mężczyzna),
• pełniła funkcję sołtysa przez okres co najmniej 7 lat (bez względu na to czy funkcja była pełniona przed czy po 1990 r.),
• nie była karana za przestępstwo lub przestępstwo skarbowe w związku z pełnieniem tej funkcji.
W celu otrzymania świadczenia pieniężnego z tytułu pełnienia funkcji sołtysa należy złożyć, do dowolnej jednostki organizacyjnej KRUS, wniosek o ustalenie prawa do tego świadczenia.
Na podstawie złożonego wniosku KRUS rozpatrzy prawo do świadczenia i wyda stosowną decyzję w sprawie.

Wniosek o świadczenie powinny złożyć również te osoby, które już wcześniej składały
w KRUS wniosek, ale otrzymały decyzję odmawiającą – zgodnie z obowiązującymi wówczas przepisami – np. z uwagi na pełnienie funkcji sołtysa przez okres krótszy niż wymagane dotychczas 8 lat czy też pełnienie tej funkcji wyłącznie przed wejściem w życie ustawy o samorządzie gminnym.


Świadczenie wg znowelizowanych przepisów przyznawane będzie od daty spełnienia wszystkich warunków, ale nie wcześniej niż od wejścia w życie zmiany do ustawy
i nie wcześniej niż od miesiąca złożenia wniosku o to świadczenie (zasady te dotyczą również osób, które otrzymały decyzję odmawiającą i ponownie wystąpią z wnioskiem).


Podstawa prawna
• ustawa z dnia 24 lipca 2024 r. o zmianie ustawy o świadczeniu pieniężnym z tytułu pełnienia funkcji sołtysa oraz ustawy o świadczeniu uzupełniającym dla osób niezdolnych do samodzielnej egzystencji (Dz. U. z 2024 r. poz. 1246)
• ustawa z dnia 26 maja 2023 r. o świadczeniu pieniężnym z tytułu pełnienia funkcji sołtysa (Dz. U. z 2023 r. poz. 1073