UWAGA! Podajemy dane na stan 30.06.2021, na podstawie serwisu rządowego www.gov.pl. Późniejsze wyniki mogą różnić się od podanych poniżej.
30,1 % – tylu mieszkańców Radlina zaszczepiło się już dwiema dawkami szczepionki przeciwko covid-19. To 5309 mieszkańców miasta. Z kolei pierwszą dawkę przyjęło 7178 mieszkańców, najwięcej w grupie wiekowej 40-59, najmniej – w grupie 12-19 (307).
Zajmujemy tym samym 5 miejsce w powiecie w liczbie zaszczepionych, po Wodzisławiu Śl. (32,4 %), Rydułtowach (32,1%), Godowie (30,8%) i Pszowie (30,2%). Najmniejszy procent zaszczepionych w powiecie mieszka z kolei w Lubomi (24,4%).
Najwyższy wskaźnik zaszczepień w kraju ma miejscowość Podkowa Leśna (woj. mazowieckie) i wynosi aż 49,5%. Na drugim miejscu jest Warszawa z wynikiem 49,1%. Najmniejszy wynik zaszczepionych ma z kolei Lipnica Wielka (woj. małopolskie) i wynosi 8,6%.
Już 1 lipca rozpocznie się proces składania deklaracji do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków, który ma na celu zebranie wszystkich danych dotyczących źródeł ciepła i spalania paliw w budynkach mieszkalnych i niemieszkalnych. Każdy budynek, który posiada źródło ciepła lub spalania paliw do 1 MW należy zgłosić wypełniając odpowiednią deklarację. Deklarację można złożyć samodzielnie, bez wychodzenia z domu, żeby to zrobić należy posiadać profil zaufany albo podpis elektroniczny.
Od 1 lipca każdy obywatel lub zarządca budynku będzie zobowiązany złożyć deklarację do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków. Dla budynków, ktore już istnieją właściciel lub zarządca będzie miał 12 miesięcy. Dla nowo powstałych budynków termin ten będzie wynosił 14 dni.
Jaki jest cel stworzenia Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków?
Celem stworzenia centralnej bazy jest poprawa jakości powietrza – likwidacja głównej przyczyny zanieczyszczeń – emisji substancji powodująych smog. CEEB będzie ważnym narzędziem wspierającym wymianę starych kotłów grzewczych, będize również miejscem gdzie dostępne będą informacje na temat wszystkich programów finansowania wymiany pieców. Dzięki szczegółowym danym o budynkach będziemy widzieć o wiele więcej na temat sytuacji w mieszkalnictwie. CEEB stanowić będzie również narzędzie dla organów administracji centralnej i samorządowej do realizacji polityki niskoemisyjnej. Dla obywateli zostaną uruchomione usługi, które przyczynią się do poprawy stanu technicznego budynków w zakresie bezpieczeństwa, np. zamówienie przeglądu kominiarskiego czy inwentaryzacji budynku.
Jakie informacja będzie zawierała deklaracja?
Deklaracja będzie zawierała takie informacje, jak:
imię i nazwisko albo nazwę właściciela lub zarządcy budynku lub lokalu oraz adres miejsca zamieszkania lub siedziby
adres nieruchomości, w obrębie której eksploatowane jest źródło ciepła lub źródło spalania paliw
informacje o liczbie i rodzaju eksploatowanychw obrębie nieruchomości źródeł ciepła lub źródeł spalania paliw oraz o ich przeznaczeniu i wykorzystywanych w nich paliwach
numer telefonu właściciela lub zarządcy (opcjonalnie)
adres e-mail (opcjonalnie)
W jaki sposób będzie można złożyć deklarację do CEEB?
w formie elektronicznej, czyli przez internet – jest to najszybszy oraz najwygodniejszy sposób. Oprócz tego, że umożliwia to oszczędność czasu a także pieniędzy, niewątpliwą zaletą jest również to, że deklarację można złożyc nie wychodząc z domu
w formie papierowej – wypełniony dokument można będzie wysłać listem albo złożyć osobiście we właściwym Urzędzie (zgodnie z lokalizacją budynku).
Prezesi Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, Poczty Polskiej oraz Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego podpisali listy intencyjne, dzięki którym w wybranych placówkach Poczty oraz KRUS możliwe będzie uzyskanie pomocy w złożeniu drogą elektroniczną wniosku o tzw. świadczenie 300+ w ramach programu „Dobry Start”. Zainteresowanym pomagać będą pracownicy ZUS. Od 1 lipca br. będzie można składać wnioski w tegorocznej edycji programu „Dobry Start”. W ramach programu rodzice, bez względu na dochody, mogą otrzymać jednorazowo 300 zł na zakup podręczników, zeszytów, sprzętów potrzebnych uczniom oraz pozostałego wyposażenia niezbędnego wszystkim podejmującym naukę w szkołach podstawowych, liceach, szkołach policealnych oraz innych placówkach edukacyjnych do ukończenia 20 roku życia lub 24 lat w przypadku osób z niepełnosprawnościami. W tym roku wnioski będzie można składać od 1 lipca do 30 listopada tylko drogą elektroniczną z Portalu Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, za pośrednictwem portalu Empatia lub przez serwisy bankowości elektronicznej banków, które udostępnią taką możliwość. Świadczenia 300+ w tegorocznej edycji programu „Dobry Start” będzie przyznawał i wypłacał ZUS. W związku ze zmianą sposobu składania wniosków (dotychczas można było składać wnioski również na papierowym formularzu) Zakład Ubezpieczeń Społecznych podjął współpracę z Pocztą Polską oraz Kasą Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, która ma ułatwić złożenie wniosków tym osobom, które mogą mieć trudności z elektronicznym wnioskowaniem o świadczenie z programu „Dobry Start”. Na podstawie podpisanych listów intencyjnych pracownicy ZUS będą pełnili dyżury w wybranych placówkach Poczty Polskiej i KRUS. Podczas dyżurów pracownicy Zakładu będą zakładać zainteresowanym profile na PUE ZUS i będą pomagać w złożeniu wniosku o świadczenie w ramach programu „Dobry Start” za pośrednictwem PUE ZUS. Taką pomoc będzie można uzyskać także w placówkach ZUS oraz innych wybranych miejscach, z którymi ZUS będzie współpracował w tym zakresie. Pracownicy ZUS będą obecni w wybranych placówkach Poczty i KRUS na terenie całego kraju.
Od tego tygodnia biuro programu „Czyste Powietrze” funkcjonuje w nowych, zmienionych godzinach: – poniedziałki i czwartki: 9.00 do 14.00 – wtorki 9.00 do 16.30
Biuro mieści się na parterze budynku C Urzędu Miasta (wejście od strony parkingu).
Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego w Częstochowie serdecznie zaprasza wszystkie współpracujące z KRUS redakcje, osoby publikujące w mediach o raz dziennikarzy – również tych niezawodowych, do wzięcia udziału w XVII Konkursie pt.: ”W rolnictwie można pracować bezpieczniej”.
Celem Konkursu jest oddziaływanie na poprawę bezpieczeństwa pracy rolników i ich rodzin poprzez upowszechnianie wiedzy o zagrożeniach i zasad bezpiecznej pracy, zawartych m.in. w ustanowionych przez Prezesa Kasy „Zasadach ochrony zdrowia i życia w gospodarstwie rolnym” oraz „Wykazu czynności szczególnie niebezpiecznych, związanych z prowadzeniem gospodarstwa rolnego, których nie należy powierzać dzieciom poniżej 16 lat”.
Temat Konkursu ma zwrócić szczególną uwagę na zapobieganie wypadkom i chorobom zawodowym związanym z obecnością zwierząt w gospodarstwie rolnym, od 30 lat upowszechnianym przez KRUS.
Warunkiem udziału w Konkursie jest opublikowanie od dnia 1 stycznia do 31 grudnia 2021 r. i przesłanie na adres organizatora (Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego , Biuro Prewencji, Warszawa), publikacji najpóźniej w terminie do dnia 14 stycznia 2022 r.
Publikacje będą oceniane w trzech kategoriach (artykuły prasowe i internetowe, audycje radiowe, audycje telewizyjne).
Na laureatów czekają nagrody finansowe. Za najlepszy cykl publikacji (3 publikacje) w kategorii artykuły prasowe i internetowe I nagroda wynosi 2400 zł, w kategorii audycje radiowe – 3000 zł, w kategorii audycje telewizyjne 3500 zł. W przypadku pojedynczych publikacji, odpowiednio – 900, 1100 i 1300 zł.
Szczegóły Konkursu na stronie internetowej www.krus.gov.pl.
Do 30 czerwca 2021 r. pszczelarze mogą składać w biurach powiatowych ARiMR wnioski o przyznanie pomocy. Można to zrobić osobiście, z wykorzystaniem wrzutni, za pośrednictwem platformy ePUAP lub przesłać przesyłką rejestrowaną nadaną w placówce Poczty Polskiej.
O pomoc mogą ubiegać się pszczelarze zarejestrowani w ewidencji producentów i wpisani do specjalnego rejestru. Wysokość wsparcia wynosi 20 zł do każdej rodziny pszczelej, której udało się przezimować. Zainteresowanych takim wsparciem, którzy obawiają się, że nie będą potrafili samodzielnie wypełnić wniosku, zapraszamy do kontaktu z naszymi biurami powiatowymi. Tam będą dostępni eksperci, którzy pomogą w technicznym wypełnieniu wniosku. Ze względu na ograniczenia wprowadzone w związku z COVID-19 uprzejmie prosimy, aby umawiać się telefonicznie na konkretny termin. To pozwoli uniknąć kumulacji wizyt w tym samym czasie oraz zadbać o bezpieczeństwo beneficjentów i pracowników ARiMR. Tegoroczny limit pomocy wynosi 35,5 mln zł. Wsparcie ma charakter pomocy de minimis. Wnioski o taką pomoc będzie można składać co roku. Więcej informacji na stronie Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa:
Na mocy Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 20 maja 2021 r. dodatkowy zasiłek opiekuńczy dla ubezpieczonego w KRUS został przedłużony do 6 czerwca 2021 r.
Zasiłek opiekuńczy przysługuje na dotychczasowych zasadach – w przypadku zamknięcia z powodu Covid-19 żłobka/przedszkola/szkoły lub innej placówki, do której uczęszcza dziecko, albo niemożności sprawowania opieki przez nianię lub dziennego opiekuna z powodu Covid-19 – ubezpieczonym rolnikom i domownikom – z powodu konieczności osobistego sprawowania opieki nad:
dzieckiem w wieku do ukończenia 8 lat;
dzieckiem legitymującym się orzeczeniem o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności do ukończenia 18 lat albo dzieckiem z orzeczeniem o niepełnosprawności lub orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego;
Zasiłek opiekuńczy przysługuje w przypadku, gdy placówki są zamknięte ze względu na Covid-19, oraz w sytuacji, gdy placówka, która wznowiła naukę/opiekę stacjonarną zostanie zamknięta lub jej funkcjonowanie, mimo, że jest otwarta, zostanie ograniczone ze względu na nieprzewidziane zamknięcie klasy, oddziału, a więc w przypadku, gdy nie będzie możliwości zapewnienia opieki ww. dzieciom i osobom niepełnosprawnym.
Również nie zmieniły się zasady występowania o dodatkowy zasiłek opiekuńczy, który przyznawany jest na wniosek.
Jeżeli we wniosku o zasiłek opiekuńczy złożony przed wejściem w życie nowych przepisów wskazano okres opieki nad dzieckiem po 23 maja 2021 r. i spełnione zostały pozostałe warunki niezbędne do uzyskania prawa do tego zasiłku, to prawo do tego zasiłku zostanie przyznane na wskazany we wniosku okres opieki (nie dłużej niż do 6 czerwca 2021 r.) bez konieczności ponawiania wniosku.
Informujemy, iż nie zmieniły się zasady przysługiwania zasiłku opiekuńczego. Zasiłek ten nie przysługuje, jeśli drugi z rodziców dziecka może zapewnić dziecku opiekę (np. jest bezrobotny, korzysta z urlopu rodzicielskiego czy urlopu wychowawczego).
Miasto Radlin, wspólnie ze Sportową Szkołą Podstawową nr 2 w Radlinie, rusza z pierwszą edycją miejskich półkolonii pod nazwą „Wakacje z sercem”! Oferta półkolonii skierowana jest dla dzieci i młodzieży w wieku od 7 do 14 lat, przede wszystkim zamieszkałych w Radlinie. Półkolonie odbywać będą się w 4 turnusach, w lipcu i sierpniu. Uczestnicy zostaną podzieleni na dwie grupy wiekowe – do lat 10 – od 11 do 14 lat
Koszt uczestnictwa w półkoloniach wynosi 200 zł. Co ważne: oferta w całości opiera się na naszej współpracy z lokalnymi przedsiębiorcami, dlatego też wykupując półkolonie dla swojego dziecka, mieszkaniec wspiera lokalne, radlińskie firmy.
Po zakwalifikowaniu uczestnika należy w ciągu 3 dni dokonać opłaty na konto: Sportowa Szkoła Podstawowa Nr 2 w Radlinie Nr konta: 71 8436 0003 0000 0026 8053 0001 Mikołowski Bank Spółdzielczy Tytułem: imię i nazwisko dziecka, półkolonie, data turnusu
Co w ofercie? Ciekawe zabawy i warsztaty z animatorami, wyjścia na basen, do FlyParku, do Parku Linowego „Leśna Przygoda”, Wrotki i do „Kawy i Zabawy”, „bitwy piłkowe” z FightBall, planszówki, xbox czy Netflix w Centrum Usług Społecznych i wiele innych atrakcji. Uczestnicy otrzymają obiady i drobne poczęstunki.
Co należy zrobić aby zapisać swoje dziecko na półkolonie „Wakacje z sercem”?
wypełnić dokumenty z załącznika i złożyć je w Urzędzie Miasta Radlin (parter, pokój 103)
po otrzymaniu telefonu z Urzędu Miasta o zakwalifikowaniu dziecka, dokonać opłaty 200 zł na konto Sportowej Szkoły Podstawowej nr 2 w Radlinie (nr konta w regulaminie)
z dowodem wpłaty zgłosić się do Sportowej Szkoły Podstawowej nr 2 w Radlinie
5 lipca 2021 (poniedziałek) 8.00 – zbiórka w SSP 2 w Radlinie 8.00 – 9.00 Zajęcia integrujące grupę z wychowawcą. Zasady BHP. Zajęcia profilaktyczne. Bezpieczeństwo podczas gier zespołowych. 9.00 – 11.00 – „Fightball” – zabawy ruchowe 11.00 – 11.30 – spotkanie w bibliotece w Radlinie 11.30 – 12.30 – zajęcia ruchowe z wychowawcą 12.30 – 13.00 – obiad w SSP2 w Radlinie
6 lipca 2021 (wtorek) 8.00 – zbiórka w SSP 2 w Radlinie 8.00 – 9.00 – zajęcia z wychowawcą 9.00 – 11.00 – warsztaty artystyczne w „Kawie i Zabawie” 11.00 – 12.30 – Miasteczko ruchu drogowego. Poznanie zasad ruchu drogowego, zabawy z wykorzystaniem hulajnóg. 12.30 – 13.00 – obiad w SSP 2 w Radlinie
7 lipca 2021 (środa) 8.00 – zbiórka w SSP 2 w Radlinie 8.00 – 8.45 – zajęcia z wychowawcą 8.45 – 9.00 – przejazd do „FlyParku” w Radlinie 9.00 – 11.00 – zabawy ruchowe we „FlyParku” w Radlinie 11.00 – 11.15 – przejazd na basen do MOSiR w Radlinie 11.30 – 12.30 – zajęcia na basenie 12.30 – 13.00 – obiad w SSP2 w Radlinie
8 lipca 2021 (czwartek) 8.00 – zbiórka w SSP 2 w Radlinie 8.00 – 8.45 – zajęcia z wychowawcą 8.45 – 9.00 – przejazd do parku linowego „Leśna Przygoda” w Radlinie 9.00 – 12.00 – zajęcia ruchowe w parku linowym 12.00 – 12.15 – powrót do SSP 2 12.15-12.30 – zabawy na świeżym powietrzu 12.40 – 13.00 – obiad w SSP 2
9 lipca 2021 (piątek) 8.00 – zbiórka w SSP 2 w Radlinie 8.00 – 9.00 – zajęcia z wychowawcą 9.00 – 11.00 – wyjście do „Wrotka Music Caffe Club” w Radlinie 11.00 – 12.00 – wyjście na tężnię w Radlinie 12.00 – 12.45 – zakończenie półkolonii, wręczeni dyplomów 12.45 – 13.00 – obiad w SSP 2
Organizator zastrzega sobie możliwość zmiany programu.
16 czerwca w Miejskim Ośrodku Kultury świętowała radlińska Oświata. Najlepsi uczniowie zostali uhonorowani statuetkami o wymownej nazwie „Radlińskie Sokoły”. Wyróżniono 95 uczniów, którzy w dziedzinie nauki, artystycznych sukcesów i sportu zdobyli wysokie miejsca w konkursach od powiatu do szczebla międzynarodowego. Pani Burmistrz Barbara Magiera pogratulowała zebranym wspaniałych wyników w nauce, konkursach artystycznych i sportowych. Podkreśliła, że zapał i zaangażowanie nauczycieli i uczniów zasługuje na wielkie uznanie. Życzyła uczniom wspaniałych wakacji i wielu radosnych chwil w odbudowywaniu wspólnych relacji i więzi.
Dziękujemy wszystkim nauczycielom, uczniom i ich rodzicom za to, że w tak trudnym czasie udało im się osiągnąć tak wiele. Gratulujemy!
Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych wyżej moich danych osobowych przez Urząd Miasta Radlin (z siedzibą przy ul. Józefa Rymera 15, 44-310 Radlin), w celach kontaktowych i wynikających z treści formularza. Dane przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. Dane osobowe przetwarzane będą przez okres niezbędny do osiągnięcia celu przetwarzania oraz terminów wynikających z przepisów prawa. Zgoda może zostać wycofana w dowolnym momencie w formie oświadczenia złożonego tą samą drogą. Szczegółowe zasady przetwarzania danych przedstawiono na stronie.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie mojego adresu e-mail przez Urząd Miasta Radlin (z siedzibą przy ul. Józefa Rymera 15, 44-310 Radlin), w celu dopisania do bazy subskrybentów newslettera i otrzymywania cyklicznych wiadomości e-mail dot. Miasta Radlin i działalności jego jednostek organizacyjnych. Dane przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. Dane osobowe przetwarzane będą przez czas nieokreślony, do momentu wycofania zgody. Zgodę można wycofać w każdym momencie, klikając stosowny link znajdujący się w otrzymanych wiadomościach e-mail. Szczegółowe zasady przetwarzania danych przedstawiono na stronie
Nasza strona wykorzystuje pliki cookies i inne podobne technologie. Zasady ich używania zostały opisane w Polityce Prywatności wprowadzonej Zarządzeniem nr S.0050.0060.2013 Burmistrza Radlina z dnia 05 kwietnia 2013r. w sprawie: wprowadzenia Polityki Prywatności dot. użytkowników stron internetowych, których wydawcą jest Miasto Radlin .ZgodaPolityka prywatności