Od stycznia 2012 r. ruszyły zajęcia w ramach projektu systemowego „Każdy z nas jest wyjątkowy”, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki,Działanie 9.1, „Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty” Poddziałanie 9.1.2 „Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych”.
Cel główny projektu :
Wyrównanie szans edukacyjnych poprzez indywidualizację procesu kształcenia 334 dzieci z klas II-III w szkołach podstawowych funkcjonujących w Radlinie.
Cele szczegółowe:
- Poszerzenie zainteresowań, umiejętności i wiadomości dzieci zdolnych.
- Wyrównanie szans edukacyjnych dzieci ze specjalnymi
- Poprawa umiejętności dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy i komunikacji społecznej
- Wyrównanie szans edukacyjnych dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi z różnego typu niepełnosprawnościami
- Korygowanie wad postawy.
Zajęcia w ramach projektu były prowadzone od stycznia 2012 roku do końca marca 2013 roku. Projektem objęte zostały dzieci z klas II-III szkół podstawowych w Radlinie, łącznie 334 dzieci. Uczestnicy projektu zostali wyłonieni na podstawie diagnozy oraz podpisanej deklaracji uczestnictwa. W zajęciach specjalistycznych wzięły udział dzieci, u których zdiagnozowano określone problemy i które po przeprowadzonej, diagnozie wymagają indywidualizacji na zajęciach obowiązkowych oraz w ramach dodatkowych zajęć terapeutycznych, zajęć doskonalących umiejętności w opanowaniu czytania, pisania, liczenia. W zajęciach rozwijających zdolności i zainteresowania wzięli udział uczniowie szczególnie uzdolnieni.
W ramach projektu zrealizowane zostały:
- Zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji
- Zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych
- Zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami mowy
- Zajęcia socjoterapeutyczne i psychoedukacyjne dla dzieci z zaburzeniami mowy i komunikacji społecznej
- Gimnastyka korekcyjna dla dzieci z wadami postawy
- Specjalistyczne zajęcia terapeutyczne dla dzieci niepełnosprawnych – tyflopedagogika i oligofrenopedagogik
- Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych z uwzględnieniem nauk matematyczno – przyrodniczych.
Udział w projekcie był bezpłatny. Uczestnicy projektu wyposażeni zostali w niezbędne pomoce edukacyjne.
Całkowita wartość projektu wynosi 236 588,85 zł, z czego dofinansowanie ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego wynosi 201 100,52 zł, a z budżetu państwa 35 488,33 zł.
- Wersja utworzona dnia 1 grudnia 2020 o 14:01:18 przez daniel_rad