Skip to content
Masz nowe źródło ogrzewania? Zmieniłeś piec? Pamiętaj o wypełnieniu deklaracji CEEB!

Masz nowe źródło ogrzewania? Zmieniłeś piec? Pamiętaj o wypełnieniu deklaracji CEEB!

Czym jest deklaracja CEEB?

Deklaracja CEEB To oświadczenie właściciela lub zarządcy budynku składane na ceeb.gov.pl, które dotyczy liczby i rodzaju wszystkich posiadanych źródeł ciepła i spalania paliw w budynku lub lokalu.

Obowiązek ten wynika z z ustawy z dnia 21.11.2008 r. o wspieraniu termomodernizacji i remontów (tekst jednolity: Dz. U. 2023 poz. 2496). Deklarację należy składać za każdym razem gdy następuje instalacja nowego lub zmiana dotychczasowego źródła ciepła.

Zgodnie z art. 27h wyżej wymienionej ustawy za brak złożenia deklaracji grozi kara grzywny.

Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków CEEB

  • to pierwsza w Polsce baza źródeł ciepła i źródeł spalania paliw
  • tworzona jest m.in. na podstawie deklaracji od właścicieli domów lub zarządców budynków
  • zawiera dane, które dotyczą źródeł ciepła lub spalania paliw o mocy nominalnej mniejszej niż 1MW

Kto wypełnia deklarację w CEEB ?

  • właściciel domu jednorodzinnego
  • właściciel domu wielorodzinnego lub jego części, np. tak zwanego bliźniaka, szeregowca
  • zarządca budynku/przedstawiciel wspólnoty budynku wielorodzinnego np. bloku lub kamienicy w przypadku jednego, wspólnego źródła ciepła
  • właściciel lokalu/mieszkania w budynku wielorodzinnym, w którym nie ma wspólnego źródła ciepła lub w przypadku posiadania dodatkowego źródła ciepła np. kominek

Ile czasu na przesłanie deklaracji CEEB ?

  • 14 dni – dla wymiany źródła ciepła lub spalania paliw w budynku
  • 14 dni – od dnia pierwszego uruchomienia źródła ciepła lub spalania paliw w nowym lub istniejącym budynku

W jaki sposób można złożyć deklarację ?

  • elektronicznie na stronie ceeb.gov.pl – deklaracja jest widoczna w CEEB od razu
  • papierowo w urzędzie gminy – urząd ma 30 dni na wprowadzenie deklaracji do CEEB

Jak złożyć deklarację na ceeb.gov.pl?

  • Wejdź na stronę ceeb.gov.pl – zakładka „Dla obywatela”
  • Wybierz kafelek „Złóż deklarację CEEB”
  • Zaloguj się wykorzystując login.gov.pl, np. profil zaufany
  • Dodaj deklarację:
    A – dla budynków mieszkalnych
    B – dla budynków niemieszkalnych
  • Wybierz swój budynek. Jeżeli nie ma go na liście, wprowadź adres i dodaj go do bazy CEEB
  • Wypełnij deklarację, zapisz

Złożoną deklarację na ceeb.gov.pl możesz teraz zobaczyć po zalogowaniu na swoim koncie.

Z danych CEEB korzysta m.in. gmina, w której mieszkasz. Po co? CEEB to ważny element walki ze smogiem w twojej okolicy i w całym kraju. Dzięki CEEB gminy mogą planować lokalne polityki niskoemisyjne i działania, których celem jest poprawa powietrza na ich terenie, a w efekcie ochrona zdrowia i poprawa jakości życia mieszkańców.

Brak zmian treści (pierwsza wersja dokumentu).

Zobacz również

Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych wyżej moich danych osobowych przez Urząd Miasta Radlin (z siedzibą przy ul. Józefa Rymera 15, 44-310 Radlin), w celach kontaktowych i wynikających z treści formularza. Dane przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. Dane osobowe przetwarzane będą przez okres niezbędny do osiągnięcia celu przetwarzania oraz terminów wynikających z przepisów prawa. Zgoda może zostać wycofana w dowolnym momencie w formie oświadczenia złożonego tą samą drogą. Szczegółowe zasady przetwarzania danych przedstawiono na stronie.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie mojego adresu e-mail przez Urząd Miasta Radlin (z siedzibą przy ul. Józefa Rymera 15, 44-310 Radlin), w celu dopisania do bazy subskrybentów newslettera i otrzymywania cyklicznych wiadomości e-mail dot. Miasta Radlin i działalności jego jednostek organizacyjnych. Dane przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. Dane osobowe przetwarzane będą przez czas nieokreślony, do momentu wycofania zgody. Zgodę można wycofać w każdym momencie, klikając stosowny link znajdujący się w otrzymanych wiadomościach e-mail. Szczegółowe zasady przetwarzania danych przedstawiono na stronie

Przejdź do contentu